F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
A cikk konkrétan csak a C/D-k kivonását említi.
Az E-k jóval fiatalabbak. Gondolom ott még kisebbek a strukturális gondok...
Nem véletlen, a C-hez képest több mint 1,5 tonnával nehezebb az üres súlya, szóval a nagyobb harci terhelés cipeléséhez rendesen meg is van erősítve a sárkányszerkezet, jobban is kell neki bírni a nyúzást.
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Tiszta vagányság:cool:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
T

Törölt tag

Guest
Lassan kezdem elhinni hogy az USA-ban tényleg gondok vannak védelmi beszerzések árazásával...:confused:
http://aviationweek.com/defense/boe...m=email&elq2=f348872651c746b4a56a8a539c513a2a
Múltkor a Boeing kapott két F-15-öst amin elvégeztek egy fáradásos vizsgálatot.
Ebből az jött ki nekik hogy 30-40 milló $/gép áron tudnák biztosítani a gépek további légi alkalmasságát.
Erre a légierő felvetette hogy akkor ők meg inkább kivonnák az F-15-ket...

Valószínű a Boeingnél rájöttek hogy hogy egy "picit" túllőttek a célon mert most bejelentették hogy a törzs kritikus hossztartóinak cseréjével 1 millió $/gép költséggel megoldható lenne a gépek üzemeltetése 2030-ig (talán tovább).:eek:
Arra hivatkoznak hogy a 30-40 millió $/gép kalkuláció (új törzsközép rész) csak "worst-case scenario" volt és ebben az esetben a gépeket strukturálisan további 40-50 évig lehetne használni. :)
Lehet hogy én vagyok csak rosszindulatú, de szerintem a Boeing blöffölt egy marha nagyot, és mikor látta hogy az nem úgy sült el mint gondolta - nem kap egy szép kövér sokmilliárdos megrendelést - akkor hogy mentse a menthetőt, visszatáncol egy reálisabb megoldás irányába.
Amúgy állítólag erről az alkatrészről van szó:
f-15.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 900
67 705
113
F-15SG-k hazamenetele az ausztrál Avalon 2017 airshow-ról. A GE F110GE129C hajtóműve - az F-16-osokkal ellentétben - az F-15-ösökbe építve kissé füstöl, de ez nem jelent gondot. Érdekes, mellékzönge, hogy már nem először látom a szingapúri Sasokat CFT nélkül. Az, hogy az SG-k demorepüléshez ugyanúgy nem használnak CFT-t mint az izraeli F-15I-k, az véleményem szerint dícséretes, de a demo az mégiscsak demo. Viszont szingapúrék úgy fest akkor is 3 pótossal dolgoznak, ha csak statikon vesznek részt és csak átrepülés van. Persze más eseményeknél, hadgyakorlatoknál azért fenn vana CFT. mert anélkül nem Strike eagle az F-15SG sem...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 900
67 705
113
Pár érdekesség.

F-15 Harang manőver belülről, némi háton lapos dugóhúzóval, amiből kijött a gép:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

NASA teszteli az egyik ősöreg F-15B-ével az új hajtóművezőhelyet, ahol lehet páros utánégetős hajtóműtesztet is végezni:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azt gondolom ti is megfigyeltétek, hogy kéthajtóműves gépekkel szinte soha nem csinálnak/csináltak páros hajtóművezést, ahogy nálunk a 29-essel se.
Az F-15E-nél is az a szokás, hogy ha az egyik hajtóművet utánégetővel tesztelik, akkor a másikat maximum 85%-on járathatják, hogy legalább a tolóerőaszimmetriát kompenzálják valahogy. A világ minden táján a két hajtóműves gépeknél a hajtóműteszt szinte mindig darabonként megy.
Valahogy így:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ehhez képest itt egy másik páros utánégetés teszt, ráadásul rögtön egy Lakenheath-i F-15E-vel, amiben F100PW229-es hajtómű van, ami 30%-al még erősebb is, mint a NASA F-15B-je.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A kommentből kiderül, hogy ez nem egy bevett szokás.

Végezetül az 'állásszögbajnok kontra erőművész", azaz az F/A-18C párbaja egy F-15C-vel:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Számorma érthetetlen az előadás eleje. A pilóta félelmetes tévedést mond, hogy az F-15-öt nem tervezték csapásmérésre. Pedig de... Mai napig ott van az összes gépen az A/G-hez tartozó kapcsoló a fegyverzeti panelon is...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Mikor ki oldják ezt a rakétát a pilóta ennyit üzen ÉK : Aranyeső hulljon néktek ! :D

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 900
67 705
113
2017-ben végre megint volt egy F-15C demo az USA-ban, még ha csak pár áthúzásból is állt:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha jól emlékszem 2008 körül lehetett az utolsó ezzel a típussal, és kb 2011-ben vagy talán 12-ben volt az utolsó Strike Eagle demo is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and therob