Én inkább azt tenném hozzá hogy egy harci repülőgépnél már tervezéskor kell az élettartamot is meghatározni. Az amerikaiak általában sokkal hosszabb élettartamot terveznek a repülőgépeiknek, mint más országok tervezőirodái. Ami még van hozzá, a magasfokú preciz minőségi szerelés. Az, hogy mennyire kifizetődő a olyan minőségi anyagok beépítése amelyek mondjuk 15 év múlva az AMARC-on lesznek még 10-30+ évig az más kérdés. A világ más részén azonkívül, hogy a gyártáskultúra nem ilyen minőségű (kivéve Japán, Németország, UK, Franciaország, Olaszország, Spanyolország) a tervezés során valószínűleg alacsonyabb értékeket határoznak magának a repülőgépek élettartamának.
Tehát a kiváló félkész és késztermékek, a minőségi gyártás,és ellenőrzés, a szupport (benne a karbantartás minősége stb) mellett tervezői felfogás is közre játszik a 10e órában.
Én például biztosra veszem, hogy a svédek tudnának ilyen minőséget is gyártani, más kérdés, hogy akarnak-e ilyet gyártani.. Nem biztos,hogy szükséges egy harci repülőgépnek ekkora élettartam. A kérdés, hogy az élettartam és a költségek hogyan alakulnak, mennyi időnként képzelnek egy típusváltást a szakértők, és akár évente hány repülési órával milyen hadrafoghatóságot számolnak ki, repülőgépenként, pilótánként.
Az F-15, F-16, de akár az F-4-esek, a B-52-esekről pld. nem is szólva iparilag kiemelkedő teljesítmények.
Tehát a kiváló félkész és késztermékek, a minőségi gyártás,és ellenőrzés, a szupport (benne a karbantartás minősége stb) mellett tervezői felfogás is közre játszik a 10e órában.
Én például biztosra veszem, hogy a svédek tudnának ilyen minőséget is gyártani, más kérdés, hogy akarnak-e ilyet gyártani.. Nem biztos,hogy szükséges egy harci repülőgépnek ekkora élettartam. A kérdés, hogy az élettartam és a költségek hogyan alakulnak, mennyi időnként képzelnek egy típusváltást a szakértők, és akár évente hány repülési órával milyen hadrafoghatóságot számolnak ki, repülőgépenként, pilótánként.
Az F-15, F-16, de akár az F-4-esek, a B-52-esekről pld. nem is szólva iparilag kiemelkedő teljesítmények.