F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

Grat a cikkhez, várhatod a pert az Indextől a rosszhír keltésért :D

Amúgy ez az egész engem emlékeztet arra, amit a Szukhoi csinált a 90es években - megterveztek egymillióféle variánst, aztán reménykedtek, valamelyiket megrendeli valaki és meg is tudják csinálni
 
Grat a cikkhez, várhatod a pert az Indextől a rosszhír keltésért :D

Amúgy ez az egész engem emlékeztet arra, amit a Szukhoi csinált a 90es években - megterveztek egymillióféle variánst, aztán reménykedtek, valamelyiket megrendeli valaki és meg is tudják csinálni
Semmiféle rossz hír nincs benne. :)

N+1-szer felkínáltam az ingyen lektorálást. Ezek után ne csodálkozzanak, ha ilyen írások jönnek... Remélhetőleg, ha valaki HT-t akar olvasni, akkor előbb - utóbb ide téved majd.

A hasonlat félig-meddig áll. Az F-15E kifutó termék, az orosz gépek viszont a Szu összeomlása miatti multirole ugrást vették az MKI és MMK-val, mert hazai piac az M-et már nem tudta megfinanszírozni.
 
Semmiféle rossz hír nincs benne. :)

N+1-szer felkínáltam az ingyen lektorálást. Ezek után ne csodálkozzanak, ha ilyen írások jönnek... Remélhetőleg, ha valaki HT-t akar olvasni, akkor előbb - utóbb ide téved majd.

A hasonlat félig-meddig áll. Az F-15E kifutó termék, az orosz gépek viszont a Szu összeomlása miatti multirole ugrást vették az MKI és MMK-val, mert hazai piac az M-et már nem tudta megfinanszírozni.

Molni ne legyél naív!Nem szempont a minőségi tájékoztatás csak az,hogy sokan olvassák.
 
Mit gyárt jelenleg a Boeing Defense?


AH-6 Light Attack Helicopter
AH-64 Apache
CH-47 Chinook
V-22 Osprey

B-1B Lancer
B-52 Bomber

Boeing T-X
EA-18G Growler
F/A-18 Super Hornet
F-15 Eagle

C-17 Globemaster III
C-40A
JSTARS
KC-46A Pegasus Tanker
P-8

Az F-15- és az F-18 gyártásának is lassan vége. Ha nem nyerik meg a T-X tendert, akkor gyakorlatilag kiszorultak a vadászgép piacról, csak részegység beszállítók lesznek.

A stratégiai bombázó vonalnak is vége.

A C-17 gyártásnak vége. Új szállítógép tenderről még nem nagyon van hír.

A helikoptereket még gyártanak.

És utasszállító gépekből átalakított katonai gépeket is. Lassan csak ez marad nekik.

Tulajdonképpen az életben maradásért küzd a vadászgép üzletáguk és ezért megpróbálnak mindent megtenni.


Boeing has started the production of 36 F-15QAs for Qatar.

http://www.gulf-times.com/story/601721/Defence-minister-opens-F-15-production-line-for-Qa
 
Gyakorlatilag ha nem kap a vadászgép üzletáguk a közeljövőben legalább 100-150 db os rendelést akkor teljes mértékben lehúzhatják a rolót?? Akkor lényegében az egész F-15x erről szól. Lényegében egy átnevezés.
Most lehet hogy hülyeséget írok. Lényegében ahhoz hogy a gyártósort a későbbiekben fent tudják tartani még kb 5-7 évig ahhoz potenciális megrendelésekre van szükségük. Potenciális vevők meg alig vannak. Így részben érthető hogy átnevez. Ez az egyik lehetősége. Vagy a másik piac szerzés céljából butit a gépen.
 
Molni ne legyél naív!Nem szempont a minőségi tájékoztatás csak az,hogy sokan olvassák.
Lehet, hogy velem van baj, de az hozáállás egy "újságíró" részéről kifejezetten irritáló...

"The 493rd Expeditionary Fighter Squadron along with 13 F-15s have started their Icelandic Air Surveillance mission last week. Base at Keflavik Air Base, four jets are on 24/7 alert status while the other nine aircraft will conduct training missions."

https://www.dvidshub.net/news/287196/usaf-f-15cs-secure-icelands-sovereign-skies
Vajon CFT-ket kapnak? Van még vajon az USAF-nak olyan?
 
Gyakorlatilag ha nem kap a vadászgép üzletáguk a közeljövőben legalább 100-150 db os rendelést akkor teljes mértékben lehúzhatják a rolót?? Akkor lényegében az egész F-15x erről szól. Lényegében egy átnevezés.
Most lehet hogy hülyeséget írok. Lényegében ahhoz hogy a gyártósort a későbbiekben fent tudják tartani még kb 5-7 évig ahhoz potenciális megrendelésekre van szükségük. Potenciális vevők meg alig vannak. Így részben érthető hogy átnevez. Ez az egyik lehetősége. Vagy a másik piac szerzés céljából butit a gépen.


Egy nagyobb megrendelés utána is vége lesz, csak az időt húznák még egy kicsit. Az F-35 annyira letarolta a piacot, hogy nem nagyon tudnak ellene mit tenni.
Európai- és távol-keleti gyártókkal próbálnak még összeállni közös fejlesztésre. De az európaiak egy része az új fejlesztésekkel épp a saját iparát akarja védeni az amerikaival szemben.

Ha a 6. generációs vadászgép tendert megnyernék, az még megmentené az üzletágat, de az a tender még sehol sem tart.

Ha a jelenlegi gépek gyártásának vége, elmennek a szakemberek máshová dolgozni, utána még nehezebb lesz bármi újat és versenyképeset létrehozni.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and endre
Di0CncMXgAENO_r.jpg:large
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Kényszerleszállásnak tűnő kemény érkezés egy Lankenheath-i F-15C-től, de a helyszínt nem említik.
 
Valószínűleg Törökország, mert a kép alatti szöveg az törökül van. Nem világos hogy mi lehetett a probléma, mert a futó-fékszárny nyitva - így a hidraulika-nyomás valószínűleg rendben volt, a kormányvezérlések láthatóan normál sebességgel működtek tehát ezzel se lehetett nagy probléma, a bal szívócsatorna normál leszálló helyzetben volt (a jobb nem látszik), a két hajtómű-GSF azonos nyitási állapotban volt, így az se lehetett, hogy leállt az egyik hajtómű. Arra meg nemigen merek gondolni hogy mindkét hajtómű leállt, mert ez legvalószínűbben totál üzemanyag-kifogyást jelentene. Viszont valami hiányosság biztos hogy volt, ezt jelzi az előre kiengedett fékezőkampó (talán elment a fék-hidraulika vagy a vezérlése?), és a nagy süllyedési sebességből adódó durva talajfogás. Van mit találgatni ...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and wankel
Valószínűleg Törökország, mert a kép alatti szöveg az törökül van. Nem világos hogy mi lehetett a probléma, mert a futó-fékszárny nyitva - így a hidraulika-nyomás valószínűleg rendben volt, a kormányvezérlések láthatóan normál sebességgel működtek tehát ezzel se lehetett nagy probléma, a bal szívócsatorna normál leszálló helyzetben volt (a jobb nem látszik), a két hajtómű-GSF azonos nyitási állapotban volt, így az se lehetett, hogy leállt az egyik hajtómű. Arra meg nemigen merek gondolni hogy mindkét hajtómű leállt, mert ez legvalószínűbben totál üzemanyag-kifogyást jelentene. Viszont valami hiányosság biztos hogy volt, ezt jelzi az előre kiengedett fékezőkampó (talán elment a fék-hidraulika vagy a vezérlése?), és a nagy süllyedési sebességből adódó durva talajfogás. Van mit találgatni ...
Mindig is elgondolkoztam, hogy ilyen hálós megállításnál azért van kilebegtetés vagy sem. Mert ez eléggé hordozós leszállás volt, jól odacsapta a gépet és mintha még a hálót sem kapta volna el.