K
kamm
Guest
DefenseNews.com: New radar kits abound for the Eurofighter fleet.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Egy vadászgép megvásárlásához sokkal több pénz kell, mint az üzemeltetéséhez. Ha olcsón meg tudják venni, akkor azon sokkal többet spórolnak, mind ha vettek volna új gépeket, és egységes lenne a géppark.
Egyébként meg mindenki olyan mennyiségek üzemeltetésén aggódik más országok esetében, ami sokkal több, mint a mi teljes mennyiségünk. Nekünk gazdaságos 14 Gripen üzemeltetése, a görögöknek meg 30 Typhon nem az?
Nem értek egyet. Szerintem 4-6 típus párhuzamos üzemeltetése logisztikai horror. Ha háborúra készülnek, akkor:A Görögök háborúra készülnek. Ilyenkor nem dobsz ki semmit.
Igen, az is lehet. De ne feledjük, hogy a közelmúltig szinte majdnem minden légierő 4-6 típussal operált párhuzamosan.Nem értek egyet. Szerintem 4-6 típus párhuzamos üzemeltetése logisztikai horror.
Közelmúltig?Igen, az is lehet. De ne feledjük, hogy a közelmúltig szinte majdnem minden légierő 4-6 típussal operált párhuzamosan.
A görögöknek ebben nagy rutinjuk van.
Kapasbol a USAF 7 tipussal operal csak fightereket szamolva, most jelentettek be a heten, hogy 4-re fogjak csokkenteni, megy az A-10 es az osszes E elotti F15 a levesbe, marad az F15E/EX, F-16, F-22 es F-35. Amikor megjon a NGAD, az valtja majd az F-22-ot, akkor is 4 lesz csak (meg az alternative javaslat szerint is csak annyival lenne mas a terv, hogy az A-10 csak az F-22-vel tunne el 2030-ra.)Közelmúltig?
Szinte minden?
Hol?
A hh alatt is az országok nagy része 1-2 fő típussal és annak alváltozatait használta. A több fő alaptípus átmeneti időszak és legnagyobb középhatalmakra volt jellemző a HI-LO mix.
Nagyítóval sem találom a 4-6 szuperszonikus típucsaládot egyszerre a Szu és USA-n kívül.
- Németeknél F-4F + F-104G, amiből lett F-4F és Tornado IDS.
- Dél-Korea F-4DSK/ESK + F-5E/F.
- Franciaország Mirage III + F.1 volt egyszerre és félig átmenti, majd Mirage-2000C/D + F.1 majd Mirage-2000 változatok és Rafale és F.1 felderítő még volt. Meg Jaguar.
- A Benelux államok elsővonalas légiereje 30+ éves egytípusos, F-16 és csókolom. Előtte meg volt F-104 vagy F-5 és még régebben meg F-86 vagy F-100.
Az F-104/F-5 legfeljebb átmeneti időszakban volt és / vagy kiképzésre és csá. De ezek mind hidegháborúsak.
A franciák a maguk Mirage F.1 változataival, Mirage-200C és D gépeivel sem hozták a 6-ot.
Vagy te az legutolsó iskolagépet is számítod és akkor a HUNAF az a Jakok és Alba alatt négy típusos volt a MiG-29 és Gripennel?
Meg akkor az AJ-37 és a JA-37 is 2 db típus?
Mert úgy kijön, csak ez hogyan jön a török n+1 db szuperszonikus eltérő ALAP típushoz? Ahol van F-16, F-4, Mirage-2000, Rafale?
7?Kapasbol a USAF 7 tipussal operal csak fightereket szamolva, most jelentettek be a heten, hogy 4-re fogjak csokkenteni, megy az A-10 es az osszes E elotti F15 a levesbe, marad az F15E/EX, F-16, F-22 es F-35. Amikor megjon a NGAD, az valtja majd az F-22-ot, akkor is 4 lesz csak (meg az alternative javaslat szerint is csak annyival lenne mas a terv, hogy az A-10 csak az F-22-vel tunne el 2030-ra.)
Igen 7, F-15C es D es az A-10 megy a levesbe.
marad
megy
marad
marad
marad 2030-ig, akkor valtja a NGAD
megy vagy esetleg marad 2030-ig
Es?Ebből az A-10C nem is vadászgép.
Egesz evben errol megy a diskurzus.Az összes F-15E előtti F-15 megy a levesbe honnan szármzik? A Golden Eagle gépek is, amikor pár hónapja csináltak éleslövészetet a Legion pod-dal?
Ezt hol és mikor írták le? Vagy te most kb. a 2030+ időkről beszélsz?
Varsói Szerződés összes repülőcsapata.Nagyítóval sem találom a 4-6 szuperszonikus típucsaládot egyszerre a Szu és USA-n kívül.
Ez kapásból két külön gép. Más radar, más hajtómű, más fegyverzet, még a sárkány is eltért, bár ez utóbbi logisztikai szempontból már nem releváns.Meg akkor az AJ-37 és a JA-37 is 2 db típus?
Nem azonos hajtóműve volt a Viggeneknek?Ez kapásból két külön gép. Más radar, más hajtómű, más fegyverzet, még a sárkány is eltért, bár ez utóbbi logisztikai szempontból már nem releváns.
Hidegháború végéről akik beugranak hirtelen a britek (Jaguar, Tornado, Harrier, Phantom, Buccaneer), görögök (F-4, F-5, A-7,Mirage F-1, Mirage 2000, F-16, talán pár F-104 is még), törökök (F-4, F-5, F-104, F-16), spanyolok (Mirage III, Mirage F-1, F-4, F-5, F/A-18, AV-8)Ez tök jó, de ez hol cáfolja, amit írtam?
Hol vannak a 4-6 típusos légierők?
A jenki és a orosz az meg a kínai, de ezeknél is azért háromnak venni az F-15C,D,E-t elég kemény...
Ma a légiherők többsége legfeljebb 2 típusos, ami ez alól kivétel, az nagy és gazdag középhatalmak vagy eléggé furcs országok, ahol ez sikerül néha 40 db géppel is előadni, pl. Malajzia.
A Buccaneer és F-4K mutatóban volt már csak a 80-as évek végén is és 1990-ben nem volt. A Buccaneer-t még éppen elkapta az ODS, ha az nem lett volna lehet, hogy nem éli meg 1994-et. Amúgy 1988-ig élet az EE Lightning is.Hidegháború végéről akik beugranak hirtelen a britek (Jaguar, Tornado, Harrier, Phantom, Buccaneer),
Ezeknél sincs időbeli átfedés mindnél még átmeneti típusként sem.görögök (F-4, F-5, A-7,Mirage F-1, Mirage 2000, F-16, talán pár F-104 is még), törökök (F-4, F-5, F-104, F-16), spanyolok (Mirage III, Mirage F-1, F-4, F-5, F/A-18, AV-8)
Ökörség nyilván csak példának hoztam, hogy voltak összekukázott légierők. Ezek a példák kb. 88-89-es korszakból rémlenek és minden típusból volt legalább egy századnyi.A Buccaneer és F-4K mutatóban volt már csak a 80-as évek végén is és 1990-ben nem volt. A Buccaneer-t még éppen elkapta az ODS, ha az nem lett volna lehet, hogy nem éli meg 1994-et. Amúgy 1988-ig élet az EE Lightning is.
Ezeknél sincs időbeli átfedés mindnél még átmeneti típusként sem.
De ahogy mondtam, középhatalmak.
De úgy tenni, mintha ez ma általános lenne...
30 éve is az örökség volt, amikor annyira pénztelen volt már UK is, hogy ilyen elavult vackokat használtak és igen kis mennyiségben.
Mintha a jenki 1990-ben használta volna még F-104-est, Vodoo-t vagy a Skyrayt. Ők nem volt csórók, hogy ezzel szórakozzanak.
Örökséget írtam, nem ökörséget.Ökörség nyilván csak példának hoztam, hogy voltak összekukázott légierők. Ezek a példák kb. 88-89-es korszakból rémlenek és minden típusból volt legalább egy századnyi.
Nem ideális ennyi típus, de azért nem is megoldhatatlan. Ha mi tudunk üzemeltetni 14 Gripent, akkor a Görögök is tudnak 30 Typhont. 200 - 250 vadászgéphez mindenképpen sok pilóta és földi személyzet kell, függetlenül attól, hogy hány típus.Nem értek egyet. Szerintem 4-6 típus párhuzamos üzemeltetése logisztikai horror. Ha háborúra készülnek, akkor:
Ha ezek hiányoznak akkor nyugodtan azonnal abbahagyhatják a beszerzést, mert semmi értelme.
- Honnan lesz hirtelen földi személyzet és logisztika az n+1 új típushoz?
- Honnan lesznek rá pilóták?
- Az új típusokhoz honnan lesz harceljárás?
Egyrészt a görögöknel hagyományosan az allam a legnagyobb munkaadó (nem véletlenül 200 éves történelmük többségét államcsődben töltötték), másrészt nekik is qqqqrva drága ilyen mennyiségű különböző logisztikat, supply chaint, parts, training stb fenntartani.Nem ideális ennyi típus, de azért nem is megoldhatatlan. Ha mi tudunk üzemeltetni 14 Gripent, akkor a Görögök is tudnak 30 Typhont. 200 - 250 vadászgéphez mindenképpen sok pilóta és földi személyzet kell, függetlenül attól, hogy hány típus.
Minden géptípusból többet tartanak hadrendben, mint ami nekünk van. Nekünk nem drága?Egyrészt a görögöknel hagyományosan az allam a legnagyobb munkaadó (nem véletlenül 200 éves történelmük többségét államcsődben töltötték), másrészt nekik is qqqqrva drága ilyen mennyiségű különböző logisztikat, supply chaint, parts, training stb fenntartani.
What.Minden géptípusból többet tartanak hadrendben, mint ami nekünk van. Nekünk nem drága?
AJ-37/AJS-37/Sk-37: RM8ANem azonos hajtóműve volt a Viggeneknek?
Ez nekem új.