F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
molni!
ez az eset fenn van az összefoglalóban, mert akkor nem keresek tovább?

images


http://www.nytimes.com/1990/06/29/us/jet-pilot-accidentally-fired-live-missile-air-force-says.html
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 900
67 695
113

Ahogy olvasom, csak belülről lesz más, aerodinamikailag nem jön semmi újítás, vagy eltérés. Korábban, a kilencvenes években volt egy tanumány a szárny módosításáról, de azt elvetették és most se az köszön vissza.
Tetszik a marketing szöveg:

"...including a new mission computer, electronic-scan radar, a new electronic warfare suite, fly-by-wire flight controls, newly-activated weapon stations and the more powerful GE Aviation F110-GE-129 engines..."

Mihez képest more powerful? Az F100PW229-hez képest nem. A többi F110GE129-eshez képest se (mert ugyanaz). Csak F110GE129-essel és F100PW229-essel szerelt F-15-öst gyártanak már vagy 27 éve.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 900
67 695
113
Korai NASA F-15S/MTD koncepció. Jól megfigyelhető, hogy kezdetben ők is a ferde kitérítési szöggel akarták megoldani a 3D vektor hatást.
2w7FwTP.jpg


Az más kérdés, hogy itt extra sárkányszerkezeti megerősítést igényelt volna a két független doboz mozgatása, míg az oroszok ehhez képest fordított V beépítési szöge "rímel" a törzsközéprész és a lejjebb elhelyezkedő vízszintes vezérsíkok bekötési pontjait összekötő tengelyre. Nyílván ezen felül nekik is kellett plusz anyag a hajtóműgondolákba, de jóval kevesebb, mint ami ide kellett volna.

0
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Ez mostani?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Úgy tűnik mostani mert ez a régi.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Am komálom ezt mert tudtommal le lettel szólva régebben hogy a gagyi R-27 modern változata (is) nem találja el a célt meg stb.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Hogyan müködik ez az inditás?
Az infra-vezérlésű rakéták hangjelet adnak a pilóta fülhallgatójába, ha az infrafej befogta/érzékeli a célt. A rakétának mindegy, hogy egy Szu-27 szárnya alatt lóg vagy a rakétasínt egy teherautóra barkácsolták föl a hozzávaló indítódobozokkal és kábelezéssel együtt. Ha Abdul jól céloz a mozgathatóra szerelt indítóállvánnyal, akkor a befogásnál a rakéta ugyanúgy jelezni fog és indítható a célra. Egyetlen különbség lesz a repülőgépről indításhoz képest: a kisebb kezdősebesség miatt (0!!) kisebb lesz a hatótávja, mintha szárny alól mondjuk 850km/ó-nál indították volna.
 
M

molnibalage

Guest
Az infra-vezérlésű rakéták hangjelet adnak a pilóta fülhallgatójába, ha az infrafej befogta/érzékeli a célt. A rakétának mindegy, hogy egy Szu-27 szárnya alatt lóg vagy a rakétasínt egy teherautóra barkácsolták föl a hozzávaló indítódobozokkal és kábelezéssel együtt. Ha Abdul jól céloz a mozgathatóra szerelt indítóállvánnyal, akkor a befogásnál a rakéta ugyanúgy jelezni fog és indítható a célra. Egyetlen különbség lesz a repülőgépről indításhoz képest: a kisebb kezdősebesség miatt (0!!) kisebb lesz a hatótávja, mintha szárny alól mondjuk 850km/ó-nál indították volna.
Nem a kezdősebesség a nagy difi, hanem a légkör sűrűsége és a magasságkülönbség.
 
  • Tetszik
Reactions: endre