F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
telefon akad, na mindegy . így bedobom ide is, ha gondoljátok szerkesszétek össze valahogy a média rovatos hozzászólással:

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
F-15 Golden Eagle? Az végül is mit fog tudni?
http://jetplanes.blog.hu/2016/10/01/mit_tudhat_az_aranysas

Bevallom régen nem csekkoltam már. A fő változás az AESA radar és a kabinban plusz display az adatok jobb megjelenítéséhez és persze strukturális dolgok, élettartamnövelés.

Az, hogy a Legion és HATE pod integráció ennek a része-e azt nem tudom. Kővári látta és megerősítette emlékeim szerint, hogy ez szériagép már, nem csak terv. A pilóták "kisírták" mondván - teljes joggal - hogy enélkül a jobb data link és AESA radarnak semmi értelme, mert nincs ami az adatokat értelmes formában tálalja.

A kabinról csak ezt az egy képet találtam eddig.
160422-F-GR156-141.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 198
83 792
113
Mivel tudok képet feltölteni?Amit eddig használtam az már nem jó.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 198
83 792
113
Na jó ennyi volt sosem fogok 12db AMRAAM-os F-15-öt feltölteni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 198
83 792
113

Ha a kérdés arra vonatkozik,hogy mit keres rajta még 4 AMRAAM akkor a válasz egyszerű:Ez a lehetőség rendelkezésre állt már amióta létezik a gép(persze akkor nem AMRAAM ment volna a szélső pilonokra)csak soha nem használta senki mert tök fölösleges.Ami számomra nem tiszta,hogy a a két külső pilonra is fel lehet-e rakni a póttartályokat?Azaz a gép 12 lég-harc rakétával és 5 póttartállyal képes-e operálni(a két CFT mellett)?
 
M

molnibalage

Guest
Nem, ez jelenleg csak az SA modifikáción elérhető tudtommal és legfeljebb a Golden Eagle-n, de USAF SN-es gépről ilyen képet még nem láttam.

Ha a kérdés arra vonatkozik,hogy mit keres rajta még 4 AMRAAM akkor a válasz egyszerű:Ez a lehetőség rendelkezésre állt már amióta létezik a gép(persze akkor nem AMRAAM ment volna a szélső pilonokra)csak soha nem használta senki mert tök fölösleges.Ami számomra nem tiszta,hogy a a két külső pilonra is fel lehet-e rakni a póttartályokat?Azaz a gép 12 lég-harc rakétával és 5 póttartállyal képes-e operálni(a két CFT mellett)?
Ez nem igaz ebben a formában. A gép stukturálisan rendelkezhetett ott fizikailag függesztési ponttal, de soha nem volt bekábelezve tudtomal. Amikor felmerült SEAD változat létrehozása akkor oda tették fel az ARM-ot, de erős a gyanúm, hogy csak súlymakettet tettek fel, mert az SEAD feladatkörhöz szükséges FAST pack változat nem készült el.

118. oldal. (A képet anno elfelejtettem betenni.)
https://htka.hu/2012/12/04/mcdonnell-douglas-f-15-eagle/

F-15%20Harm.jpg


Az F-15SA-n lett realitás, de mág F-15E legacy gépen nem áll rendelkezésre ez. F-15C/D Golden Eagle-n lehet, hogy már megcsinálták, de csak CGI-t láttam eddig és az sem mezei C/D gépen.
https://foxtrotalpha.jalopnik.com/boeings-touts-new-16-air-to-air-missile-carrying-f-15-e-1730258333

A lenti C változat, de a kép minősége olyan, hogy nem látszik, hogy ez CGI vagy sem. CFT úgy tűnik fent van, csak olyan USAF-nak nincs már egy ideje C/D-hez, szóval szerintem ez csak házalás és nem valós képesség, fent van belső szárnypilonon az új AIM-120 sín, de van külső függesztő is. Ha létezik is ilyen proto gép kétlem, hogy a teljes GE flotta ilyen.
http://www.thedrive.com/the-war-zon...for-u-s-f-15c-eagles-and-conformal-fuel-tanks


Ez is csak CGI.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
M

molnibalage

Guest
Ha a kérdés arra vonatkozik,hogy mit keres rajta még 4 AMRAAM akkor a válasz egyszerű:Ez a lehetőség rendelkezésre állt már amióta létezik a gép(persze akkor nem AMRAAM ment volna a szélső pilonokra)csak soha nem használta senki mert tök fölösleges.Ami számomra nem tiszta,hogy a a két külső pilonra is fel lehet-e rakni a póttartályokat?Azaz a gép 12 lég-harc rakétával és 5 póttartállyal képes-e operálni(a két CFT mellett)?
Pótos nem mehet az esetleg aktivált külső függesztőre, de szüksége sincs rá. 3 db pótos és CFT-vel cirka 16 tonna kerót lehet a gépre tölteni Bőven elég...

F-15 anyag mellékletében az F-15C + CFT kombónál 840 nm combat radius van 3,5 órás teljes repülési idővel pótos nélkül. Még, ha sok AIM-120 is van azért 3 pótossal 1-2 légiutántöltéssel 600 tmf-re a támaszponttól lazán vág a gép 6-8 órás CAP-et.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 198
83 792
113
Nem, ez jelenleg csak az SA modifikáción elérhető tudtommal és legfeljebb a Golden Eagle-n, de USAF SN-es gépről ilyen képet még nem láttam.


Ez nem igaz ebben a formában. A gép stukturálisan rendelkezhetett ott fizikailag függesztési ponttal, de soha nem volt bekábelezve tudtomal. Amikor felmerült SEAD változat létrehozása akkor oda tették fel az ARM-ot, de erős a gyanúm, hogy csak súlymakettet tettek fel, mert az SEAD feladatkörhöz szükséges FAST pack változat nem készült el.

118. oldal. (A képet anno elfelejtettem betenni.)
https://htka.hu/2012/12/04/mcdonnell-douglas-f-15-eagle/

F-15%20Harm.jpg


Az F-15SA-n lett realitás, de mág F-15E legacy gépen nem áll rendelkezésre ez. F-15C/D Golden Eagle-n lehet, hogy már megcsinálták, de csak CGI-t láttam eddig és az sem mezei C/D gépen.
https://foxtrotalpha.jalopnik.com/boeings-touts-new-16-air-to-air-missile-carrying-f-15-e-1730258333

A lenti C változat, de a kép minősége olyan, hogy nem látszik, hogy ez CGI vagy sem. CFT úgy tűnik fent van, csak olyan USAF-nak nincs már egy ideje C/D-hez, szóval szerintem ez csak házalás és nem valós képesség, fent van belső szárnypilonon az új AIM-120 sín, de van külső függesztő is. Ha létezik is ilyen proto gép kétlem, hogy a teljes GE flotta ilyen.
http://www.thedrive.com/the-war-zon...for-u-s-f-15c-eagles-and-conformal-fuel-tanks


Ez is csak CGI.

Tehát elméleti szinten volt képes csak pl az F-15A ott függesztményt hordozni(kábelezés hiányában hiába raknak oda bármit)?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 679
65 796
113
Ez a szaúdi (és most már katari) F-15SA (F-15QA) program prototípusa. Hagyománytiszteletből megkapta a legelső F-15A prototípusának festését. Ha jól tudom, ez a példány így marad, nem kerül átadásra a vevőnek.
Az FbW repülési tesztjeihez használták először, de mostanra is akad dolga a különféle új függesztményvariációk teszteléséhez. Még úgy is, hogy már javában tart az időközben elkészülő szériapéldányok átadása.
Nem is a fenti konfiguráció a legmeredekebb, hanem ennek a továbbgondolása, azaz a dupla-dupla AMRAAM függesztés! Azaz a belső nagypilonra négy-négy rakéta is mehet. Összesen 16 rakéta, tehát a jelenlegi duplája!
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed