F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93
Mértes írás! Az orosz technikával összehasonlítgatást nem kellett volna erőltetni, mert a szokásos jól hangzó molnibalages ferdítések vannak benne, illetve sok orosz technikai adat pontatlan. Ez utóbbiak elég zavaróak, de kihagyva ezeket a részeket igen jelentős munka, ezért őszintén gratulálok hozzá!

Érdekeltek volna az F-15A fedélzeti lokátorának légiharc képességei-lehetőségei, de ezt kirészletezve nem találtam, vagy szét van szórva az infó erről a többi alfejezetbe?
 
M

molnibalage

Guest
<i>Az orosz technikával összehasonlítgatást nem kellett volna erőltetni, mert a szokásos jól hangzó molnibalages ferdítések vannak benne, illetve sok orosz technikai adat pontatlan.</i>

Pl...? Valahogy hamar teleszalad a zsákom egy ilyen kommenttől. Nevezd nevén a gyereket vagy inkább pszt. Mert ez így nem építő kritika, hanem sziplán arra jó, hogy bőszíts. So, ferdíteni hol ferítettem?

Az adatok az orosz cuccokról <b>orosz flight manualokból és könyvekből vannak, orosz emberek keresték/adták meg nekem.</b> Szóval ne nálam reklamálj...

Egyébként alig szerepel ilyen adat benne. A rakéták teljes impulzus adatai teljesen egzaktak, ahogy az AL-31 hajtómű tolóerő karakterisztikája szintén. A rakéták egyéb adatai is dettó ugyanez kaetgória, és azóta még egy forrás is megerősítette azokat sőt, már az égésidőket is tudom több rakétára, meg a tolóerőkarakterisztikával együtt. Tehát pl. még jobban összehasonlítható pl. az R-27R/ER, AIM-7F/M és az AIM-9M az R-73-mal. Azóta van AIM-54 égésidő és hajtóanyag tömeg, az R-33 két eltérő változatával szintén. Az R-33 teljes impulzus adata is megvan, az AIM-54-nél ez sajnos nincs.

Ha most néhány %-os tömeg eltéréseken lovagolsz, akkor felejtsd el, és ne bosszants. Még nem láttam olyat, hogy egy légiharcrakéta tömege ne ekkora szórással szerepeljen. Az R-60 rakétánál 40-60 kg (!) közötti tömegértékek szórtak, még az orosz oldalakon is. No comment. A nyugati cucoknál is ez a helyzet. Az F-15 üres tömegére is ahány oldal, annyi adat...

(Olli is megjegyezte, hogy nincs két egyforma hossz adat a Biscmark csatahajóra, szóval a jelenség nem egyedi...)


<i>Érdekeltek volna az F-15A fedélzeti lokátorának légiharc képességei-lehetőségei, de ezt kirészletezve nem találtam, vagy szét van szórva az infó erről a többi alfejezetbe?</i>

A fedélzeti elektronikánál lesz róla szó. Az F-15E radar üzemnódjait linkeltem be, mert elvileg majdnem ugyanaz, mint az F-15A-nál, csak már van TWS üzemmód és persze AG SAR üzemmód is van, és persze a számítástechnikai háttér is más. Ez is le van írva. Két tökéletesen egyező forrást nem találtam még az elnevezések terén sem, ezért nem tudtam igazságot tenni. Ez viszont elvileg jó.

Vagy mit értesz képesség-lehetőség alatt? Az éles bevetéseknél majd elolvashatod, hogy mekkora távolságokról érzékel és választott el egymástól célokat milyen körülmények között. Az AIM-7/M közötti célmegvilágítás eltérésről és harcászati vonatkozásáról is esik szó. Szóval türelem.
 
M

molnibalage

Guest
Nem tudom, hogy mit írt ő. A JF-17-et ő követte el? Volt valami rövid J-10. Ennél többre nem emlékszem.
 
M

molnibalage

Guest
@Galcom

Még azt kérdezném meg, hogy mi alapján jött a "ferdítéses" beszólás. Mert a kérdésed alapján még a feléig/harmadáig sem jutottál el az írásnak, de azért élből ítélkezel...
 
M

molnibalage

Guest
Egy gyors közvéleménykutatás. Meddig olvasható lendületesen? Hol kezd el durvulni először a műszaki tartalom?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 109
113
F-15D hits a pelican flock on take off

http://theaviationist.com/2012/12/05/f15-pelican-flock/
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Nah, itt van végre! Jobban vártam már, mint a Jézuskát. :DDD
Még csak belelapozgattam, mert erre bizony rá kell "hangolódni", már csak a terjedelme miatt is. Nagyon komoly anyag, köszi molni. :)
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Szép teljesítmény!
Fogadd elismerésem.
Most igencsak dologidő van, szóval én csak jövőre tudom elolvasni :-(
Bár egy Szu-24-es vagy 25-ös cikknek jobban örültem volna :-D
 
M

molnibalage

Guest
A cég kötelező orosz tanfolyamra járat. Még 10 év és meglesz a kellő orosztudás hozzá. XD
 
M

molnibalage

Guest
@Terminator

A firssítet Gripen FAQ gyakorlatilag kész, Ostraván elkezdtem dolgozni.
 

jancsiga

Member
2010. május 3.
50
1
6
Molni Nagyon jo alapos irás Gratulálok

Nekem még mindig csak a komentálási/ vita stilusodal van gondom Bajom

Mégegyszer gratulálok az iráshoz Melohelyen olvasom Bemásoltam a telefonomba és azon olvasom mikor épen nincs dolgom :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 212
81 109
113
jancsiga szerint: 2012. december 6. csütörtök @ 17:05

>Melohelyen olvasom

Nincs nálatok szabad pozíció? Megpályáznám :)
 

Hans

Member
2010. április 19.
168
1
18
Agresszor Sasok Nellis AFB-ről:

http://i48.tinypic.com/t8vh28.jpg
http://i50.tinypic.com/2i26elc.jpg
http://i48.tinypic.com/qstiwy.jpg
http://i50.tinypic.com/51of9t.jpg
http://i45.tinypic.com/xcptes.jpg
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
90
345
53
Teljesen elolvasva :)
Most olvasom újra a töményebb műszaki részeket, mert azok az éjszakai olvasásnál nem mindig maradtak bent a fejben :)
A 8-as fejezet nagyon tetszett érdekes volt olvasni a pilóták hogyan látták a saját szemszögükből.

Köszi a cikket még egyszer :)