F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A cikk konkrétan csak a C/D-k kivonását említi.
Az E-k jóval fiatalabbak. Gondolom ott még kisebbek a strukturális gondok...
Nem véletlen, a C-hez képest több mint 1,5 tonnával nehezebb az üres súlya, szóval a nagyobb harci terhelés cipeléséhez rendesen meg is van erősítve a sárkányszerkezet, jobban is kell neki bírni a nyúzást.
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest
T

Törölt tag 1586

Guest
Lassan kezdem elhinni hogy az USA-ban tényleg gondok vannak védelmi beszerzések árazásával...:confused:
http://aviationweek.com/defense/boe...m=email&elq2=f348872651c746b4a56a8a539c513a2a
Múltkor a Boeing kapott két F-15-öst amin elvégeztek egy fáradásos vizsgálatot.
Ebből az jött ki nekik hogy 30-40 milló $/gép áron tudnák biztosítani a gépek további légi alkalmasságát.
Erre a légierő felvetette hogy akkor ők meg inkább kivonnák az F-15-ket...

Valószínű a Boeingnél rájöttek hogy hogy egy "picit" túllőttek a célon mert most bejelentették hogy a törzs kritikus hossztartóinak cseréjével 1 millió $/gép költséggel megoldható lenne a gépek üzemeltetése 2030-ig (talán tovább).:eek:
Arra hivatkoznak hogy a 30-40 millió $/gép kalkuláció (új törzsközép rész) csak "worst-case scenario" volt és ebben az esetben a gépeket strukturálisan további 40-50 évig lehetne használni. :)
Lehet hogy én vagyok csak rosszindulatú, de szerintem a Boeing blöffölt egy marha nagyot, és mikor látta hogy az nem úgy sült el mint gondolta - nem kap egy szép kövér sokmilliárdos megrendelést - akkor hogy mentse a menthetőt, visszatáncol egy reálisabb megoldás irányába.
Amúgy állítólag erről az alkatrészről van szó:
f-15.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 680
65 805
113
F-15SG-k hazamenetele az ausztrál Avalon 2017 airshow-ról. A GE F110GE129C hajtóműve - az F-16-osokkal ellentétben - az F-15-ösökbe építve kissé füstöl, de ez nem jelent gondot. Érdekes, mellékzönge, hogy már nem először látom a szingapúri Sasokat CFT nélkül. Az, hogy az SG-k demorepüléshez ugyanúgy nem használnak CFT-t mint az izraeli F-15I-k, az véleményem szerint dícséretes, de a demo az mégiscsak demo. Viszont szingapúrék úgy fest akkor is 3 pótossal dolgoznak, ha csak statikon vesznek részt és csak átrepülés van. Persze más eseményeknél, hadgyakorlatoknál azért fenn vana CFT. mert anélkül nem Strike eagle az F-15SG sem...

 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 680
65 805
113
Pár érdekesség.

F-15 Harang manőver belülről, némi háton lapos dugóhúzóval, amiből kijött a gép:


NASA teszteli az egyik ősöreg F-15B-ével az új hajtóművezőhelyet, ahol lehet páros utánégetős hajtóműtesztet is végezni:


Azt gondolom ti is megfigyeltétek, hogy kéthajtóműves gépekkel szinte soha nem csinálnak/csináltak páros hajtóművezést, ahogy nálunk a 29-essel se.
Az F-15E-nél is az a szokás, hogy ha az egyik hajtóművet utánégetővel tesztelik, akkor a másikat maximum 85%-on járathatják, hogy legalább a tolóerőaszimmetriát kompenzálják valahogy. A világ minden táján a két hajtóműves gépeknél a hajtóműteszt szinte mindig darabonként megy.
Valahogy így:


Ehhez képest itt egy másik páros utánégetés teszt, ráadásul rögtön egy Lakenheath-i F-15E-vel, amiben F100PW229-es hajtómű van, ami 30%-al még erősebb is, mint a NASA F-15B-je.


A kommentből kiderül, hogy ez nem egy bevett szokás.

Végezetül az 'állásszögbajnok kontra erőművész", azaz az F/A-18C párbaja egy F-15C-vel:

 
M

molnibalage

Guest
Számorma érthetetlen az előadás eleje. A pilóta félelmetes tévedést mond, hogy az F-15-öt nem tervezték csapásmérésre. Pedig de... Mai napig ott van az összes gépen az A/G-hez tartozó kapcsoló a fegyverzeti panelon is...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Mikor ki oldják ezt a rakétát a pilóta ennyit üzen ÉK : Aranyeső hulljon néktek ! :D

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 680
65 805
113
2017-ben végre megint volt egy F-15C demo az USA-ban, még ha csak pár áthúzásból is állt:


Ha jól emlékszem 2008 körül lehetett az utolsó ezzel a típussal, és kb 2011-ben vagy talán 12-ben volt az utolsó Strike Eagle demo is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and therob