Eurofighter Typhoon

"Mint írtam az első F-35B-ért 130 millát fizettek ki az angolok. Honnan jött a 250 millós adat...?"

Nem az F35Bről beszéltem hanem a britt EF darabárról. Az 250meur ld vmelyik fenti linket.
 
http://www.flightglobal.com/news/articles/riat-multi-role-typhoon-over-delivering-raf-official-claims-388515/
 
Elkészult az elso Tranche 3 (BS 116) . A festés után a foldi hajtomu tesztek kovetkeznek, majd szeptember-októberben az elso felszállás. Ebbe a gépbe 350 újítást hajtottak végbe. 4 ország rendelt ebbol a gépbol (Németország, Nagy Britannia, Olaszország és Spanyolország) osszesen 112 darabot(az angolok 40-et). A szállítások 2013 év végén kezdodnek.
BAES_160063_492x277.jpg
 
Üdv mindenkinek !

Lehet tudni hogy az EF kb mennyire látható(mondjuk egy két rakétával) a légvédelem vagy az ellenséges gépek radarjain a konkurens gépekhez képest ?(milyen távolságból)

Asszem volt már fent valami ilyen kép , de nem találom.

Rafale,S.Hornet,Gripen, F35-höz képest esetleg ?
 
na ez az amit nem mostanában fogsz megtudni pontosan! :D szerintem ez még a 3. generációs gépeknél is titok!! :D
 
Kösz , mindig bele trafálok egy jó kérdéssel... :)

Pedig valaki mutatott már itt radarkeresztmetszetről képet , amint több gép is rajta volt...(bár ki tudja az is mennyire volt valós)
 
semennyire! ezek nagyon titkos adatok, sosem fogjuk megtudni pontosan, és amúgy is rengeteg mindentől függ, még az azonos gépek, azonos radarjai sem dolgoznak ugyan úgy!
 
Eddig egy gép hivatalosan nyilvánosságra hozott radarkeresztmetszetéről tudok és ez a gép a B-25...
 
Eddig egy gép hivatalosan nyilvánosságra hozott radarkeresztmetszetéről tudok és ez a gép a B-25...

Nem a T-33 vagy a Neptunéra gondolsz?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Sigma_invader_RCS.png

Invader van képhez írva, de a repcsi az meg Neptune.

Ez meg T-33.

http://www.aerospaceweb.org/question/electronics/q0168.shtml
 
http://www.network54.com/Forum/211833/thread/1379245621/last-1379289381/Sweden+also+developing+stealth+fighter-

A németek helyébe beszállnék a svéd 5 gen gép programba.
 
Remélem az új vezér szétrúg pár segget a ef konzorciumban. Érdekes hogy nevén nevezte az egyik problémát. Magyarán csökkenteni akarja a gép árát valahogy.

Egyébként a Efre nagyon illene egy olyasmi fegyverkonténer mint amit a Super Hornet kapna. Úgy értem a Ef hasa elég nagy és viszonylag lapos. Nem lógna ki a levegőbe annyira mind a hornetnek szánt és valószínűleg több rakéta férne bele mint a Hornetébe.


Vajon lenne értelme ha a Saab fogná azt a sárkányt és úgy tervezné meg, hogy a mostani c/d Griffek alkatrészeinek nagy részét fel lehessen hozzá használni? Magyarán az ügyfél használt gépe megérkezik a gyárba ahol szétszedik és a nagy részét beszerelik az új 5 gen sárkányszerkezetbe. Mennyire lenne használható az így létrejövő gép?
 
Vajon lenne értelme ha a Saab fogná azt a sárkányt és úgy tervezné meg, hogy a mostani c/d Griffek alkatrészeinek nagy részét fel lehessen hozzá használni? Magyarán az ügyfél használt gépe megérkezik a gyárba ahol szétszedik és a nagy részét beszerelik az új 5 gen sárkányszerkezetbe. Mennyire lenne használható az így létrejövő gép?

Semennyire! Többezer repült órával szétgyötört gép alkatrészeiből nem lehet új - ráadásul teljesen új koncepció szerint, de szintén többezer repült órára tervezett - gépet építeni. A repülőgép-szerkezeti anyagok ugyanúgy öregednek és fáradnak (kopnak,repedeznek, korrodálnak, a kompozitok rétegesen felválnak stb.) , mint minden más anyag, ráadásul itt jóval nagyobbak a követelmények is. Szóval spórolás céljából húszéves Zsiguliból senki ne próbáljon vadiúj Porschét építeni.
Üdv ML
 
Ujabb 2 gép Szaud-Arábiaban.
http://www.flightglobal.com/news/articles/picture-saudi-arabia-receives-more-typhoons-392126/
 
Egy tegnapi cikk a Tranche 3-ról. Egy reoülés-technikában jártas egyén lefordíthatná a nagyérdeműnek.

http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/asd_11_06_2013_p01-02-633975.xml
 
A cikk roviden arról hogy elkezdték a Tranche 3 as szériát tolni ezerrel.Meg arról hogy hány darab (172) tranche 3 lessz legyártva a 4 gyártó országnak illetve Ománnak meg Szaúd Arábiának.Utána pedig arról ír hogy van upgrade a gépek számára amit 2015 tol kezdenek majd rápakolni a gépekre,illetve ezt az upgradet ami tartalmaz fejlettebb radart,meg szenzorokat,meg fegyverzetet ezt a tranche 2 es gépekre is rá akarják pakolni hogy valoban multirole legyen.
 
Jovore már jon az AESA....
http://www.aereo.jor.br/2013/11/15/eurofighter-testes-do-motor-do-primeiro-tranche-3-e-estagio-de-desenvolvimento-do-radar-aesa/