Eurofighter Typhoon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
775
1 969
93
Spéci festésű osztrák Typhoon fáklyával, Zeltweg 2019
5774365.jpg
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
22 992
45 116
113
Hoppszikácska!
Több érdekes infó is kiderült a német fegyverembargóval kapcsolatban.
- egyrészt az embergó hivatalosan 2020 márciusában lejár, hacsak meg nem hosszabbítják (szerintem nem fogják), akkor legkésőbb akkor vége lesz.
- viszonylag friss hír (dec 3. csak most került fel híroldalra), hogy a Rheinmetall megnyert egy pert a Német Szövetségi Állam ellen, mert a SZA által megrendelet 110db HX szériás logisztikai járművet az embargó miatt nem tudja leszállítani. 90 db már elkészült, és parkolnak a "gyárudvaron".
- Az elvesztett per folyományaként nem csak a Rheinmetall szállíthat, de formai okokra hivatkozva a Frankfurt-am-Main-i bíróság az egész embargót visszavonta.

Ezek szerint a EF szállításai is beindulhatnak. Kérdés, hogy van-e még akarat az üzlet stoppolására.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Terminator

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
22 992
45 116
113
Hoppszikácska!
Több érdekes infó is kiderült a német fegyverembargóval kapcsolatban.
- egyrészt az embergó hivatalosan 2020 márciusában lejár, hacsak meg nem hosszabbítják (szerintem nem fogják), akkor legkésőbb akkor vége lesz.
- viszonylag friss hír (dec 3. csak most került fel híroldalra), hogy a Rheinmetall megnyert egy pert a Német Szövetségi Állam ellen, mert a SZA által megrendelet 110db HX szériás logisztikai járművet az embargó miatt nem tudja leszállítani. 90 db már elkészült, és parkolnak a "gyárudvaron".
- Az elvesztett per folyományaként nem csak a Rheinmetall szállíthat, de formai okokra hivatkozva a Frankfurt-am-Main-i bíróság az egész embargót visszavonta.

Ezek szerint a EF szállításai is beindulhatnak. Kérdés, hogy van-e még akarat az üzlet stoppolására.
Persze csak a Forrás maradt le... :oops::eek::mad:
 
M

molnibalage

Guest
gacsat

Szerinted miről maradtak le? :D
  • A Super Hornet összes példánya AESA radaros 2005 óta és a régebbi gépekbe is beszerelték azokat később.
  • A Rafale kezdetek óta PESA radaros.
  • A Szu-30 export gépek 15+ éve PESA radarosak emlékeim szerint.
Szóval, de az EF szépen lemaradt gyakorlati alkalmazás terén. És nem nem autóskártya színvonal. Nagyon komoly előnyei vannak az ESA radarnak a mechanikus legyezéssel szemben.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 090
53 465
113
molnibalage

Nem technológiai oldalról néztem a dolgot!

Az európai EF üzemeltetőknek miért lett volna égetően sürgős az AESA?
Mi olyan kihívás elé állíthatta volna őket a történelem, amire az alap radar ne lett volna képes?
Még a Szaudiak sem érvek e mellet, mert még egy Irán elleni konfliktusban sem lett volna az AESA létkérdés szerintem.
Igen, dátum szerint le volt maradva az EF, gyakorlati szemmel nézve meg nagyon is ráértek reszelgetni a technológiát.
Én így gondolom. :)
 
M

molnibalage

Guest
molnibalage

Nem technológiai oldalról néztem a dolgot!

Az európai EF üzemeltetőknek miért lett volna égetően sürgős az AESA?
Mi olyan kihívás elé állíthatta volna őket a történelem, amire az alap radar ne lett volna képes?
Még a Szaudiak sem érvek e mellet, mert még egy Irán elleni konfliktusban sem lett volna az AESA létkérdés szerintem.
Igen, dátum szerint le volt maradva az EF, gyakorlati szemmel nézve meg nagyon is ráértek reszelgetni a technológiát.
Én így gondolom. :)
Ez a kérdés azért marhaság, mert hol van az USAF-nak az a sürgős fenyegetés, amire hadrendbe állításakor kellett volna a Raptor...?
Így már érthető...?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 090
53 465
113
molnibalage

Egyrészt nem is gyártottak a Raptorból túl sokat, valószínűleg pont ezért.
A másik meg ugye az, hogy az EU-val ellentétben az USA folyamatosan hadat visel. Igaz, AESA-ra nekik se volt égető szükségük, de arra felé nincs olyan, hogy nem költünk a hadiparra. Ha kell ha nem. (lásd. új F-15 vásárlás, kell a lóvé a Boeingnek)
 
M

molnibalage

Guest
molnibalage

Egyrészt nem is gyártottak a Raptorból túl sokat, valószínűleg pont ezért.
A másik meg ugye az, hogy az EU-val ellentétben az USA folyamatosan hadat visel. Igaz, AESA-ra nekik se volt égető szükségük, de arra felé nincs olyan, hogy nem költünk a hadiparra. Ha kell ha nem. (lásd. új F-15 vásárlás, kell a lóvé a Boeingnek)
És most akkorát szopnak, mint ide Lacháza. Olyan faszságokat találnak ki pótlásra, hogy F-15X...
Kb. 100 misiért...
Amikor a Raptort kb. 135 millás darabáron gyártották.
Ja, hogy a gép "hibája" az, hogy azon nem Boeing logo van...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 055
59 830
113
És most akkorát szopnak, mint ide Lacháza. Olyan faszságokat találnak ki pótlásra, hogy F-15X...
Kb. 100 misiért...
Amikor a Raptort kb. 135 millás darabáron gyártották.
Ja, hogy a gép "hibája" az, hogy azon nem Boeing logo van...

Ebben az a szép, hogy a Raptoron bizony ott virít a jó kövér Boeing logó is.
Az ATF-féle YF-22 óta benne volt a Boeing.
Ha józanul akartak volna az USAF számára egy másodlagos csapásmérő harcászati fegyverhordozót, "bombakamiont" létrehozni a latest&greatest F-35A mellé, akkor nem az F-15E-ről kellett volna a sokadik bőrt lehúzni, hanem elő kellett volna venni az FB-22 koncepcióját és megrendelni a Boeingtól főállásban.
Ha nem bírta volna kapacitással, akkor az "örök vesztes" Northrop Grumman oda is besegít, mint régi kedvelt-gyülölt partnere a Boeing-tulajdonú egykori McDonnell Douglas-nak és mint az egyik legnagyobb fődarab beszállítója az F-35-ös programnak.

Amúgy vicces, hogy a Northrop anno az YF-17 Cobra-val elvesztette a tendert a GD YF-16-osa ellen.
Az F-18L programjával elbukott a saját partnere, a McDonnell Douglas F/A-18-asa ellenében. Csúnya pereskedés lett a két fél közt, azt is elbukta.
Az F-20 Tigershark elbukott a GD F-16 exportfelfutása ellen.
A per ellenére együtt dolgozott az McDD-vel az YF-23-ason, ezek ketten elbuktak az Lockheed-GD-Boeing YF-22-ese ellenében.
A JSF tendere ismét együtt neveztek az McDD-vel, még a döntőbe se jutottak be.
Az McDD kifulladt, felvásárolta a Boeing a névvel együtt.
A Lockheed megvette a GD-t, és egyesült a Martin-Marriettával.
A JSF tenderen a Boeing veszített a Lockheed Martin ellenében, míg a régóta semmit se nyerő, csak a B-2-esekből a tervezetthez képest töredéknyit legyártó Northrop összeállt a Grummannal.
Most meg együtt fejlesztik a B-21-est és "fű alatt" komoly beszállító a JSF F-35-ös gépeinek.
Holott erről a tenderről még a pályázatukat is kizárták.
 
M

molnibalage

Guest
Ebben az a szép, hogy a Raptoron bizony ott virít a jó kövér Boeing logó is.
Az ATF-féle YF-22 óta benne volt a Boeing.
Ha józanul akartak volna az USAF számára egy másodlagos csapásmérő harcászati fegyverhordozót, "bombakamiont" létrehozni a latest&greatest F-35A mellé, akkor nem az F-15E-ről kellett volna a sokadik bőrt lehúzni, hanem elő kellett volna venni az FB-22 koncepcióját és megrendelni a Boeingtól főállásban.
Ha nem bírta volna kapacitással, akkor az "örök vesztes" Northrop Grumman oda is besegít, mint régi kedvelt-gyülölt partnere a Boeing-tulajdonú egykori McDonnell Douglas-nak és mint az egyik legnagyobb fődarab beszállítója az F-35-ös programnak.

Amúgy vicces, hogy a Northrop anno az YF-17 Cobra-val elvesztette a tendert a GD YF-16-osa ellen.
Az F-18L programjával elbukott a saját partnere, a McDonnell Douglas F/A-18-asa ellenében. Csúnya pereskedés lett a két fél közt, azt is elbukta.
Az F-20 Tigershark elbukott a GD F-16 exportfelfutása ellen.
A per ellenére együtt dolgozott az McDD-vel az YF-23-ason, ezek ketten elbuktak az Lockheed-GD-Boeing YF-22-ese ellenében.
A JSF tendere ismét együtt neveztek az McDD-vel, még a döntőbe se jutottak be.
Az McDD kifulladt, felvásárolta a Boeing a névvel együtt.
A Lockheed megvette a GD-t, és egyesült a Martin-Marriettával.
A JSF tenderen a Boeing veszített a Lockheed Martin ellenében, míg a régóta semmit se nyerő, csak a B-2-esekből a tervezetthez képest töredéknyit legyártó Northrop összeállt a Grummannal.
Most meg együtt fejlesztik a B-21-est és "fű alatt" komoly beszállító a JSF F-35-ös gépeinek.
Holott erről a tenderről még a pályázatukat is kizárták.
Az FB-22 csak az USAF számára lett volna opció. Az F-35 meg "mindenki" számára készült.
A Northrop Grummannal a nagy túlélők úgy, hogy lassan 30+ éve nem adtak el semmit sem az USAF sem a Navy-nek nagy tételben. Számomra örök homály, hogy ezt hogyan tudják megcsinálni.

A lista jó, igazi brazil szappanopera. 9gag-re simán befére blokkdiagrammon, hogy "és még mindig élnek" szöveggel.