F-14 Tomcat (Grumman)

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
615
113


 
F-14 + Hawk.

http://www.benchmarksims.org/forum/attachment.php?attachmentid=18258&d=1378012936
 
Nem nyitja meg.
"Invalid Attachment specified. If you followed a valid link, please notify the administrator"
 
Upsz, akkor nálam csak megjegyezte azt, hogy egyszer megadtam.

Col.F.Ali Mazandarani a jelző elvileg.
 
Iranian F-14 Tomcat in “splinter” color scheme appears at Isfahan Open Day

http://theaviationist.com/2014/02/21/new-photo-splinter-iriaf-tomcat/
 
Ilyenkor mindig sírok! :(
Örök kedvenc marad!


ixQUhxkOKQX9I.jpg

iH4UcexYOwTqG.jpg

iZuzpyBEKiEzK.jpg

ibdN2ehm8p3QXI.jpg
 
F-14_Tomcat_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

200. képösszeállításom, mely nem más, mint az örök kedvencemnek tartott vadászgép.
 
Itt a gép döntött úgy, hogy még repül egy kicsit:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A Tomcat-nek a mai élvonallal összevetve mennyire volt jó a manőverező képessége?

Mondjuk tekintsünk el a gyengébb hajtóművel szerelt A változattól.

Tolóerő-tömeg arány tekintetében van elmaradás, de ugye az F-14-nél a szárny bármely állásszögben rögzíthető volt, ami gondolom nem hátrány.
 
A Tomcat-nek a mai élvonallal összevetve mennyire volt jó a manőverező képessége?

Mondjuk tekintsünk el a gyengébb hajtóművel szerelt A változattól.

Tolóerő-tömeg arány tekintetében van elmaradás, de ugye az F-14-nél a szárny bármely állásszögben rögzíthető volt, ami gondolom nem hátrány.

Hát, amikor az izraeliek összehasonlító teszteket és repüléseket végeztek az F-15 és a Tomcat között, eléggé lesújtóan nyilatkoztak a manőverező légiharc-képességeiről. Ez egy erősebb hajtóművel javulhatott kissé, de azért a variaszárny korlátain nem lehetett túllépni, a Cicust nem manőverező légiharcosnak, hanem nagy hatótávolságú elfogóvadásznak, flotta-védővadásznak szánták. Nem vadászgépek ellen (ugye a szovjet flotta akkoriban semmiféle vadászgépet nem tudott szembeállítani vele), hanem a hordozó-flottacsoportot támadó bombázók és gyors, de hatalmas és egyenesn repülő hajó elleni rakéták és szárnyasbombák ellen tervezték.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
<blockquote rel="tarzaan">A Tomcat-nek a mai élvonallal összevetve mennyire volt jó a manőverező képessége?

Mondjuk tekintsünk el a gyengébb hajtóművel szerelt A változattól.

Tolóerő-tömeg arány tekintetében van elmaradás, de ugye az F-14-nél a szárny bármely állásszögben rögzíthető volt, ami gondolom nem hátrány.

Hát, amikor az izraeliek összehasonlító teszteket és repüléseket végeztek az F-15 és a Tomcat között, eléggé lesújtóan nyilatkoztak a manőverező légiharc-képességeiről. Ez egy erősebb hajtóművel javulhatott kissé, de azért a variaszárny korlátain nem lehetett túllépni, a Cicust nem manőverező légiharcosnak, hanem nagy hatótávolságú elfogóvadásznak, flotta-védővadásznak szánták. Nem vadászgépek ellen (ugye a szovjet flotta akkoriban semmiféle vadászgépet nem tudott szembeállítani vele), hanem a hordozó-flottacsoportot támadó bombázók és gyors, de hatalmas és egyenesn repülő hajó elleni rakéták és szárnyasbombák ellen tervezték.</blockquote>


Thx.

Gondoltam, hogy annyira nem jó közelharcban, hiszen a konceció is teljesen más, pedig csak 2 év van a Tomcat és az Eagle közt.
 
Több van az F-14 és az F-15 között tervezési evolúciót nézve. A VFX program az TFX bukása után indult. Nem véletlen, hogy az F100-hoz képest fél generációval régebbi hajtóműve van és nem véletlen az, hogy az F-15-nél asszem egy kivételével senki nem erőltette a variarszárnyat, pedig nem volt kizáról feltétel. (Az F-15 írásom szól erről is.)

Az izraeli pilóták egyes repülési helyzetekben olyan lesújtóan nyilatkoztak a gépről, hogy a kétüléses A-4 jobb volt.
 
A Tomcat elvileg átmenet volt a 3. és a 4. generáció között: az elektronika már inkább 4., míg a sárkányszerkezet még inkább 3. generációs tulajdonságokkal rendelkezett.