Zotyek
A Németek leépültek szellemileg is .
Ezt mire alapozod? Kifejtenéd bővebben?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Zotyek
A Németek leépültek szellemileg is .
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_between_U.S._states_and_countries_by_GDP_(PPP)
Esélytelen. Hiányzik az akarat és talán a technológia is. Az a kapacítás, ami megvolt anno a Tornado esetén, az már régen leépült. Ismerek egy idős szakit - munkatársam és szintén repülőbuzi, szokott ezekről az időkről mesélni. Kiöregedtek. A Krauss-Maffei fele külföldi, a Rheinmetal dettó, a General Dynamics is csak valahogy elvan (A Mowag-házasság speciel nagyon jól jött nekik..). Szárazföldi meg a tengeralattjárós vonalon szinte minden adott (csinálják is, független attól, hogy volt olyan balfasz, aki szerint a harckocsik a náci eszmék előtti tisztelgés, csak most nem Királytigris, hanem Leopard a neve.. az ilyet miért nem lehet lelőni!?). A repülést és az űrkutatást a németek elhanyagolják. (Bár az Iris-T is összeraktak. Valahogy a fegyverek olyan tabu itt kint, mint az atom. Nettó ostobaság. A Tiger-ről is csend. Sokan leléptek a Sikorsky-hoz, vagy Svájcba). Nézd meg az EF-et. Mérnöki továbbképzésen negatív példaként hivatkoznak rá. (Holott azért ez nem ilyen eccerű és vicces, hogy olyanok törnek pálcát felette, akinek annyi köze van a repüléshez, hogy business class, oszt jónapot...) A francia a saját pecsenyéjét süti, a Gripen szintén önjáró. A BAE vagy a Leonardo is próbálkozik, de nem megy. Fedélzeti rendszerek terén viszont vannak jelentős dolgok (Selex, Meteor, stb..)Nem találtam rá jobb topikot (az UFO-ba mégse akartam tenni, annál azért bizakodóbb vagyok) - szóval vannak akik Európában is felébredtek, legalábbis új európai harcigépet tervezgetnek/álmodoznak?!!
http://www.defense-aerospace.com/ar...522/airbus-looks-to-new-european-fighter.html
Ny-Európa szempontjából egy következő generációs harcigép kifejlesztése első-másod és sokadik sorban is politikai akarat kérdése, vagyis a rá adott pénz és összefogás kérdése (technológiailag és szakember-téren nem kell a Tornadóig visszamenni, akik a Typhon-t tervezték azok még aktívak lehetnek). Viszont ha Trump mester rákényszeríti őket a nagyobb védelmi költekezésre, akkor talán lesz annyi eszük, hogy nem mindenki F-35-öt akar venni (csakazértse!) hanem inkább összefognak és építenek egy közös európai típust az Airbus köpönyege alatt országokra megosztott gyártással/beszállítókkal. Vevőnek hosszú távon szerintem ott lennének a németek, franciák, svédek, spanyolok?, Belgium?, lengyelek, Svájc, később talán osztrákok, csehek, mi is, románok-bolgárok, vagyis mindenki akinél majd addigra kifutnak az utolsó Tornadok, a legöregebb Typhon-ok, az F-16-ok, F-18-ak, Gripenek, és akár politikai, akár piacvédelmi/saját munkaerővédelmi okból nem akarnak F-35-öt venni. Szerintem így kellene tenni és ez jót tenne Európának több szempontból is, de politikai AKARAT és DÖNTÉS kell hozzá sokak részéről!!!Esélytelen. Hiányzik az akarat és talán a technológia is. Az a kapacítás, ami megvolt anno a Tornado esetén, az már régen leépült. Ismerek egy idős szakit - munkatársam és szintén repülőbuzi, szokott ezekről az időkről mesélni. Kiöregedtek. A Krauss-Maffei fele külföldi, a Rheinmetal dettó, a General Dynamics is csak valahogy elvan (A Mowag-házasság speciel nagyon jól jött nekik..). Szárazföldi meg a tengeralattjárós vonalon szinte minden adott (csinálják is, független attól, hogy volt olyan balfasz, aki szerint a harckocsik a náci eszmék előtti tisztelgés, csak most nem Királytigris, hanem Leopard a neve.. az ilyet miért nem lehet lelőni!?). A repülést és az űrkutatást a németek elhanyagolják. (Bár az Iris-T is összeraktak. Valahogy a fegyverek olyan tabu itt kint, mint az atom. Nettó ostobaság. A Tiger-ről is csend. Sokan leléptek a Sikorsky-hoz, vagy Svájcba). Nézd meg az EF-et. Mérnöki továbbképzésen negatív példaként hivatkoznak rá. (Holott azért ez nem ilyen eccerű és vicces, hogy olyanok törnek pálcát felette, akinek annyi köze van a repüléshez, hogy business class, oszt jónapot...) A francia a saját pecsenyéjét süti, a Gripen szintén önjáró. A BAE vagy a Leonardo is próbálkozik, de nem megy. Fedélzeti rendszerek terén viszont vannak jelentős dolgok (Selex, Meteor, stb..)
Akkor lehetne valamit kezdeni, ha egy háborús vezetés lenne és minden politikai és/vagy helyi érdeket alárendelnek a feladatnak. Még nem lenne késő, csak amíg a merkelanyó számolatlanul szórja a pénzt a görögöknek meg a zozóknak, addig ez így marad.
Az különböző országok fejleszése során már látszik, hogy nem a stealth geometriájú sárkány összehozása az, ami nehéz. Ami igazán húzos, annak komoly tartalommal feltöltése, hogy a gépen AESA radar legyen, DAS szerű rendszer és mögötte az a szotfver, ami képes összefésülni az kapott adatokat n+1 szenzorból és forrásból úgy, hogy ne legyen duplikált szellem célpont és egyebek, legyen hely vontatott csalinak, stb.Ny-Európa szempontjából egy következő generációs harcigép kifejlesztése első-másod és sokadik sorban is politikai akarat kérdése, vagyis a rá adott pénz és összefogás kérdése (technológiailag és szakember-téren nem kell a Tornadóig visszamenni, akik a Typhon-t tervezték azok még aktívak lehetnek). Viszont ha Trump mester rákényszeríti őket a nagyobb védelmi költekezésre, akkor talán lesz annyi eszük, hogy nem mindenki F-35-öt akar venni (csakazértse!) hanem inkább összefognak és építenek egy közös európai típust az Airbus köpönyege alatt országokra megosztott gyártással/beszállítókkal. Vevőnek hosszú távon szerintem ott lennének a németek, franciák, svédek, spanyolok?, Belgium?, lengyelek, Svájc, később talán osztrákok, csehek, mi is, románok-bolgárok, vagyis mindenki akinél majd addigra kifutnak az utolsó Tornadok, a legöregebb Typhon-ok, az F-16-ok, F-18-ak, Gripenek, és akár politikai, akár piacvédelmi/saját munkaerővédelmi okból nem akarnak F-35-öt venni. Szerintem így kellene tenni és ez jót tenne Európának több szempontból is, de politikai AKARAT és DÖNTÉS kell hozzá sokak részéről!!!
Na, még egy jó ötlet, így meglenne a Japán tervező-kivitelező kapacitás és piac is, és ők nem 15-20 gépet vennének majd az F-15-ök helyett. Persze kérdés, mit szólna ehhez Samu bácsi, akinek ott (is) van "némi" befolyása?!Miért nem társulnak a japánokkal? A leginkább előrehaladott programjuk van, abszolút csúcs elektronikai háttér iparral. Nekem eddig kb úgy jött le, hogy a japánoknak elsősorban két dologgal gyűlik meg a bajuk: megfelelő hajtómű és "bőséges" pénzforrás, hogy a program lehetőleg gördülékenyen, stabilan haladhasson. Az ATD-X már repül, viszont az F-3 konfigurációja elvileg még nincs véglegesítve, aki most beszáll, talán még alakíthat rajta valamennyit a saját igényeit figyelembe véve.
Mert ehhez Japán is szükséges. A Japánok meg nem éppen nyíltságukról híresek...Miért nem társulnak a japánokkal? A leginkább előrehaladott programjuk van, abszolút csúcs elektronikai háttér iparral. Nekem eddig kb úgy jött le, hogy a japánoknak elsősorban két dologgal gyűlik meg a bajuk: megfelelő hajtómű és "bőséges" pénzforrás, hogy a program lehetőleg gördülékenyen, stabilan haladhasson. Az ATD-X már repül, viszont az F-3 konfigurációja elvileg még nincs véglegesítve, aki most beszáll, talán még alakíthat rajta valamennyit a saját igényeit figyelembe véve.