Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Értelme kb. semmi.Boeing Pitches to Pentagon the F-15X, the Eagle that can fire 24 Air - To - Air Missiles...
The F-15X will carry more than two dozen air-to-air missiles and has modern flight controls, cockpit displays, and radar.
SZ-A-n kívül senki nem vett F-15-öt és jelen állás szerint már nem is fog. Az F-15SA-ra már most felmehet 12 db AAM ami elég is, már ez is overkill az esetek 99,9%-ban. A 24 teljesen értelmetlen. Értelmesebb 2 gépre szétdobni ezt a mennyiséget vagy akkor NASAMS, hogy 12 db földön és 12 db gépen. Sokkal rugalmasabb a mix és nagyobb területet fed le a védelem is.Araboknak el lehet adni.
https://index.hu/tech/2018/07/30/mire_kepes_az_f-15x_a_legujabb_lopakodo_vadaszgep/
Szenzációs rekord! Ennek a cikknek gyakorlatilag majdnem minden mondata hülyeség!
Kedves Richárd!
Az írásban több pontatlanság van.
- Az F-15-ből soha nem lesz "lopakodó" (alacsony észlelhetőségű) vadászgép, mert alapvető kialakítása ezt lehetetlenné teszi. Nem rendelkezik belső fegyvertérrel és hiába rejtik el adott estben megfelelő kialakítású konténerbe a fegyverzet egy részét, az kb. kerekítési hiba. A fő visszaverő felület ugyanis a hajtómű kompresszor lapátjai és azzal semmit sem tudnak kezdeni a tervezők.Lásd a linkelt írás 227. oldalától. https://htka.hu/2017/12/20/haditechnikai-osszefoglalo-2017-es-kiadas/
- Az F-35A legutolsó Lot szériája már 82 vagy 85 millió USD volt, ez az amit Trump nagy hangosan bejelentette, hogy "lejjebb tárgyalták az árát". Semmi ilyesmi nem volt, 2016 végén is már ez volt a belőtt cél, amit el is értek. A termelés felfutásával egyre olcsóbb a gyártás úgy, hogy még mindig LRIP (low rate inital production) szakaszban vannak, mert nem teljes ütemű még sorozatgyártás. Az F-35B és C valóban drágábbak - főleg a B változat az emelőhajtómű miatt - de egy szárazföldi bázisú gépet a US Navy repülőgép-hordozós változattal vagy a USMC VTOL változatával összevetni értelmetlen.
- Az indexes fordítás pontatlan, mert az és/vagy kapcsolatok el lettek rontva. 8db légiharc-rakéta és 28 db SDB vagy 8 db légiharc-rakéta és 7 db 2000 fontos légibombát ír, a 7 db nem kiegészítés a 8 + 28 db fegyver mellé.
- A gépek üzemeltetési költségére nincs megbízható adat és n+1 módon számolható. Ezt nem fejtem ki, a linkel található írásban röviden ott van, 10.3. fejezet, 705. oldal. Tényleg röviden. Mivel az F-35 egyik változata sem repült végleges hardver és SW kiépítéssel és nem volt depot level karbantartás (ez kvázi ipari nagyjavítás / civil életben D check szerű valami), ezért nincs kiátlagolható valódi üzemeltetési költség és 30+ éve repülő F-15E vagy a még öregebb F-15C/D és Golden Eagle változatok ára nem mérvadó. Az F-35A is olcsóbb lesz, ahogy a flotta és tapasztalat nő.
- Az aktív elektromos radar az "aktív elektronikus nyalábeltérítéses / aktív elektronikus pásztázású radar (AESA). Lásd a fenti írás 98. oldalától.Ilyennel korszerűsítik egyébként a teljes F-15C/D és E flottát is és mindegyiken van sisakdisplay is (vagy a flotta túlnyomó részén az E változaton, ott csak 2013-tól kezdődött. Az C-n már 15+ éve ott van.)
- A Legion pod feladata kettős. A kőkorszaki Link 16 adatkapcsolattal nem lehetséges az adatcsere az F-15 és F-22/35 gépek között, erre szolgál a pod, amiben infravörös célkereső (IRST) is van. Hogy mi az IRST, arról a fenti írás 171. oldalától.
Az F-15X-ből 99,9%, hogy nem lesz semmi, mert a Legion pod-ot megkapja az F-15C Golden Eagle, az AESA radar és sisakdisplay is ott van minden gépen, az esztelen fegyverterhelésnek semmi értelme, mert ennyire nincs szüksége egyetlen vadászgépnek, mint platform, több gépre elosztani több értelme van. Ezen felül markánsan csökkentené a gép repülési teljesítményét még akkor is, ha az erősebb GE F110 hajtóművel is kerülne leszállításra, amivel minden jelenlegi USAF változattól eltérne, amikben a régebbi F100-PW-220 vagy F100-PW-229 hajtómű van.
Az egész koncepciónak semmi értelme, a szaúdi F-15SA van ehhez a legközelebb, de már annál is kicsit megszaladt a ló a tervezőkkel, de az szaúdiaknál ez nem probléma, pénz van mindenre, a kevésbé értelmes ötletekre is.
https://htka.hu/2014/03/01/f-15sa-ut-sivatagi-sasig/
Az USAF olyan mértékben elkötelezett a stealth F-35A mellett, hogy értelmetlen pénzkidobás az F-15X. Az F-15C Golden Eagle vadászgépként az F-22 Raptor mellé egyelőre megfelelő, az F-15E ugyanazzal a radarral rendelkezne, mint az F-15X és ugyanazokat a fegyvereket használja, csak értelmes mennyiségben. A repülési teljesítménye a meglevő F-15E flottának gyengébb, de ez már jó ideje nem faktor. Ennek kifejtése már hosszabb dolog lenne.
Már többször felajánlottam, hogy ingyen is lektorálnám az efféle írásokat, hogy ne tévedések és értelmezhetetlen kijelentések kerüljenek bele. Képtelen vagyok megérteni, hogy az szerkesztőségük miért nem hajlik erre. Nincs meg az igényesség iránti elkötelezettség...? Ez a mai újságírás színvonala?
Amennyiben az az Idex Tech rovatának ilyen hírek és cikkek fordítására van igénye, akkor én szívesen csinálnám hébe hóba..
Üdvözlettel
Molnár Balázs
Írtam nekik, hátha lesz hatása. Volt, hogy volt már...
Leszarom. Már elnézést, de ezeknek a nyikhaj akárkiknek többnyire elég nagy arcuk van ahhoz képest, hogy láthatólag fogalmuk sincs, amiről írnak. Esetemben ez nem igaz. És mivel ez az n+1-ik alkalom így jár, aki házhoz megy a pofonért...A vége "talán" egy "kicsit" karcos lett...
A stealth dolgot javították, a többi ökörséget nem... Mondjuk egy pontot kihagytam, hogy sem az F-22 sem az F-35 nem képes azt az arzenált cipelni, amit felsorol, ez az állítása is marhaság ennek a valaminek.Írtam nekik, hátha lesz hatása. Volt, hogy volt már...
Nagyjából az SA és GE szerelemgyereke, de még újabb kabinnal, alá F-35A. Értelme szinte semmi, mert az USAF-nál a GE és F-15E a hasznos képességeinek kb. 95%-át tudni fogja fillérekért, mert meglevő gépek.Most akkor mi is ez az F-15X koncepció?! Egy tovább turbózott F-15SA vagy egy F-15C Golden Eagle tovább gondolása?
Totálisan overkill és felesleges műszaki tartalom ellenben hiányzó dolgok. Pl. nincs vontatott csali. Egy mezei F-15E legacy gép is bőven jó lenne, mint az F-15SG, a lényeg, hogy GE F110 legyen már benne a gyengébb PW F100-as helyett.Szerintem az olyan piacokat probálják vele megcélozni mint:
K.K.E pa. Közel Kelet. India. Esetleg egy két Dél amerikai ország. Indonézia, Malájzia stb....
Tehát a kevésbé tőke erős (viszonylag orosz/kínai jelentős befolyással nem rendelkező) piacokat.
Valamint az európai gyárak kiszorítása. Saab, Raffael.
Hogy nincs semmi értelme a tipusnak.
Jó hátszéllel megnyomva lesz egy pár ország akik rendszerbe fogják állítani.
Tudom hogy drága. De te is tudod hogy mindig akad egy "hülye".Drága az a gép azokra a piacokra amiket te leírtál.
Sok ilyet tervezek meg. A következő egy 444-es írást szed majd darabokra. Senki nem monjda, hogy csak egy oldalt pecezek ki...Ez egy igen jó írás lett molni! Köszi, hogy összedobtad az indexes "agymenésre" reagálva. Így már mindjárt világosabb ez az F-15X dolog.