F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

telefon akad, na mindegy . így bedobom ide is, ha gondoljátok szerkesszétek össze valahogy a média rovatos hozzászólással:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
F-15 Golden Eagle? Az végül is mit fog tudni?
http://jetplanes.blog.hu/2016/10/01/mit_tudhat_az_aranysas

Bevallom régen nem csekkoltam már. A fő változás az AESA radar és a kabinban plusz display az adatok jobb megjelenítéséhez és persze strukturális dolgok, élettartamnövelés.

Az, hogy a Legion és HATE pod integráció ennek a része-e azt nem tudom. Kővári látta és megerősítette emlékeim szerint, hogy ez szériagép már, nem csak terv. A pilóták "kisírták" mondván - teljes joggal - hogy enélkül a jobb data link és AESA radarnak semmi értelme, mert nincs ami az adatokat értelmes formában tálalja.

A kabinról csak ezt az egy képet találtam eddig.
160422-F-GR156-141.jpg
 
Mivel tudok képet feltölteni?Amit eddig használtam az már nem jó.
 

Ha a kérdés arra vonatkozik,hogy mit keres rajta még 4 AMRAAM akkor a válasz egyszerű:Ez a lehetőség rendelkezésre állt már amióta létezik a gép(persze akkor nem AMRAAM ment volna a szélső pilonokra)csak soha nem használta senki mert tök fölösleges.Ami számomra nem tiszta,hogy a a két külső pilonra is fel lehet-e rakni a póttartályokat?Azaz a gép 12 lég-harc rakétával és 5 póttartállyal képes-e operálni(a két CFT mellett)?
 
Nem, ez jelenleg csak az SA modifikáción elérhető tudtommal és legfeljebb a Golden Eagle-n, de USAF SN-es gépről ilyen képet még nem láttam.

Ha a kérdés arra vonatkozik,hogy mit keres rajta még 4 AMRAAM akkor a válasz egyszerű:Ez a lehetőség rendelkezésre állt már amióta létezik a gép(persze akkor nem AMRAAM ment volna a szélső pilonokra)csak soha nem használta senki mert tök fölösleges.Ami számomra nem tiszta,hogy a a két külső pilonra is fel lehet-e rakni a póttartályokat?Azaz a gép 12 lég-harc rakétával és 5 póttartállyal képes-e operálni(a két CFT mellett)?
Ez nem igaz ebben a formában. A gép stukturálisan rendelkezhetett ott fizikailag függesztési ponttal, de soha nem volt bekábelezve tudtomal. Amikor felmerült SEAD változat létrehozása akkor oda tették fel az ARM-ot, de erős a gyanúm, hogy csak súlymakettet tettek fel, mert az SEAD feladatkörhöz szükséges FAST pack változat nem készült el.

118. oldal. (A képet anno elfelejtettem betenni.)
https://htka.hu/2012/12/04/mcdonnell-douglas-f-15-eagle/

F-15%20Harm.jpg


Az F-15SA-n lett realitás, de mág F-15E legacy gépen nem áll rendelkezésre ez. F-15C/D Golden Eagle-n lehet, hogy már megcsinálták, de csak CGI-t láttam eddig és az sem mezei C/D gépen.
https://foxtrotalpha.jalopnik.com/boeings-touts-new-16-air-to-air-missile-carrying-f-15-e-1730258333

A lenti C változat, de a kép minősége olyan, hogy nem látszik, hogy ez CGI vagy sem. CFT úgy tűnik fent van, csak olyan USAF-nak nincs már egy ideje C/D-hez, szóval szerintem ez csak házalás és nem valós képesség, fent van belső szárnypilonon az új AIM-120 sín, de van külső függesztő is. Ha létezik is ilyen proto gép kétlem, hogy a teljes GE flotta ilyen.
http://www.thedrive.com/the-war-zon...for-u-s-f-15c-eagles-and-conformal-fuel-tanks


Ez is csak CGI.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Ha a kérdés arra vonatkozik,hogy mit keres rajta még 4 AMRAAM akkor a válasz egyszerű:Ez a lehetőség rendelkezésre állt már amióta létezik a gép(persze akkor nem AMRAAM ment volna a szélső pilonokra)csak soha nem használta senki mert tök fölösleges.Ami számomra nem tiszta,hogy a a két külső pilonra is fel lehet-e rakni a póttartályokat?Azaz a gép 12 lég-harc rakétával és 5 póttartállyal képes-e operálni(a két CFT mellett)?
Pótos nem mehet az esetleg aktivált külső függesztőre, de szüksége sincs rá. 3 db pótos és CFT-vel cirka 16 tonna kerót lehet a gépre tölteni Bőven elég...

F-15 anyag mellékletében az F-15C + CFT kombónál 840 nm combat radius van 3,5 órás teljes repülési idővel pótos nélkül. Még, ha sok AIM-120 is van azért 3 pótossal 1-2 légiutántöltéssel 600 tmf-re a támaszponttól lazán vág a gép 6-8 órás CAP-et.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Nem, ez jelenleg csak az SA modifikáción elérhető tudtommal és legfeljebb a Golden Eagle-n, de USAF SN-es gépről ilyen képet még nem láttam.


Ez nem igaz ebben a formában. A gép stukturálisan rendelkezhetett ott fizikailag függesztési ponttal, de soha nem volt bekábelezve tudtomal. Amikor felmerült SEAD változat létrehozása akkor oda tették fel az ARM-ot, de erős a gyanúm, hogy csak súlymakettet tettek fel, mert az SEAD feladatkörhöz szükséges FAST pack változat nem készült el.

118. oldal. (A képet anno elfelejtettem betenni.)
https://htka.hu/2012/12/04/mcdonnell-douglas-f-15-eagle/

F-15%20Harm.jpg


Az F-15SA-n lett realitás, de mág F-15E legacy gépen nem áll rendelkezésre ez. F-15C/D Golden Eagle-n lehet, hogy már megcsinálták, de csak CGI-t láttam eddig és az sem mezei C/D gépen.
https://foxtrotalpha.jalopnik.com/boeings-touts-new-16-air-to-air-missile-carrying-f-15-e-1730258333

A lenti C változat, de a kép minősége olyan, hogy nem látszik, hogy ez CGI vagy sem. CFT úgy tűnik fent van, csak olyan USAF-nak nincs már egy ideje C/D-hez, szóval szerintem ez csak házalás és nem valós képesség, fent van belső szárnypilonon az új AIM-120 sín, de van külső függesztő is. Ha létezik is ilyen proto gép kétlem, hogy a teljes GE flotta ilyen.
http://www.thedrive.com/the-war-zon...for-u-s-f-15c-eagles-and-conformal-fuel-tanks


Ez is csak CGI.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Tehát elméleti szinten volt képes csak pl az F-15A ott függesztményt hordozni(kábelezés hiányában hiába raknak oda bármit)?
 
Ez a szaúdi (és most már katari) F-15SA (F-15QA) program prototípusa. Hagyománytiszteletből megkapta a legelső F-15A prototípusának festését. Ha jól tudom, ez a példány így marad, nem kerül átadásra a vevőnek.
Az FbW repülési tesztjeihez használták először, de mostanra is akad dolga a különféle új függesztményvariációk teszteléséhez. Még úgy is, hogy már javában tart az időközben elkészülő szériapéldányok átadása.
Nem is a fenti konfiguráció a legmeredekebb, hanem ennek a továbbgondolása, azaz a dupla-dupla AMRAAM függesztés! Azaz a belső nagypilonra négy-négy rakéta is mehet. Összesen 16 rakéta, tehát a jelenlegi duplája!
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed