És most akkorát szopnak, mint ide Lacháza. Olyan faszságokat találnak ki pótlásra, hogy F-15X...
Kb. 100 misiért...
Amikor a Raptort kb. 135 millás darabáron gyártották.
Ja, hogy a gép "hibája" az, hogy azon nem Boeing logo van...
Ebben az a szép, hogy a Raptoron bizony ott virít a jó kövér Boeing logó is.
Az ATF-féle YF-22 óta benne volt a Boeing.
Ha józanul akartak volna az USAF számára egy másodlagos csapásmérő harcászati fegyverhordozót, "bombakamiont" létrehozni a latest&greatest F-35A mellé, akkor nem az F-15E-ről kellett volna a sokadik bőrt lehúzni, hanem elő kellett volna venni az FB-22 koncepcióját és megrendelni a Boeingtól főállásban.
Ha nem bírta volna kapacitással, akkor az "örök vesztes" Northrop Grumman oda is besegít, mint régi kedvelt-gyülölt partnere a Boeing-tulajdonú egykori McDonnell Douglas-nak és mint az egyik legnagyobb fődarab beszállítója az F-35-ös programnak.
Amúgy vicces, hogy a Northrop anno az YF-17 Cobra-val elvesztette a tendert a GD YF-16-osa ellen.
Az F-18L programjával elbukott a saját partnere, a McDonnell Douglas F/A-18-asa ellenében. Csúnya pereskedés lett a két fél közt, azt is elbukta.
Az F-20 Tigershark elbukott a GD F-16 exportfelfutása ellen.
A per ellenére együtt dolgozott az McDD-vel az YF-23-ason, ezek ketten elbuktak az Lockheed-GD-Boeing YF-22-ese ellenében.
A JSF tendere ismét együtt neveztek az McDD-vel, még a döntőbe se jutottak be.
Az McDD kifulladt, felvásárolta a Boeing a névvel együtt.
A Lockheed megvette a GD-t, és egyesült a Martin-Marriettával.
A JSF tenderen a Boeing veszített a Lockheed Martin ellenében, míg a régóta semmit se nyerő, csak a B-2-esekből a tervezetthez képest töredéknyit legyártó Northrop összeállt a Grummannal.
Most meg együtt fejlesztik a B-21-est és "fű alatt" komoly beszállító a JSF F-35-ös gépeinek.
Holott erről a tenderről még a pályázatukat is kizárták.