Eurofighter Typhoon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Amikor indítod az AMRAAM-ot az nem egyenesen a cél felé repül a legrövidebb úton hanem elkezd emelkedni(loft),ez azért jó mert minél magasabban vagy annál ritkább a levegő és így kisebb a légellenállás.

Ez általános. De miért használna a magasságvesztés? Zuhanásban lehet, még gyorsul is.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Ez általános. De miért használna a magasságvesztés? Zuhanásban lehet, még gyorsul is.

Több dolog miatt.

1) mert kis magasságon brutálisan nő a légellenállás, meg amennyire tudom a rakéták motorjai megőrzik a hatékonyságukat nagy magasságon, míg a sugárhajtőművek jelentős tólóerőt vesztenek (de ha nem így van javítsatok ki).

2) mert itt az a feladat, hogy a röppálya 2/3-3/4-ét ha nem többet motor nélkül tegye meg, és még ezután legyen benne annyi energia, hogy végfázisú manőverekkel célra vezesse. Csak példa kedvéért, ha egy AMRAAM mach 4-el repül, a zuhanás marhára nem fogja kompenzálni a többlet légellenállást. Sőt..

3) mert hazavágja az ellenfél DLZ-jét. Röviden, az ellenfél amikor rád indít arra rendelkezik infóval, hogy magasságot tartva mi fog történni. Vannak különböző zónák, pl a max kinematikus hatótáv, aztán van egy olyan amit Rtr-nek (turn and run) hívnak, ha ezen belül vagy akkor már hiába menekülsz a rakéta elől azonos magasságban, utól fog érni. Alapvetően 2 lehetőséged van ilyenkor, magasságot vesztesz, vagy notch-al próbálkozol. Nyilván az előbbi megbízhatóbb és sokkal kevésbé fenyeget, hogy egy másik gép szed le.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Az lemaradt, hogyha NEZ-en belül indít akkor viszont csak a notch marad meg az kézösszetétel+9G-s manőverek kombináció :D
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Notch amikor merőlegesen repülsz az befogó radarra (vagy a rakétára, ha aktívról beszélünk), és ezzel egyidőben alacsonyabban vagy nála. Ilyen esetben ha ügyes vagy, az ellenfél radarja nem fog látni. A miértre a doppler effektusban rejlik a válasz, ez most ide kicsit hosszú lenne leírva. Viszont arról gőzöm sincs, hogy AESA ellen működik-e ez a technika.

NEZ = no escape zone
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Kösz, így már értem. A deréxög repülés csak doppler radar ellen jó. Ha van komoly szoftver a radarban (van), akkor nem ér sokat, Ugyanis az oldal irányban mozgó cuccokat is elemzi. Gondolom.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Értem köszi. Nemtudom egyébként, én csak szimulátor tapasztalatból beszélek.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Elméletileg bármeddig. Gyakorlatilag ameddig tudod hogy hogy áll a másik radar.
 
2013. december 7.
934
4
18
A kibocsátó gép is mozog és a célgép is mozog. Max pár másodpercig mondható derékszögűnek a kibocsátó nyalábja és a cél aktuális iránya
 
M

molnibalage

Guest
A kibocsátó gép is mozog és a célgép is mozog. Max pár másodpercig mondható derékszögűnek a kibocsátó nyalábja és a cél aktuális iránya

Tehát a beamingelés közben folyamatosan enyhe fordulóban kell lenni. Egyébként mivel a besugárzás jelzők jó, ha 1-2 fok pontosságúak még a jobb gépeken is, ezért a beamingelés kivitelezése nem könnyű. A merőleges repülés helyett egy ideig más is megteszi. Ha pl. függőlegesen süllyedsz vagy emelkedsz földháttérben.

A lényeg az, hogy a pásztázó géphez képest a célpont és a földháttér relatív közeledési sebessége majdnem azonos legyen.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 432
113
Aranysasék írták és azzal magyarázták,hogy az AESA radarok működésével magyarázták(gondolom arra gondoltak,hogy már nem egy adó-vevő egység van hanem rengeteg).De ugyan ez a helyzet a helikopterekkel is mert a régebbi radarokat megzavarta a rotor forgása ma viszont pont emiatt könnyebben észlelhetőek.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Igen van valami minimális sebesség ami alatt földháttérnek észlel. Nem kell pöccre merőlegesen repülni, meg nyilván a saját sebességedtől is függ. Minél gyorsabb vagy, annál pontosabban kell közelíteni a derékszöghöz, de ez csak egyszerű geometria.

Valóban, baromi nehéz a notch keretein belül maradni, főleg ha egy okos pilóta ellen repülsz.
 
M

molnibalage

Guest
Aranysasék írták és azzal magyarázták,hogy az AESA radarok működésével magyarázták(gondolom arra gondoltak,hogy már nem egy adó-vevő egység van hanem rengeteg).De ugyan ez a helyzet a helikopterekkel is mert a régebbi radarokat megzavarta a rotor forgása ma viszont pont emiatt könnyebben észlelhetőek.

Ettől mitől változna meg a fizika? Attól, mert az AESA kis modulokkal dolgozik tudtommal ugyanazon alapelvek szerint működik. Ha a dopplereltolódás elveszik a zajban, akkor pápá. Az AESA nem csodafegyver, nem azért szeretik, amiért sokan gondolják.
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
Szep es jo dolog a notch de 1-1 ellen nagyon nagyon ditkan van lehetoseglegiharc kialakulasara hameg mar ket ggep repul kotelekben vagy formacioban akkor hiaba...a z eghyik mindenkepp latni fog
 
2013. december 7.
934
4
18
Ez így oké, de talán túl nagy lehetőség az ellenfélnek, hogy ne kezdjenek vele valamit. Egy notch manőverrel egy Mig19 lerázná a csúcstechnikát? Földháttérben üzemmódót vált a radar és már nem a földháttér sebességének és a cél sebességének különbségét veszi figyelembe hanem a földháttér visszaverődését nullának veszi és ehhez képest erősebb visszaverődésű a célé.
Mondjuk még meg lehet jegyezni a célgép pályáját, mintavételezésekkel, és akkor a kompjúúúter tudná, hogy azon a ponton ahol megszűnt a célészlelése valami más sémát alkalmaz...