F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
A 290-es lábjegyzetben egy szál link, de annyi sincs. :)

A 290-es lábjegyzet a 175. oldalon van és a repbiztonsági rész. Nem a 292-re gondolsz? Abban van rögtön kettő is.

Nekem letölti a linket és a wikis oldal is megnyílik. 973-1.pdf fájlt tölt le, egy 149 oldalas pdf-et kell találnod ottan. A jelentésnek fent van valahol egy rövidített változata is, de azt nem linkeltem. Egyébként asszem ez rossz link bakker, nem ezt akartam betenni.

http://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC0QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.dod.mil%2Fpubs%2Ffoi%2Foperation_and_plans%2FPersianGulfWar%2F973-5.pdf&ei=brvHUPC7CIfZ4QSvoYGIAQ&usg=AFQjCNEVY1XfVCFp95DU_nfMEannPhiK1w&sig2=xfINVMKEnpRvcpcXcjgfrw

Ez pl. a Volume 5, nem az első.

A többi asszem torrenten elérhető, ha rákeresel a 973-2, 973-3 és Black Hawk szavakkal.
 
M

molnibalage

Guest
Ostrava készen van. Töltöm fel a képeket, a fater holnap lektorálja az írást és akkor küldöm a szerkesztőknek. Ez kivételesen nem pdf-es írás lesz. :)
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
100. oldalnál tartok. Valóban nem csak a címet adó repülőgépről szól és ennek kifejezetten örülök. S a publikálással, ha asztal alatt is menne, de egyetértek, nagyon rendben van eddig. Már amit értek belőle. Mert amikor öntvények, hidraulika szivattyúk + egy kis fizika,matek kerül a dolgokba, ott elveszek. De ez az én bajom, ezeknek is ott a helye. Le a kalappal!
 
M

molnibalage

Guest
A linkek közül néha előfordul, hogy rövidebb ideig nem él egy-kettő. Ostrava kapcsán az USAF szériaszámos link nem élt egy órát. Enyhe pánikban voltam, hogy elveszett/leállt egy olyan frankó oldal.
 

Hans

Member
2010. április 19.
168
1
18
Részben on téma, japán Sasoknak több munkájuk van mostanság:
www.hirado.hu/Hirek/2012/12/13/09/Japan_tiltakozas_egy_kinai_repulogep_legtersertese_miatt.aspx
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 403
113
molni

Tegnap elolvastam azt ami érdekelt az írásodból(harci alkalmazás)és két kérdés többször visszatért a részedről:

Hogy tudta adott távolságról és szituációban azonosítani az ellenséget?
Próbáltál ezekre logikus választ adni de az folyton kimaradt,hogy sokkal többet tudnak az adott rendszerek mint amit kifelé publikálnak.

Miért vetnek be "kopasz"pilótákat amikor van egy halom tapasztalt?
Tök egyszerű a válasz:azért mert ők is kiképzett combat ready minősítéssel rendelkező hajózók innentől kezdve miért ne alkalmaznák őket?

Más.

Többször vontál le következtetéseket arra vonatkozóan,hogy miért szerepeltek úgy adott ország pilótái ahogyan (le)szerepeltek.Mindig odaírtad,hogy "vagy csak ennyit tud a szovjet kiképzési rendszer és az az elv ami alapján bevetik a gépeket"

Szerintem ez téves következtetés mert a pilóták nem azokkal a teljesítményű(főleg elektronikai téren)gépekkel repültek mint amire a szovjetek kitalálták a harceljárásokat és a kiképzést lévén külföldre(főleg a nem VSZ államoknak)erősen butított gépparkot adtak.
 
M

molnibalage

Guest
<i>Hogy tudta adott távolságról és szituációban azonosítani az ellenséget?</i>

Fene jó kérdés. A lábjegyzetben meg is említettem emlékeim szerint, hogy ez csak E-3 által nem siekrültehetet, és egyes rephelyzetekben az NCTR fizikailag lehetetlen volt.

Még, ha az Sason levő AN/ALQ-128 EWWS-t használták, akkor sem vágom, hogy azzal a típust hogyan azonosíthatták.

A legnagyobb rejtély, hogy ha ez ilyen faszán ment 1991-ben, akkor az AF alatt hol voltak ezek a support gépek?


<i>Próbáltál ezekre logikus választ adni de az folyton kimaradt,hogy sokkal többet tudnak az adott rendszerek mint amit kifelé publikálnak.</i>

Így konkrétan nem írtam le, de hasonló komment több helyen is van az elektronika tekintetében.

A szovjetes résszel sem értek egyet. A MiG-29 tekintetében, ha igaz az állításod, akkor a szovjet sem tudna többet, ha rossz az általuk megalkotott harceljárás. Tehát akkor senki sem tudta volna használni, még ők sem. Önmagadnak mondasz ellent... A exportgépek repteljesítménye semmiben sem rosszabb, mitn a szovjet, mert elektornikát könnyű butítani, de degradált hajmtóműről én még soha nem hallottam...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 403
113
molni

Csak elektronikára gondoltam butított alatt.

"A MiG-29 tekintetében, ha igaz az állításod, akkor a szovjet sem tudna többet, ha rossz az általuk megalkotott harceljárás."

Azért volt rossz a harceljárás mert a butított gépekkel azt nem lehet végrehajtani de ettől még a szovjet gépeken amik potensebb elektronikával bírtak működhetett.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 403
113
"Még, ha az Sason levő AN/ALQ-128 EWWS-t használták, akkor sem vágom, hogy azzal a típust hogyan azonosíthatták."

A rendszer alapvetően a bejövő elektromágneses jelekből "táplálkozik"(rádióhullámok,radarjelek stb)ezek elvileg minden típuson egyediek mert eltérő berendezésekből származnak(Más elektronika van a különböző variánsú gépekben még akkor is ha a típus azonos.Eltérő típusnál meg pláne.)így az azonosítás passzív módon is lehetséges ELVILEG.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
Molni!


Nem tudom, a cikkben említve van e (183.oldalon tartok), de feltűnt, hogy a hajtómű beömlőnyílás nem egyformán van kialakítva. Ennek mi az oka? Csak egy olyan képet linkelek be, amin a "nem szokványos" változatot vettem észre.


http://static5.origos.hu/i/1103/20110321f15estrik.jpg


(Ha én voltam figyelmetlen, akkor bocs.)
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
http://m.blog.hu/ai/airbase/image/USAFE/NATOexpress98-F15-3.jpg



http://m.blog.hu/ai/airbase/image/USAFE/NATOexpress98-F15-2.jpg


A fentebbi két képen lehet látni, hogy az egyiken a szívócsatorna kialakítása mondhatni párhuzamos a törzzsel, míg a másik esetében "csapott". Az oldal, ahol találtam a képeket:


http://airbase.blog.hu/2010/12/06/killer_fifteen_2
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
Azt hiszem meglett a válasz, amit kerestem. A hivatkozásban is írják, hogy a szívócsatorna "alapjárati helyzetben van", tehát gondolom az mozgatható.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
@luperator

http://www.youtube.com/watch?v=un0a0DBxX5A

Gyanítom erre gondoltál (videó végén).
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 403
113
molni

Sokszor az döntött a légi harcokban,hogy kinek van több kerozinja,mekkora esélye lett volna annak,hogy az F-15 A/B-nek ki kell válnia a harcból SZU-27-esekkel szemben?

Mind a két fél átlagos légi harc magasságon full fegyverzettel és tüzelőanyaggal kezdi meg az összecsapást mondjuk  két 8 gépes kötelék marad a BVR fázis után?Orosz vs ami pilóták ezt csak azért írom mert így nem lehet szó butított Szuhojokról és az orosz pilóták képzettebbek is mint az arabok voltak.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 403
113
Fúha ez így hülyeség lett...Hiányzik minden gépről két BVR rakéta.
 
M

molnibalage

Guest
Gyakorlatilag megjósolhatatlan.  Kis túlzással végtelen számú forgatókönyveket el tudok képzelni. Mindkét típussal előfordulhat, hogy előbb fogy ki attól függően, hogy ki kezdte és meddig tart.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 403
113
Az az nem lehet olyan markáns eltérés mint a 29-es és a 27-es között?