F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 801
8 470
113
f-15c-eagle-igl-istrebitel-4741_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 825
57 736
113
F-15E1.jpg

Link: http://aviazioneaereimilitari.altervista.org/blog/wp-content/uploads/2013/05/F-15E1.jpg
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Launching F-15E Strike Eagle Fighter Jets
https://www.youtube.com/watch?v=7mO4zi6kDOk
 
T

Törölt tag 1586

Guest
https://www.youtube.com/watch?v=xGY2JBuSCU0

Azt írják az USAF 72 db-ot fog hamarosan rendelni ebből az F-15 2040C-ből. (APG-63 radar, talon HATE kommunikációs/IRST pod, 16 AMRAAM, stb...)

f-15_2040c.jpg


A beszerzés indoklása az érdekes: támogassák/kiegészítsék a meglévő 187 db F22-est!
A 2040 az elnevezésben azt jelenti hogy az F-22 - F-15 párosnak 2040-ig kéne fenntartani az USA légifölényt mert kb. akkor lépne színre a váltótípus.

Bennem csak az merül fel hogy mégis hogy nézne ki ez támogatás/kiegészítés?
Ki lenne a vadász és ki a vadászkutya?

Az F-22 menne elől és derítené fel a célt az F-15 meg hátulról eregetné a rakétákat? Nem valószínű... ha az F22 bekapcsolja a radarját akkor bemérhető és oda az előny. Vagy ennyire bíznak benne hogy mindig lesz 400 km-en belül egy AWACS?

Vagy az F15-öt küldenék előre hogy ő derítse fel a célt és utána a talon HATE-en keresztül elküldje az F22-nek? Akkor viszont minek az F15-re 16 AMRAAM?

Lehet hogy az F15 csak mintegy kiegészítené az F22 fegyverkészletét? De mégis, hány cél felbukkanására számítanak hogy 16 AMRAAM kell az F22 saját készlete mellé (vagy mennyire bíznak az AMRAAM találati pontosságában)?

Nem igazán értem a koncepciót...
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
rudi: Rengeteg harceljárás van 4+5gen összedolgozására, ha pakfa/j20 rendszerbe áll azok se egymagukba fognak tevékenykedni.

Mellesleg az F-22nek nem feltétlen kell felkapcsolnia a radarját, hogy indítani tudjon, ha felkapcsolja se biztos kiszúrják (ez az un AESA - LPI) és ha már indított és pl MAWS bejelzett, sarkon fordulhat, majd egy másik F-22 célra vezeti a már repülő amraamokat.
Mellesleg meglepne ha USAF új F-15öket rendelni, kvázi küszöbön az F-35 megjelenése.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 573
79 757
113
Fade

Valamelyik Raptornak fel kell kapcsolnia a radarját,olyan a Raptornál nem létezik,hogy felkapcsolt radar nélküli aktív radaros rakéta indítás*.

*Ha Raptor kötelékről beszélünk akkor olyan lehet,hogy egynek van csak felkapcsolva a radarja és adatátviteli rendszer segítségével a többi Raptor is tud AMRAAM-ot indítani de az lehetetlen,hogy egyik gépnek sincs bekapcsolt radarja még is van AMRAAM indítás.Ugye a Raptoroknál az E-2D(állítólagos???)rávezetőképessége nem játszik mert a Raptorok adatátviteli rendszere nem kompatibilis semmilyen más típussal és pitbullból(ha jól tudom így hívják a szlengben amikor úgy indítanak AIM-120-at,hogy az már indítás előtt befogta a célt)sem tudnak AMRAAM-ot indítani mert a törzsből nem lát ki a rakéta radarja.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
rudi: Rengeteg harceljárás van 4+5gen összedolgozására, ha pakfa/j20 rendszerbe áll azok se egymagukba fognak tevékenykedni.

Mellesleg az F-22nek nem feltétlen kell felkapcsolnia a radarját, hogy indítani tudjon, ha felkapcsolja se biztos kiszúrják (ez az un AESA - LPI) és ha már indított és pl MAWS bejelzett, sarkon fordulhat, majd egy másik F-22 célra vezeti a már repülő amraamokat.
Mellesleg meglepne ha USAF új F-15öket rendelni, kvázi küszöbön az F-35 megjelenése.

Ez így van ahogy írod, ezért nem értem én sem mire kellene nekik ez a fajta F-15. Viszont a Boeing ezerrel fejleszti - tavaly év vége óta repül a talon HATE pod - és a Boeing vezetői elég magabiztosan nyilatkozgatnak.

Mellesleg az LPI radarokról azt olvastam (itt: dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a456960.pdf) hogy a korszerű EW rendszerek (2006-os az anyag) képesek érzékelni, és inkább a radar típusának és üzemmódjának a kitalálása jelent kihívást.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 824
47 200
113
Érdekes fejlemény, én azt vártam, hogy F-22 gyártás lesz megint, nem F-15+++. Rengetegen megszakértették, hogy az F-22 sok száz vs 2 re söpör le mindent ami négy gen. Aztán nehogy még TVC-s hajtómű is legyen hozzá a végén :p!
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
dudi: "olyan a Raptornál nem létezik,hogy felkapcsolt radar nélküli aktív radaros rakéta indítás*"

Dehogynincs ez az APG77 passzív módja, ahol az ellenséges gép radarja a jel. (kb mint ahogy a HARM is passzív, csak messze fejlettebb.)

"Ugye a Raptoroknál az E-2D(állítólagos???)rávezetőképessége nem játszik mert a Raptorok adatátviteli rendszere nem kompatibilis semmilyen más típussal...."

Tudtommal se játszik.
Az E-2D sm-6/amraam rávezetőképessége viszont amennyire tudni lehet bármit is úgy nem állítólagos.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
rudi: Az LPI, kb egy média által kitalált szó arra ami kiszivárgott/kijött RF ről. De hogy az APG77 "LPI" e a legleg awacsok ellen működik e arról én semmit se olvastam.

Nem semmi a linked átfutom!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 573
79 757
113
Tehát besugárzás alapján indítanak AMRAAM-ot???Azt meg még is hogy?Azért érdekel mert az AMRAAM indításához nem elég irányt megadni kell a távolság is azt meg szimpla besugárzásból nem igazán tudom,hogy hogy lehet mérni.Ezen kívül az AMRAAM után kell küldeni pályakorrekciós jeleket amit megint csak nem tudom,hogy mivel oldasz meg ha csak a gép irányát ismered és a radarod sincs bekapcsolva.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 573
79 757
113
Ha lehetséges lenne amit írsz akkor nem kéne semelyik gépnek bekapcsolnia a radarját hanem simán indítanának besugárzásjelző alapján.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 573
79 757
113
Jah azt is vegyük,hozzá,hogy sokkal pontosabb irányadatokra van szüksége az AMRAAM-nak mint amit egy kvázi besugárzásjelző nyújtani tud.
 
M

molnibalage

Guest
Nem valószínű... ha az F22 bekapcsolja a radarját akkor bemérhető és oda az előny.
Hányszor kell még cáfolni ezt az ökörséget? A radar használata mióta szünteti meg a geometriai stealth-et?


Vagy az F15-öt küldenék előre hogy ő derítse fel a célt és utána a talon HATE-en keresztül elküldje az F22-nek? Akkor viszont minek az F15-re 16 AMRAAM?
A légi harcászat ennél sokkal dinamikusabb. Az F-22 gyártásának feltámasztása nem realitás a jelek szerint.

Lehet hogy az F15 csak mintegy kiegészítené az F22 fegyverkészletét?
Az ugye megvan, hogy a Golden Eagle prorgam miért létezik? Na, akkor megvan, hogy ez mire kellhet?

De mégis, hány cél felbukkanására számítanak hogy 16 AMRAAM kell az F22 saját készlete mellé (vagy mennyire bíznak az AMRAAM találati pontosságában)?
Ez inkább a tömeges CM támadás elleni CAP opció, nem vadászgépek közötti összecsapásra.

Azt írják az USAF 72 db-ot fog hamarosan rendelni ebből az F-15 2040C-ből. (APG-63 radar, talon HATE kommunikációs/IRST pod, 16 AMRAAM, stb...)
Én azért megvárnám ezzel a kijelentéssel a szerződés aláírását. Éppen ma vagy tengap linkelte Zord, hogy költségvetési okokból 2020 után nem tartható fennt a 2000+ taktikai gépes USAF állomány...
 
M

molnibalage

Guest
Tehát besugárzás alapján indítanak AMRAAM-ot???Azt meg még is hogy?Azért érdekel mert az AMRAAM indításához nem elég irányt megadni kell a távolság is azt meg szimpla besugárzásból nem igazán tudom,hogy hogy lehet mérni.Ezen kívül az AMRAAM után kell küldeni pályakorrekciós jeleket amit megint csak nem tudom,hogy mivel oldasz meg ha csak a gép irányát ismered és a radarod sincs bekapcsolva.

Igen, nem lehet távolságot mérni. Ha van ilyen üzemmódja az AIM-120-nak, akkor a HMZ korlátos, hiszen nem loftolhat vagy csak minimálisan az elején. Az arányos rávezetés távolság ismerete nélkül is működik, csak vannak korlátai. A HT összefoglalóban ez is el lesz magyarázva. Én nem tudok ilyen AMRAAM üzemmódról, de hasonlóan működik a HOJ.

Ha lehetséges lenne amit írsz akkor nem kéne semelyik gépnek bekapcsolnia a radarját hanem simán indítanának besugárzásjelző alapján.
Ez meg azért nem igaz, mert nem feltétlen megy rá miden irányból tetszőleges oldalsziromra a rakéta. Nem csak feléd repülő és kereső célok léteznek. A HARM sem all aspect, csak ahhoz közeli. (Elvben...)


Jah azt is vegyük,hozzá,hogy sokkal pontosabb irányadatokra van szüksége az AMRAAM-nak mint amit egy kvázi besugárzásjelző nyújtani tud.
Ez megintcsak nem igaz, lásd korábban a HMZ korlátot. A Sz-75-nél is lehetett távolság ismerete nélkül rávezetni, ez volt a hárompont (TT) módszer. Csak éppen a végfázisban ez elég durva G terhelés jelentett még nem manőverező cél esetén, ezért TT módban a max. célsebesség lecsökkent. Ezért volt pl. zavarás mellett lehetetlen lelőni az SR-71-et. Zavarás nélkül elvben volt rá esély, de TT módszerrel nem. Ez is benne lesz az új HT összefoglalóban..
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 573
79 757
113
molnibalage

Szóval lehet radar használata nélkül AMRAAM-ot célra vezetni vagy nem?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 573
79 757
113
1;Mi az a HOJ?
2,Mi az a TT mód?

Ez meg azért nem igaz, mert nem feltétlen megy rá miden irányból tetszőleges oldalsziromra a rakéta. Nem csak feléd repülő és kereső célok léteznek. A HARM sem all aspect, csak ahhoz közeli. (Elvben...)

Ez akkor miben cáfolja azt,hogy szerintem nem lehetséges amit Fade írt?

Ha lehetséges lenne amit írsz akkor nem kéne semelyik gépnek bekapcsolnia a radarját hanem simán indítanának besugárzásjelző alapján.

Direkt feltételes módban írtam mert nem gondolom,hogy ez lehetséges.