1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Eurofighter Typhoon

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. rudi

    rudi Well-Known Member

    Így már érthető….
    Amúgy az az "Advanced Maneuvering Kit" miből áll?
    Én csak a Wikin találtam egyetlen képet egy tervezett belépőél meghosszabításról. Lehet hogy csak ennyi?
    [​IMG]
     
  2. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Duxford még vissza van! :D
     
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ha az AMK-ig eljutottál meg a google-ig, akkor ezt is meg kellett volna találnod:

    https://tacairnet.com/2015/07/15/improving-the-typhoons-aerodynamics/

    https://www.flightglobal.com/news/a...completes-typhoon-aerodynamic-testing-414684/

    http://gnanavelaviator.blogspot.com/2014/06/eurofighter-typhoon.html

    http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?f=36&t=27590

    https://www.airforce-technology.com...dynamic-upgrades-eurofighter-typhoon-4625469/

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ez a gép a jóval erősebb hajtóművekkel szédítő dolgokra lenne képes.

    Ja és elnézést kérek mindekitől, mert AMK: Aerodynamic Modification Kit

    (máris sokkal több értelme van)
     
    fishbed and rudi like this.
  4. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Lakenheath-Marham-Coningsby megvolt?
     
  5. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Még nem, de rajta vagyok!
     
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Most így egy kicsit utánaolvasva az ügynek, nekem egyre nagyobb a gyanúm, hogy a németek még fognak EF2000-et rendelni. Ugyebár a Tornadokat 2025-ig akarják rendszerben tartani. De szerintem ez egy elég meredek vállalás.
    Jelenleg is 2022-23-ig van még EF megrendelés. Egyes gyárak leállítása ideiglenes csak. Sőt én még arra is tippelnék, hogy a Tranche 1-es gépek közül sem mindegyik lesz nyugdíjba küldve, sőt az upgrade programok is menni fognak. Ha pedig a Tornadokat is pótolni kell, akkor lehet, hogy nem is lesz elég egy 50 darabos utánrendelés.
    Szerintem ez a mostani német halasztás taktikázás elsősorban annak szól, hogy próbálják lejjebb nyomni a gépek beszerzési árait.
    Azt gondolom a némteknek nem jelent problémát, ha vissza kell adniuk az atomot az amerikaiaknak. Az F-18-os érdeklődés szerintem csak taktikai húzás, a EF konzorcium felé.
    Én azt elképzelhetetlennek tartom, hogy egy Németország méretű, potenciálú ország valami 130 db (kb.: Tornado-k és Tranche1 es EF-ek nélkül) harci géppel rendelkezzen egy évtizede keresztül. Nekik bőven 200-250 felett lenne az optimális szám!
    Ha pedig vesznek valamit (és van a szükséges típusból saját), akkor 1000%, hogy a sajátot fogják megrendelni!
     
    therob, fip7 and gacsat like this.
  7. rudi

    rudi Well-Known Member

    Klassz...
    Tehát akkor az aerodinamikai módosítás hogy:
    - megnyújtják a belépőélet (egyfajta LERX-et hoznak létre)
    - megnövelik kabin alatti áramlás terelő / örvénygenerátor lapot.
    és ezzel - többek között - 25%-kal nő a felhajtóerő - gondolom kis sebességnél és nagy állásszögnél

    Nemhiába...az aerodinamika trükkös tudomány.;)

    Ja és akkor én is bocs, mert félreértettem. Ehhez az aerodinamikai upgade-hez nem kell új gépet építeni. Ezt kvázi bármelyik géphez installálni lehet és v.színű fogják is.
     
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nagyon ajánlom!
     
    Pocok75 likes this.
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ahogy a fotókat elnézegetem, mintha a komplett kilépőélet is megtoldották volna, de a többi stimmel, új áramlásterelő (örvénygenerátor) és extra LERX. Ez utóbbi nem valami nagy felület, de ott vana trükk, hogy képes leválasztani a megfelelő mennyiségű stabil örvényt és ezzel jelentősen csökkenti a nyomást a szárnyak felett, valószínű a jókora szárnytő teljes húrhossza felett. Vagy legalább a nagyobb részén. És ezzel kooperálnak a megnövelt felületű flaperonok is.
     
    fishbed and fip7 like this.
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    • 2030+ tájáig, mivel nem terveznek új EF-eket venni jelen állás szerint és az F-35-nek csak az emlegetésére is kirúgnak mindenkit, amíg a mostani szatyor a főnök.
    • Megeszem a kalapom, ha elkészül az új európai gép 2030-ra, nemhogy értelmezhető.
    Ez így érdekes lesz...

    • Én úgy tudom, hogy a RAF a kétüléses Tranche 1 gépeket már pótalkatrésznek sorolta be (18 db), azoknak game over.
    • Az együlésesekről ment még a vita. Annak mi lett a vége? Ezt nem találtam meg fél perc alatt.
    • A 2022-es katari megrendelésen túl kik vannak még?
    Szerintem meg simán töketlenkedés, ami ma divat. Simán benne van az, hogy kihullanak a Tornadok és nem lesz helyettük semmi.

    Tudtommal érvényben levő NATO vállalás van arra egyes tagállamok esetén, hogy a jenki nuki fegyvereket képesnek kell lenni használniuk. Ez persze elavult dolog szerintem, de hát a szerződés az szerződés. Vagy akkor mondják fel és csá.

    Ez miből vezetődik le? Milyen összefüggés alapján jön ki a mennyiség, hogy 130 db kell?
     
  11. rudi

    rudi Well-Known Member

    fishbed and molnibalage like this.
  12. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Kuvaitnak még le kell gyártani 28db gépet. De még a németek is 2020-ig kapnak 20db-ot. Tehát 2024-ig biztosan menni fog a gyártó sor. Évi 12db a jelenlegi gyártási tempó.
    [​IMG]
    Ha németek végre döntenek, akkor is szerintem - csak új gépből - biztosan le tudnak nekik még vagy 20-25 gépet szállítani 2025-ig.
    Nem tudom, hogy a költségvetés emelésével mennyire tudják a Luftwaffe gépeinek hadrafoghatóságát növelni, mert lehet hogy a létszámhiány nagyobb gond a gépek szervizelésénél, mint az alkatrészhiány. Mostanában olvastam, hogy a Luftwaffe gépeinek "hadrafoghatatlansága" az esetek jelentős részénél elsősorban pilótahiányt takar.
    Elvileg eredetileg az embargo a Hasogdzsi ügy miatt lett bevezetve (mondjuk úgy, hogy ez volt az utolsó csepp :rolleyes:). Jelenleg az embargó feloldása a korona herceg felelősség vállalása ellenére sem egyszerű ügy, mert a jemeni intervenciót nem nagyon lehet szalonképessé tenni a német közvélemény előtt. Ha esetleg meg is oldódik az ügy (jemeni), akkor sem hiszem, hogy a szaudiak automatikusan átvennék a gépeket. Pedig állítólag AKK nem nagyon támogatta annak idején szaudiak elleni embargót. Az embargó nem csak az EF üzletnek tett be, de a szaudiak a EF csomaggal együtt vettek volna 15db A400M-et is. És AKK kimondottan nagy támogatója a hazai iparnak... ;)
    Mindenesetre ha csak az EF marad fegyverként a németeknél, akkor biztosan lesz lehetőség a géppark bővítésére. Annál is inkább, mert a projektben szereplő országok azért ebből profitálnak.
     
  13. borisz

    borisz Well-Known Member

    A felreszelt hajtómű jó lehet még akármire is. Esetleg alap az új európai géphez.

    Vegyenek Gripent. :D
     
  14. fenntartható fejlövés

    fenntartható fejlövés Well-Known Member

  15. zsolti

    zsolti Well-Known Member

  16. fenntartható fejlövés

    fenntartható fejlövés Well-Known Member

     
  17. emel

    emel Well-Known Member

    Nem kell csodálkozni rajtuk Trump is ugyanezt mondta (elég ha köpünk egyet), politikusok, náluk az erkölcs a pénztárcában és a bevételi rubrikákban lakik ...:(:mad:
     
    zsolti likes this.

Ezen oldal megosztása