F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

Mértes írás! Az orosz technikával összehasonlítgatást nem kellett volna erőltetni, mert a szokásos jól hangzó molnibalages ferdítések vannak benne, illetve sok orosz technikai adat pontatlan. Ez utóbbiak elég zavaróak, de kihagyva ezeket a részeket igen jelentős munka, ezért őszintén gratulálok hozzá!

Érdekeltek volna az F-15A fedélzeti lokátorának légiharc képességei-lehetőségei, de ezt kirészletezve nem találtam, vagy szét van szórva az infó erről a többi alfejezetbe?
 
<i>Az orosz technikával összehasonlítgatást nem kellett volna erőltetni, mert a szokásos jól hangzó molnibalages ferdítések vannak benne, illetve sok orosz technikai adat pontatlan.</i>

Pl...? Valahogy hamar teleszalad a zsákom egy ilyen kommenttől. Nevezd nevén a gyereket vagy inkább pszt. Mert ez így nem építő kritika, hanem sziplán arra jó, hogy bőszíts. So, ferdíteni hol ferítettem?

Az adatok az orosz cuccokról <b>orosz flight manualokból és könyvekből vannak, orosz emberek keresték/adták meg nekem.</b> Szóval ne nálam reklamálj...

Egyébként alig szerepel ilyen adat benne. A rakéták teljes impulzus adatai teljesen egzaktak, ahogy az AL-31 hajtómű tolóerő karakterisztikája szintén. A rakéták egyéb adatai is dettó ugyanez kaetgória, és azóta még egy forrás is megerősítette azokat sőt, már az égésidőket is tudom több rakétára, meg a tolóerőkarakterisztikával együtt. Tehát pl. még jobban összehasonlítható pl. az R-27R/ER, AIM-7F/M és az AIM-9M az R-73-mal. Azóta van AIM-54 égésidő és hajtóanyag tömeg, az R-33 két eltérő változatával szintén. Az R-33 teljes impulzus adata is megvan, az AIM-54-nél ez sajnos nincs.

Ha most néhány %-os tömeg eltéréseken lovagolsz, akkor felejtsd el, és ne bosszants. Még nem láttam olyat, hogy egy légiharcrakéta tömege ne ekkora szórással szerepeljen. Az R-60 rakétánál 40-60 kg (!) közötti tömegértékek szórtak, még az orosz oldalakon is. No comment. A nyugati cucoknál is ez a helyzet. Az F-15 üres tömegére is ahány oldal, annyi adat...

(Olli is megjegyezte, hogy nincs két egyforma hossz adat a Biscmark csatahajóra, szóval a jelenség nem egyedi...)


<i>Érdekeltek volna az F-15A fedélzeti lokátorának légiharc képességei-lehetőségei, de ezt kirészletezve nem találtam, vagy szét van szórva az infó erről a többi alfejezetbe?</i>

A fedélzeti elektronikánál lesz róla szó. Az F-15E radar üzemnódjait linkeltem be, mert elvileg majdnem ugyanaz, mint az F-15A-nál, csak már van TWS üzemmód és persze AG SAR üzemmód is van, és persze a számítástechnikai háttér is más. Ez is le van írva. Két tökéletesen egyező forrást nem találtam még az elnevezések terén sem, ezért nem tudtam igazságot tenni. Ez viszont elvileg jó.

Vagy mit értesz képesség-lehetőség alatt? Az éles bevetéseknél majd elolvashatod, hogy mekkora távolságokról érzékel és választott el egymástól célokat milyen körülmények között. Az AIM-7/M közötti célmegvilágítás eltérésről és harcászati vonatkozásáról is esik szó. Szóval türelem.
 
Nem tudom, hogy mit írt ő. A JF-17-et ő követte el? Volt valami rövid J-10. Ennél többre nem emlékszem.
 
@Galcom

Még azt kérdezném meg, hogy mi alapján jött a "ferdítéses" beszólás. Mert a kérdésed alapján még a feléig/harmadáig sem jutottál el az írásnak, de azért élből ítélkezel...
 
Egy gyors közvéleménykutatás. Meddig olvasható lendületesen? Hol kezd el durvulni először a műszaki tartalom?
 
F-15D hits a pelican flock on take off

http://theaviationist.com/2012/12/05/f15-pelican-flock/
 
Nah, itt van végre! Jobban vártam már, mint a Jézuskát. :DDD
Még csak belelapozgattam, mert erre bizony rá kell "hangolódni", már csak a terjedelme miatt is. Nagyon komoly anyag, köszi molni. :)
 
Szép teljesítmény!
Fogadd elismerésem.
Most igencsak dologidő van, szóval én csak jövőre tudom elolvasni :-(
Bár egy Szu-24-es vagy 25-ös cikknek jobban örültem volna :-D
 
A cég kötelező orosz tanfolyamra járat. Még 10 év és meglesz a kellő orosztudás hozzá. XD
 
@Terminator

A firssítet Gripen FAQ gyakorlatilag kész, Ostraván elkezdtem dolgozni.
 
Molni Nagyon jo alapos irás Gratulálok

Nekem még mindig csak a komentálási/ vita stilusodal van gondom Bajom

Mégegyszer gratulálok az iráshoz Melohelyen olvasom Bemásoltam a telefonomba és azon olvasom mikor épen nincs dolgom :)
 
jancsiga szerint: 2012. december 6. csütörtök @ 17:05

>Melohelyen olvasom

Nincs nálatok szabad pozíció? Megpályáznám :)
 
Agresszor Sasok Nellis AFB-ről:

http://i48.tinypic.com/t8vh28.jpg
http://i50.tinypic.com/2i26elc.jpg
http://i48.tinypic.com/qstiwy.jpg
http://i50.tinypic.com/51of9t.jpg
http://i45.tinypic.com/xcptes.jpg
 
Teljesen elolvasva :)
Most olvasom újra a töményebb műszaki részeket, mert azok az éjszakai olvasásnál nem mindig maradtak bent a fejben :)
A 8-as fejezet nagyon tetszett érdekes volt olvasni a pilóták hogyan látták a saját szemszögükből.

Köszi a cikket még egyszer :)