Ezt a videót egyszer már linkletem, de most újra megteszem, mert minden pillanata aranyat ér. Egyrészt jó minőségű felvételen látszik az a nagyon ritka pillanat, amikor a hetedig prototípussal a PW F401-es hajtóművét tesztelték. Hogy is fogalmazzak, talán egy másik világban a US NAVY fejesei nem olyan fafejűek és nem rezelnek be az F100PW100 problémáitól, amelyek az F-15A és F16A gépeken épp ekkor jelentkeztek és megbíznak a Pratt&Whitney-ben annyira, hogy rendesen kifejlesszék ezt a navalizált F401PW400-ashajtóművet. Ebben az esetben az ideiglenesnek szánt TF30-as helyett 30% plusz tolóerő nagyban megdobta volna a Tomcat képességeit, már a hetvenes évek közepétől.
Szintén szerepel a felvételeken a párizsi demo pár pillanata, "Le Bourget Gyöngye" volt a Tomcat és ne feledjük, a hetvenes évek elején az a műsor szédítő volt.
Ugyanúgy láthatjuk a híres jelenetsort a Sah számár a az Andrews légitámaszponton lerepült "Eagle (gy)alázónak" szánt műsorról. Reza Pahlavi állítólag ennek hatására döntött végül az F-14-es mellett, de őfelsége nem tartotta kizártnak sem az F-16-os, sem pedig egy későbbi F-15-ös renszeresítését sem, ahogy szóba került az A-10-es is. Ő volt akkor az, akit ma a szaúdi koronaherceg testesít meg. Azaz egy egzotikus közel-keleti uralkodó végtelen pénzzel és olyanfokú pénzszórási hajlammal, amit egy nagykaliberű amerikai fegyvergyártó konszern csak a legnedvesebb álmaiban remélhet.
Nyilván ma már közismert, hogy ez a bizonyos demo erősen a repbiztonság határán zajlott (olyannyira, hogy a pályavégen végül keróhiány miatt leállt Tomcat miatt a McDonnell feljelentést is tett, tudvalevő, az Eagle elképesztő tolóerő6tömeg arányát a Grumman csak úgy tudta lehozni, hogy elképesztően alacsony kerótöltéssel szálltak fel a srácok. Akik meg 19-re lapot húzva az utolsónak tartogatott átstartnál, amikor már bármely pillanatban leállhatott volna a hajtómű, még lazán egy elegáns kilencven fokos emelkedésbe húzták a gépüket és még egy szemtelen félorsót is belevittek, mintha mi sem volna természetesebb. Aztán szépen alapon leszálltak és jó messze a pályavégen hagyták, hogy a gép leálljon.
Nem szerepel a fenti videóban, de szintén ismert az a teszt, ahol 68 fokos teljes hátranyilazásnál tesztelték a leszállási karakterisztikát és 145 csomós leszállósbességgel szépen végrehajtották a bejövetelt.
Szintén szerepel a felvételeken a párizsi demo pár pillanata, "Le Bourget Gyöngye" volt a Tomcat és ne feledjük, a hetvenes évek elején az a műsor szédítő volt.
Ugyanúgy láthatjuk a híres jelenetsort a Sah számár a az Andrews légitámaszponton lerepült "Eagle (gy)alázónak" szánt műsorról. Reza Pahlavi állítólag ennek hatására döntött végül az F-14-es mellett, de őfelsége nem tartotta kizártnak sem az F-16-os, sem pedig egy későbbi F-15-ös renszeresítését sem, ahogy szóba került az A-10-es is. Ő volt akkor az, akit ma a szaúdi koronaherceg testesít meg. Azaz egy egzotikus közel-keleti uralkodó végtelen pénzzel és olyanfokú pénzszórási hajlammal, amit egy nagykaliberű amerikai fegyvergyártó konszern csak a legnedvesebb álmaiban remélhet.
Nyilván ma már közismert, hogy ez a bizonyos demo erősen a repbiztonság határán zajlott (olyannyira, hogy a pályavégen végül keróhiány miatt leállt Tomcat miatt a McDonnell feljelentést is tett, tudvalevő, az Eagle elképesztő tolóerő6tömeg arányát a Grumman csak úgy tudta lehozni, hogy elképesztően alacsony kerótöltéssel szálltak fel a srácok. Akik meg 19-re lapot húzva az utolsónak tartogatott átstartnál, amikor már bármely pillanatban leállhatott volna a hajtómű, még lazán egy elegáns kilencven fokos emelkedésbe húzták a gépüket és még egy szemtelen félorsót is belevittek, mintha mi sem volna természetesebb. Aztán szépen alapon leszálltak és jó messze a pályavégen hagyták, hogy a gép leálljon.
Nem szerepel a fenti videóban, de szintén ismert az a teszt, ahol 68 fokos teljes hátranyilazásnál tesztelték a leszállási karakterisztikát és 145 csomós leszállósbességgel szépen végrehajtották a bejövetelt.