F-111 Aardvark (General Dynamics, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Az volt, hogy az EF-111-re az EA-6B feladatait aggatták, csak aztán re kellett jöjjenek, hogy nem a legjobb ötlet egy ilyen rohadt drágán repülő gépet reptetni, és két emberre lőcsölni négy ember munkáját?
Mert az EF-111A-t lépés tudott tartani az F-111-esekkel és az automatizációja akkor sokkal magasabb fokú volt. Csak gondolom drágábban repült. Sokkal.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
M

molnibalage

Guest
F-111B teszjei a CV-43 Coral Sea hordozón. Sajnos szöveg nincs a videó alatt:
Amikor elgurul mellette egy S-2 Tracker és kb. 10 sec múlva átstartol egy A-3 Skywarrior, az beszédes a gép arányait nézve. Orbitálisan nagy (és nehéz) volt.

Ez meg Ausztráliában, fesztivál elemként a gép.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 709
28 782
113
1395451d1437844431-defender-fleet-grumman-f-14-tomcat-generaldynamicsf1113.png
 
M

molnibalage

Guest
Az F-111-esek újrahajtóművezése komolyan napirenden volt, többféle megoldás is felmerült. Volt olyan ötlet, hogy az FB-111-es a B-1B hajtóműveit kapta volna meg, illetve az F-111E és F pedig az akkori legújabb hajtóművet, az F110GE129-est.
Azzal a hajtóművel kb. a világból kirepült volna a gép.
Kíváncsi vagyok, hogy a szívócsatornát is figyelembe véve milyen sebességi rekordot tudtak volna a géppel adott esetben lerepülni, mert a széria gépekkel is elérték az M2.5-öt és már ott is a gép melegedése kezdett a határ lenni.

Ez az elemzés "áramvonalasan" feküdt (eleve úgy készült) a haderőcsökkentési elképzelésekbe függetlenül attól, hogy a hatótáv, illetve fegyverterhelés aránya kiváló volt.
Meg az EF-111-hez képest a Navy EA-6B-je finoman szólva csigalassú volt, hogy egy támadó package tagjaként repüljön, de mégis ki kellett szórni és azóta nincs SOJ képessége a USAF-nak. A legidősabb EF-111A is csak 15 éves volt, még ha F-111A konverzió is volt, volt bennük még bőven repóra.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 429
113
Lett volna még egy fejlesztett verziója,már új hajtóművekkel.De elkaszálták.
2950-511afb2aa8daaef798c9f12dbbc3abaa.jpg
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Azzal a hajtóművel kb. a világból kirepült volna a gép.
Kíváncsi vagyok, hogy a szívócsatornát is figyelembe véve milyen sebességi rekordot tudtak volna a géppel adott esetben lerepülni, mert a széria gépekkel is elérték az M2.5-öt és már ott is a gép melegedése kezdett a határ lenni.


Meg az EF-111-hez képest a Navy EA-6B-je finoman szólva csigalassú volt, hogy egy támadó package tagjaként repüljön, de mégis ki kellett szórni és azóta nincs SOJ képessége a USAF-nak. A legidősabb EF-111A is csak 15 éves volt, még ha F-111A konverzió is volt, volt bennük még bőven repóra.

Volt valami olyan a mesében, hogy rájöttek, hogy 2 emberre lőcsölték rá 4 ember feladatát.
 
M

molnibalage

Guest
Volt valami olyan a mesében, hogy rájöttek, hogy 2 emberre lőcsölték rá 4 ember feladatát.
Először is ebben a formában az nem igaz.
EF-111A 1 pilóta + 1 EW tiszt
EA-6B 1 pilóta + 3 EW tiszt

Az EF-111 az automatizálás szintje miatt sikerült nagyon drágára. De működött.
A USAF azóta is siratja az, hogy nincs SOJ gépe, de kénytelen lenyelni a békát. A Growler megjelenése előtt nem tudtak volna SOJ gépet venni, mert nem volt mit. Az, hogy a US Navy és a USAF is üzemeltessen Growlert meg mondjuk úgy, hogy nem költséghatékony. Meg sanszosan a politika sem engedné már.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 210
81 097
113