F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

Direkt nagyobb állásszögön jött be, hogy a fékhorog leérjen, de ehhez szerintem kellene tolóerő is, márpedig a GSF-ek nyitva vannak. Kvázi alapon lehetett mind a két hajtómű.
Amennyire én sejtem, ehhez viszont a pilótának egy nagyobb bejöveteli sebességet kellett tartania, hogy legyen miből elhúzni a gép orrát. A párnahatás miatt viszont nem ült meg egyből a betonra a gép, de azért jól odaverte. A párnahatás velejárója, hogy az aerodinamikai felületek aszimmeriája esetén (mozgó stabilizátorok és a csűrők) a gép alá szorult levegőtömeg is aszimmetrikusan szabadul fel, ezzel billegteti, csúsztatja a gépet a beton felett.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Direkt nagyobb állásszögön jött be, hogy a fékhorog leérjen, de ehhez szerintem kellene tolóerő is, márpedig a GSF-ek nyitva vannak. Kvázi alapon lehetett mind a két hajtómű.
Amennyire én sejtem, ehhez viszont a pilótának egy nagyobb bejöveteli sebességet kellett tartania, hogy legyen miből elhúzni a gép orrát. A párnahatás miatt viszont nem ült meg egyből a betonra a gép, de azért jól odaverte. A párnahatás velejárója, hogy az aerodinamikai felületek aszimmeriája esetén (mozgó stabilizátorok és a csűrők) a gép alá szorult levegőtömeg is aszimmetrikusan szabadul fel, ezzel billegteti, csúsztatja a gépet a beton felett.
Nekem is feltűnt a nyitott GSF, de ebből nem tudtam megítélni, hogy ez csak leszállás miatt volt vagy komolyabb hiba.
Létezik olyan meghibásodás, hogy mindkét GSF egyszerre megy tönkre? A hajtómű vezérlés mit szól ehhez? Korlátozza a fordulatszámot?
 
Akkor ez most nagy dolog a videón?
Mi az a nagy dolog?!! :D Ritkának biztos hogy nagyon ritka, és ilyenkor mehet a gép soron kívüli ellenőrző karbantartásra, felül kell vizsgálni az összes megerősített bekötési csomópontját repedéseket és kiverődési nyomokat keresve, valamint a borításokat szintén repedések és behullámosodás, lemez-gyűrődések feltárására.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and dudi
Mi az a nagy dolog?!! :D Ritkának biztos hogy nagyon ritka, és ilyenkor mehet a gép soron kívüli ellenőrző karbantartásra, felül kell vizsgálni az összes megerősített bekötési csomópontját repedéseket és kiverődési nyomokat keresve, valamint a borításokat szintén repedések és behullámosodás, lemez-gyűrődések feltárására.

Rosszul kérdeztem.Ez egy olyan leszállás volt amit nem minden F-15 pilóta csinálna utána?
 
Rosszul kérdeztem.Ez egy olyan leszállás volt amit nem minden F-15 pilóta csinálna utána?
Tekintve hogy ez egy vészhelyzeti kényszerleszállás volt, így biztos hogy egyetlen Eagle-cowboynak sem szerepel az álmai között. Nem is biztos, hogy mindegyiknek sikerülne azonos pozícióból elérni a repteret, ilyenkor minden hajszálokon és a kormányzási reakciók tizedmásodpercein is múlhat, szóval ez eléggé lutri. Itt is látszott hogy nagyon kis vizszintes sebességgel (a nyitott GSF azt jelzi hogy alacsony vagy semmi tolóerővel), de nagyon magas süllyedési sebességgel fogott betont, jól odavágta a gépet, vagyis valószínűleg a pilóta előzetes számítása szerint éppencsak elérte a leszállópályát. Ezért erősen húzhatta a botot, nagy állásszöggel és lassan siklott be - de ezért gyakorlatilag nem maradhatott semmi lehetősége korrekcióra. Ha jobban előretolja a botot, akkor kicsit nőhetett volna a vizszintes sebessége, de a kisebb állásszög miatt még erősebben süllyedt volna, lehet hogy nem ért volna be a betonig, vagy ha mégis akkor még ennél is jobban odavágta volna a gépet az erősebb süllyedés miatt.
 
Rosszul kérdeztem.Ez egy olyan leszállás volt amit nem minden F-15 pilóta csinálna utána?
Tekintve hogy ez egy vészhelyzeti kényszerleszállás volt, így biztos hogy egyetlen Eagle-cowboynak sem szerepel az álmai között. Nem is biztos, hogy mindegyiknek sikerülne azonos pozícióból elérni a repteret, ilyenkor minden hajszálokon és a kormányzási reakciók tizedmásodpercein is múlhat, szóval ez eléggé lutri. Itt is látszott hogy nagyon kis vizszintes sebességgel (a nyitott GSF azt jelzi hogy alacsony vagy semmi tolóerővel), de nagyon magas süllyedési sebességgel fogott betont, jól odavágta a gépet, vagyis valószínűleg a pilóta előzetes számítása szerint éppencsak elérte a leszállópályát. Ezért erősen húzhatta a botot, nagy állásszöggel és lassan siklott be - de ezért gyakorlatilag nem maradhatott semmi lehetősége korrekcióra. Ha jobban előretolja a botot, akkor kicsit nőhetett volna a vizszintes sebessége, de a kisebb állásszög miatt még erősebben süllyedt volna, lehet hogy nem ért volna be a betonig, vagy ha mégis akkor még ennél is jobban odavágta volna a gépet az erősebb süllyedés miatt.
Több faktor van. Ha nagyon komoly meghibásodás és GSF vagy más miatt csak alapgáz volt, akkor két ellentétes hatás van. A hajtóműleállásnál a nagyobb sebességgel érkezés a szerencsés, mert sebességet koptatni mindig lehet, de nyerni már nem. Viszont hiába hosszú a reptér, ha az elején van a drótkötél, a videó alapján. Ha ez volt, akkor sanszosan az "így sikerült" esetet látjuk a videón. Kicsit gyorsan jött és nagy AoA-val fékezett aztán kb. leesett a gép a betonra néhány méter magasról.

Nem igazán értem, hogy pl. miért nem a pálya harmadánál van az egész. Szépen leteszi a gépet a pilóta az első kb. 800 méteren és aztán van még idő bőven befékezni a gépet.

(Itt most nem látom a videót és reggel csak egyszer néztem meg.)
 
Több faktor van. Ha nagyon komoly meghibásodás és GSF vagy más miatt csak alapgáz volt, akkor két ellentétes hatás van. A hajtóműleállásnál a nagyobb sebességgel érkezés a szerencsés, mert sebességet koptatni mindig lehet, de nyerni már nem. Viszont hiába hosszú a reptér, ha az elején van a drótkötél, a videó alapján. Ha ez volt, akkor sanszosan az "így sikerült" esetet látjuk a videón. Kicsit gyorsan jött és nagy AoA-val fékezett aztán kb. leesett a gép a betonra néhány méter magasról.

Nem igazán értem, hogy pl. miért nem a pálya harmadánál van az egész. Szépen leteszi a gépet a pilóta az első kb. 800 méteren és aztán van még idő bőven befékezni a gépet.

(Itt most nem látom a videót és reggel csak egyszer néztem meg.)
A NATO-reptereken a fékező drótkötél nem a pálya elején aktív, és nem az a feladata hogy a leszálló gépet anyahajós-módra állítsa meg, hanem a pálya TÚLSÓ végén aktív a fékező rendszer, hogy az addigra már sokat gurult, valamennyire lelassult gépet kisebb sebességnél/kárral meg tudja állítani. Ez vonatkozik akár a leszálló, akár a startot kényszerűségből valamiért megszakító gépre.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and fishbed
Interesting Image Shows Saudi F-15S Strike Eagle With DB-110 Tactical Reconnaissance Pod Taking Off For OIR Mission
Dq1OMouW4AADwET.jpg


Dq1OKp0WoAAG0Ll.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
45959215211_a6863d15f4_b.jpg


A beömlő alatt az milyen függesztmény? Vagy csak a felfüggesztőbe van építve valami?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.