Eurofighter Typhoon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Komoly gyorsulás. Ritka levegőben, eleve valamekkora repülési sebességről így megindulni és emelkedni... nem semmi!
Ööö, szerintem nem.
Optikai csalódás áldozatai vagyunk és el is magyarázom miért.
  • Az autóhoz szokott szem azt mondja, hogy akkor látsz ilyet az autó folyamatosan gyorsul, mert magassága nem változik.
  • Ezt látod addig a videón, ameddig a gép nem emelkedik. A vízszintes gyorsulása semmi extra. Ilyet látni F-15 és F-16-tól is, ha nincs rajta sok cucc, ahogy az EF-en sincs.
  • Itt viszont távolság változása azért lesz hirtelen nagy, mert a gép repülési iránya változik meg. Sebességvektor iránya, nem a nagysága. Akkor is gyorsuló ütemben távolodik a gép, ahogy nő a bólintási szög még akkor is, ha a gép elkezd lassulni számottevően. Csak azt több száz méterről már nem érzékeli az ember. Repszimben gyönyörűen kipróbálható.
Itt látható, hogy kb. 8-10 fokos bólintásnál megáll az F-15 de már hogyan kezd meglódulni.


Ha, a videón az EF elhúzta vagy 40 fokig vagy azon túl is. Csak mivel így vízszintes távolság csökken úgy tűnik, minta a bólintási szög is nagyobb lenne, mert fentebb emeled a fejed, de a gép bólintási szöge attól független.

Látványosnak tényleg látványos.

Nincs az a repülőgép, ami komolyan gyorsulna úgy, hogy sok km magasan M0,7-0,9 táján elindul felfelé ilyen bólintási szöggel. Inkább lassulnak.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 080
113
Osztrák Eurofighter ügy: Klaudia Tanner osztrák honvédelmi miniszter csütörtökön nyilatkozatot tett az "Eurofighter ügy"-ről. Tanner szerint a Honvédelmi Minisztérium nyomása már most hatással van, mert: "Az Airbus néhány órával ezelőtt kapcsolatba lépett velünk..."

Bécs, 2020. február 14. - A mai napon Klaudia Tanner védelmi miniszter összehívta a szakértői testületet közvetlenül az Airbus megbeszélési kérelme után. (magas rangú tisztviselők és Wolfgang Peschorn pénzügyminiszter) Annak érdekében, hogy teljes figyelmét az Eurofighter ügy megoldására fordítsa, Tanner pénteken lemondott minden találkozót, beleértve a müncheni biztonsági konferencián való részvétele. "Az Eurofighter ügy jelenleg abszolút prioritás" - mondta a védelmi miniszteri hivatal.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A helyzet komolyságát ez is mutatja :rolleyes::
A kormányon lévő zöldek szerint az Airbus-botrány alkalmat teremthet arra, hogy Ausztria kiszálljon a nyomasztó Eurofighter-szerződésből. Az elöregedett Saabokat amúgy is olasz Leonardo M346-os vadászgépekre cserélnék, s ezek a nem szuperszonikus, de megbízható repülők az Eurofighterek helyébe is léphetnének. A drága légi járgányok éves üzemköltsége 65 millió euró, míg a Saabé csak négy millió, s a Leonardoé sem sokkal több.
Hozzátenném, hogy tavaly okt.-nov. magasságára belengették hogy elfogy a védelemre szánt pénz.
Ugyebár nekünk évente 29+Mrd forintba (kicsivel több mint 86M EUR) kerül a 14db Gripen Saabnak kifizetett díja a részletekért+supportért.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 080
113
A helyzet komolyságát ez is mutatja :rolleyes::

Hozzátenném, hogy tavaly okt.-nov. magasságára belengették hogy elfogy a védelemre szánt pénz.
Ugyebár nekünk évente 29+Mrd forintba (kicsivel több mint 86M EUR) kerül a 14db Gripen Saabnak kifizetett díja a részletekért+supportért.

A hir lenyege, hogy nem elegedettek a gep kepessegeivel es a kormanypartban most nagyon meg akarjak oldani a kerdest. Meglatjuk, mi lesz belole. (Nyilvan vegul megis csak egy Airbus upgrade sok penzert lesz a legolcsobb megoldas.)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A hir lenyege, hogy nem elegedettek a gep kepessegeivel es a kormanypartban most nagyon meg akarjak oldani a kerdest. Meglatjuk, mi lesz belole. (Nyilvan vegul megis csak egy Airbus upgrade sok penzert lesz a legolcsobb megoldas.)
Szerintem meg, a hír lényege nem ez!
A lényege az, hogy magyar Gripen beszerzéshez (és nagyjából az összes nagyobb hadipari beszerzéshez) kapcsolódnak lobbisták, ami miatt ezek tisztasága általában előbb utóbb megkérdőjeleződhet (kormányváltás alkalmával biztosan). Az amerikai iratokból kiderültek erre utaló jelek az osztrák beszerzések kapcsán is. Most az osztrák kormány erre a vonatra akar felülni.
És a szerintük előnytelen szerződésből kilépni. Hogy mennyire hozzáértők ülnek a posztjaikon a védelmi minisztériumban, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy az EF-eket szeretnék kiváltani kiképző gépekkel.
Ha nem elégedettek az EF képességeivel, akkor értelemszerűen majd a kiképzőgépek harcértékével azok lesznek... :rolleyes::)
Szerintem ezzel azt erővel a semlegességükre hivatkozva szántsák be a légierőt a francba, mert csak a pénzt viszi. :hadonaszos:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 080
113
Szerintem meg, a hír lényege nem ez!
A lényege az, hogy magyar Gripen beszerzéshez (és nagyjából az összes nagyobb hadipari beszerzéshez) kapcsolódnak lobbisták, ami miatt ezek tisztasága általában előbb utóbb megkérdőjeleződhet (kormányváltás alkalmával biztosan). Az amerikai iratokból kiderültek erre utaló jelek az osztrák beszerzések kapcsán is. Most az osztrák kormány erre a vonatra akar felülni.
És a szerintük előnytelen szerződésből kilépni. Hogy mennyire hozzáértők ülnek a posztjaikon a védelmi minisztériumban, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy az EF-eket szeretnék kiváltani kiképző gépekkel.
Ha nem elégedettek az EF képességeivel, akkor értelemszerűen majd a kiképzőgépek harcértékével azok lesznek... :rolleyes::)
Szerintem ezzel azt erővel a semlegességükre hivatkozva szántsák be a légierőt a francba, mert csak a pénzt viszi. :hadonaszos:

Hogy a politikusok "furcsa emberek", azt eddig is tudtuk. Azt is, hogyan mennek a fegyverbeszerzések és milyen "motivációk" vannak a háttérben.
Az osztrák védelmi miniszter csak jobb gépeket akar, használható levegő-föld képességgel és megfelelő üzemképességi mutatókkal. Amit még egy M346 gyakorlógép is tud. És most nagyon úgy tűnik, hogy tenni akarnak valamit, nem csak a szájkaraté megy...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 741
66 419
113
Szerintem meg, a hír lényege nem ez!
A lényege az, hogy magyar Gripen beszerzéshez (és nagyjából az összes nagyobb hadipari beszerzéshez) kapcsolódnak lobbisták, ami miatt ezek tisztasága általában előbb utóbb megkérdőjeleződhet (kormányváltás alkalmával biztosan). Az amerikai iratokból kiderültek erre utaló jelek az osztrák beszerzések kapcsán is. Most az osztrák kormány erre a vonatra akar felülni.
És a szerintük előnytelen szerződésből kilépni. Hogy mennyire hozzáértők ülnek a posztjaikon a védelmi minisztériumban, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy az EF-eket szeretnék kiváltani kiképző gépekkel.
Ha nem elégedettek az EF képességeivel, akkor értelemszerűen majd a kiképzőgépek harcértékével azok lesznek... :rolleyes::)
Szerintem ezzel azt erővel a semlegességükre hivatkozva szántsák be a légierőt a francba, mert csak a pénzt viszi. :hadonaszos:

Az osztrákoknál az évtizedes kiváló kapcsolat a SAAB-al eleve arra predesztinálta volna a döntéshozókat anno, hogy a Draken után a Gripen következzen. A Gripen legolcsóbb, legkevesebbet tudó JAS-39A és B változata arra, amire most a Eurofighter-eket használják, bőven elég lett volna.
Az, hogy a németek egyértelműen leszoltak délre a szomszédjukhoz, hogy ti aztán kizárólag a mi levedlett gépeinkből vehettek csak, egyértelmű korrupció volt, de olyan súlyos indokolatlan károkozás is az osztrák költségvetésben, hogy ezt előbb, vagy utóbb valamelyik osztrák politikai tényező egyszer majd vizsgálni fogja.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 080
113
RAF Coningsby

49542972396_45b6257863_b.jpg


49502277726_c7e5d9cd81_b.jpg


49541693231_9d7f3b3ba0_b.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 080
113
A 4 Eurofighter annyit repült egy év alatt, mint amennyit a 14 magyar Gripen szokott egy év alatt. (ha nem többet)

2000 óra / 4 gép / 365 nap = 1,37 órát repült minden egyes gép, naponta átlagosan.

Valószínű, hogy mindig géppárban repültek. A különböző időszakos karbantartásokat hogyan oldották meg?

Azért az nem rossz teljesítmény...erre már lehetne büszke az Airbus.

Azért az elég meglepő, hogy épp az olaszoknál működik jól az Eurofighter. :cool:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 080
113
A 4 Eurofighter annyit repült egy év alatt, mint amennyit a 14 magyar Gripen szokott egy év alatt. (ha nem többet)

2000 óra / 4 gép / 365 nap = 1,37 órát repült minden egyes gép, naponta átlagosan.

Valószínű, hogy mindig géppárban repültek. A különböző időszakos karbantartásokat hogyan oldották meg?

Azért az nem rossz teljesítmény...erre már lehetne büszke az Airbus.

Azért az elég meglepő, hogy épp az olaszoknál működik jól az Eurofighter. :cool:

A különböző időszakos karbantartásokat hogyan oldották meg? Valószínűleg cserélgették a gépeket.
Kuvaitban már ki lehet építve a karbantartás a megrendelt 28 géphez? Hamarosan megkapják az első gépeket.
Ha igen, akkor legalább nem kellett Olaszországba visszarepülni velük.
 
  • Tetszik
Reactions: endre