Eurofighter Typhoon

Storm Shadow begins integration trials aboard Typhoon

http://www.janes.com/article/30903/storm-shadow-begins-integration-trials-aboard-typhoon
 
Reagálva a mai Hírhalomra:
Könyörgöm, Nagy-Britannia, Németország, Spanyolország, Olaszország nem nemzet. Nemzet mondjuk a katalánok, baszkok, angolok, németek, stb.
 
The first Tranche 3 Eurofighter, single-seat Royal Air Force Typhoon FGR4 ZK355 (BS116, c/n 417), made its maiden flight yesterday, December 2, at BAE Systems’ facility in Warton, Lancashire.


The 400th Eurofighter Typhoon, 31+06, on the ramp at Manching, Germany, on December 2, wearing a special colour scheme in readiness for today's formal delivery ceremony at Manching.
 
Mert a szpotter mindent lát...

http://www.fightercontrol.co.uk/forum/viewtopic.php?f=16&t=90154&sid=950ecc0685f750dd9ebf6e06df4b1afe
 
http://rpdefense.over-blog.com/2013/12/delivery-of-400th-typhoon-aircraft.html

"10 years the global Eurofighter Typhoon fleet has demonstrated its high operational effectiveness in international missions and trainings and accumulated more than 210,000"


210 ezer óra/ 10 év / 400 gép= 52,5 óra gépenként évente átlagosan.

(Persze ennek az adatnak így semmi értelme.)
 
Felszállt az elso Tranche3 gép.
http://www.asdnews.com/news-52569/Typhoon_Tranche_3_Takes_to_the_Skies.htm
 
Nem bénázás. Egyszerűen későn jött. Európa 4. gen gépe akkorra lettek kiforrottak, amikor már csak a meglevő flotta egy részét lenne érdemes megtartani és fejleszteni és nem zsír új gépeket venni. Jelen állás szerint a 4++ gépek minden kiválóságuk ellenére csak "B ligában" fociznak, ha egy alacsony észlelhetőségű géppel találkozik össze.
Ez így van! Az 5. generációs tipusok (F-22 , F-35) megjelenése egy csapásra elavulttá tette az ÖSSZES 4,4+,4++ tipusokat. Nem kell itt félrebeszélni. Ha valakinek van ebből a kettőből, akkor az behozhatatlan előnyt jelent. Ezek lelövöldözik az összes 4,4+,4++gépeket úgy, hogy azok még pislogni sem tudnak (lásd Red Flag 241:2). Megsemmisítik a légvédelmi rendszereket, főmuftikat, és természetesen a felderített ballisztikus rakéta silókat, indítókat. Ha végeztek, akkor jöhetnek a hagyományos tipusok bevégezni a többit.
 
Ha a felderítő és rávezető radarokban is bekövetkezne egy generációs ugrás, amivel már ki tudnák szúrni az alacsony észlelhetőségű gépeket, vagy egyéb rendszereket használnának hatékonyan a felderítésükre (pl rádióhálózatban okozott interferenciák alapján vagy IR szenzorokkal vagy bármi más meglevő vagy új technológiával) akkor az 5. gen gépek is visszaesnének egy 4++ gép szintjére. Persze ettől megmaradna a belső fegyverér, ami sebesség meg hatótáv szempontjából hasznos, de elveszne a jelenlegi legfontosabb előnyük.
 
Ez sem igaz, mert ha a 5. gen gépek ekkora távolságról felderíted, akkor a nem alacsony észlelhetőségű gépet már a "világ végéről" is. Tehát a belső térben Meteorral repkedő F-35 további is elég decens előnnyel rendelkezik, mert nála sokkal inkább realizálható a BVR max. indítási távja és még mindig jobban eltűnik a földháttérben és a zavarásban. A brutálisan kisebb RCS mindig előny marad.

Egyébként 30+ éve van alacsony észlelhetőségű és ezalatt kb. a nagy semmit sikerült velük szemben felmutatni.
 
Egyébként 30+ éve van alacsony észlelhetőségű és ezalatt kb. a nagy semmit sikerült velük szemben felmutatni.

És ez alatt a 30+ év alatt az alacsony észlelhetőségű gépek mennyire repkedtek a kor legmagasabb színvonalát képviselő légvédelmi rendszerek ellen? Nem kötözködés, tényleg érdekel.
 
szanszi

Azért nem kell csodát várni az 5.gen. gépektől.Főleg nem azt,hogy mindent elintéznek ahogy megálmodtad!
 
Főleg az atomsilós dolog a vicces mert:
Nem biztos,hogy képes akkora bombát szállítani ami kárt tesz egy silóban.Azokat a silókat védik márpedig egy ilyen támadáshoz azért közel kell menni.De ha még is sikerülne akkor meg mi van?Van egy halom mobil eszköz amit a büdös életben nem pusztítanak el indítás előtt.

Az atomsilók mára ugyan úgy elavultak a mobil eszközökkel szemben mint ahogyan az 5.gen.gépek elavulttá tették az 4.gen. gépeket.
 
Ha a felderítő és rávezető radarokban is bekövetkezne egy generációs ugrás, amivel már ki tudnák szúrni az alacsony észlelhetőségű gépeket, vagy egyéb rendszereket használnának hatékonyan a felderítésükre (pl rádióhálózatban okozott interferenciák alapján vagy IR szenzorokkal vagy bármi más meglevő vagy új technológiával) akkor az 5. gen gépek is visszaesnének egy 4++ gép szintjére. Persze ettől megmaradna a belső fegyverér, ami sebesség meg hatótáv szempontjából hasznos, de elveszne a jelenlegi legfontosabb előnyük.
Ezek a radarok rég megvannak, csak nem volt alkalmuk bizonyítani. Senki sem támadta meg az oroszokat. Vagyis hát az amik. Ez nem is várható.
 
Egyébként mindig érdeklődéssel figyelem ezt a témát. Jön a hiperszuper 5 gen. és jól kilövi messziről a 4 gen. gépet.

Amúgy a zavarással miért nem számol senki?
Lehet egy Raptor radarját nem tudja megzavarni egy Rafale, de az általa kilőtt BVR rakéta radarját lehet képes "lenullázni".
Én ezzel nem az 5 gen. gépek előnyét akarom vitatni, hanem azt, hogy azok jól szétpusztítanak mindent. Szerintem nagyon nem.
Én próbálok keresgetni, de nem találok sikeres BVR légi győzelmet olyan gép ellen ami rendelkezett komoly zavaró képességgel. (Az akkori kor színvonalán.)
Se Vietnamban, se Irakban, se Szerbiában nem volt ilyen gép. De az arab-izraeli háborúkban sem volt olyan gép ami BVR harcban a kor színvonalának megfelelő zavarást tudod volna fölmutatni az USA/Izraeli gépek ellen.
Így pedig könnyű hinni az 5 gen. gépek elsöprő BVR sikerében.
 
fip7

A francia vassal sikerült belenyúlnod :) mert megközelítőleg képességű ECM-e rendelkezik mint egy dedikált ECM gép szóval lehet,hogy menne neki a Raptor radarjának zavarása.

Ami viszont engem jobban érdekel az a MAWS-ek szerepe!Hiába van AMRAAM amiben az a jó,hogy csak akkor észlelik amikor már késő mert egy MAWS-es gép simán kiszúrja a közeledő rakétát megfelelő távolságból.