F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

A cikk konkrétan csak a C/D-k kivonását említi.
Az E-k jóval fiatalabbak. Gondolom ott még kisebbek a strukturális gondok...
Nem véletlen, a C-hez képest több mint 1,5 tonnával nehezebb az üres súlya, szóval a nagyobb harci terhelés cipeléséhez rendesen meg is van erősítve a sárkányszerkezet, jobban is kell neki bírni a nyúzást.
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest
Tiszta vagányság:cool:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Lassan kezdem elhinni hogy az USA-ban tényleg gondok vannak védelmi beszerzések árazásával...:confused:
http://aviationweek.com/defense/boe...m=email&elq2=f348872651c746b4a56a8a539c513a2a
Múltkor a Boeing kapott két F-15-öst amin elvégeztek egy fáradásos vizsgálatot.
Ebből az jött ki nekik hogy 30-40 milló $/gép áron tudnák biztosítani a gépek további légi alkalmasságát.
Erre a légierő felvetette hogy akkor ők meg inkább kivonnák az F-15-ket...

Valószínű a Boeingnél rájöttek hogy hogy egy "picit" túllőttek a célon mert most bejelentették hogy a törzs kritikus hossztartóinak cseréjével 1 millió $/gép költséggel megoldható lenne a gépek üzemeltetése 2030-ig (talán tovább).:eek:
Arra hivatkoznak hogy a 30-40 millió $/gép kalkuláció (új törzsközép rész) csak "worst-case scenario" volt és ebben az esetben a gépeket strukturálisan további 40-50 évig lehetne használni. :)
Lehet hogy én vagyok csak rosszindulatú, de szerintem a Boeing blöffölt egy marha nagyot, és mikor látta hogy az nem úgy sült el mint gondolta - nem kap egy szép kövér sokmilliárdos megrendelést - akkor hogy mentse a menthetőt, visszatáncol egy reálisabb megoldás irányába.
Amúgy állítólag erről az alkatrészről van szó:
f-15.jpg
 
F-15SG-k hazamenetele az ausztrál Avalon 2017 airshow-ról. A GE F110GE129C hajtóműve - az F-16-osokkal ellentétben - az F-15-ösökbe építve kissé füstöl, de ez nem jelent gondot. Érdekes, mellékzönge, hogy már nem először látom a szingapúri Sasokat CFT nélkül. Az, hogy az SG-k demorepüléshez ugyanúgy nem használnak CFT-t mint az izraeli F-15I-k, az véleményem szerint dícséretes, de a demo az mégiscsak demo. Viszont szingapúrék úgy fest akkor is 3 pótossal dolgoznak, ha csak statikon vesznek részt és csak átrepülés van. Persze más eseményeknél, hadgyakorlatoknál azért fenn vana CFT. mert anélkül nem Strike eagle az F-15SG sem...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Pár érdekesség.

F-15 Harang manőver belülről, némi háton lapos dugóhúzóval, amiből kijött a gép:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

NASA teszteli az egyik ősöreg F-15B-ével az új hajtóművezőhelyet, ahol lehet páros utánégetős hajtóműtesztet is végezni:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azt gondolom ti is megfigyeltétek, hogy kéthajtóműves gépekkel szinte soha nem csinálnak/csináltak páros hajtóművezést, ahogy nálunk a 29-essel se.
Az F-15E-nél is az a szokás, hogy ha az egyik hajtóművet utánégetővel tesztelik, akkor a másikat maximum 85%-on járathatják, hogy legalább a tolóerőaszimmetriát kompenzálják valahogy. A világ minden táján a két hajtóműves gépeknél a hajtóműteszt szinte mindig darabonként megy.
Valahogy így:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ehhez képest itt egy másik páros utánégetés teszt, ráadásul rögtön egy Lakenheath-i F-15E-vel, amiben F100PW229-es hajtómű van, ami 30%-al még erősebb is, mint a NASA F-15B-je.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A kommentből kiderül, hogy ez nem egy bevett szokás.

Végezetül az 'állásszögbajnok kontra erőművész", azaz az F/A-18C párbaja egy F-15C-vel:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Számorma érthetetlen az előadás eleje. A pilóta félelmetes tévedést mond, hogy az F-15-öt nem tervezték csapásmérésre. Pedig de... Mai napig ott van az összes gépen az A/G-hez tartozó kapcsoló a fegyverzeti panelon is...
 
Mikor ki oldják ezt a rakétát a pilóta ennyit üzen ÉK : Aranyeső hulljon néktek ! :D

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
2017-ben végre megint volt egy F-15C demo az USA-ban, még ha csak pár áthúzásból is állt:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha jól emlékszem 2008 körül lehetett az utolsó ezzel a típussal, és kb 2011-ben vagy talán 12-ben volt az utolsó Strike Eagle demo is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and therob