Azert nem semmi ahogy ez a gep meg lett tervezve. 40 kg os harciresszel valo randit is tulelt.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
NAEMMÁ NEM KICSI VALAMI ÁM!!"During the flight, Lt. Col. Trinidad “Moses” Meza, 336th EFS deputy operations group commander and WSO, reached 4,000 flying hours, all of which were accrued in the F-15E Strike Eagle."
https://www.dvidshub.net/news/271196/soaring-high-red-tail-wso-mentor-reaches-4000-flying-hours
Khöm, a 29-es század nem repült ennyit évek alatt...NAEMMÁ NEM KICSI VALAMI ÁM!!
Magyar vadászpilóta egész életében, összesen minden típusán se sűrűn repül/t ennyit!!!
Én nem a szegényes, csóró koldus-évekről beszéltem , voltak azért a magyar pilótáknak jobb éveik is, de mint céloztam rá annyira akkor se ment a repülés, mint az F-15 zsokénak.Khöm, a 29-es század nem repült ennyit évek alatt...
Elsővonalas vadászgépen szerintem egy kézen meg lehet számolni hány olyan magyar pilóta, aki repült volna 2000 óránál többet.Én nem a szegényes, csóró koldus-évekről beszéltem , voltak azért a magyar pilótáknak jobb éveik is, de mint céloztam rá annyira akkor se ment a repülés, mint az F-15 zsokénak.
Csak a link maradt le. Az USAF-as.
http://www.f-16.net/pilots-profile139.html
Ez meg egy belga. 4 év alatt 1000 óra.
http://www.f-16.net/pilots-profile29.html
Nincs mit szépíteni azon, hogy a nyugati pilótákhoz képest itthon kb. felét, harmadát, ha repülték még a legjobb években is...
A jobb évek is gyengék nyugati szemmel, és szánalmasak USAF szemmel.Én nem a szegényes, csóró koldus-évekről beszéltem , voltak azért a magyar pilótáknak jobb éveik is, de mint céloztam rá annyira akkor se ment a repülés, mint az F-15 zsokénak.
A jobb évek is gyengék nyugati szemmel, és szánalmasak USAF szemmel.
MiG-17PF 73
MiG-19PM 70
MiG-21F-13 74
MiG-21PF 80
MiG-21MF 79
MiG-21bisz A 73
MiG-21bisz AP 80
MiG-23MF 86
MiG-29B (9.12) 43
Éves repült óra mennyiség egy repülőgépre fajlagosítva. A pilótákra eső ennél rosszabb. A másodvonalas olasz F-104 flotta is 130 órát repült évente gépenként. Még ezzel összemérve is 60-90 % az eltérés. USAF, holland vagy belga F-16 pilótához képest meg tényleg vicces a MN vagy a későbbi időket mérni.
Egyik sem okolja az ennyire alacsony magyar repóraszámot. Pénztelenség. Ennyi.Nem az volt a magyar légierőnél, hogy csak minden másnap repülhettek felváltva az itt állomásozó szovjet alakulatokkal?
Mert ez is magyarázhatja részben a kevesebb óraszámot.
Aztán meg nem tudom, hogy mennyivel volt kevesebb pl. a szovjet harci gépek javításközi repideje/felszállások száma, mint a nyugati gépeké?
Mert ha sűrűbben kellett kivonni a szolgálatból a gépeket, mint a nyugati alakulatoknál, akkor az is csökkentette repülési lehetőségeket.
S akkor nem említettük azt, hogy az eltérő műszaki megbízhatóságból fakadóan hogyan alakulhatott a hadrafoghatóság?
Terméktámogatás: Az imprlsta gyártók tényleg profitorientáltak voltak; ahol igencsak vaskos számlákat lehetett benyújtani egy kutyaközönséges kalapács leszállításáért is, mert egy típushoz lett dedikálva, ott anyagi érdeke volt a beszállítóknak az alkatrészek, eszközök biztosítása. /Persze ettől még lehetett ott is probléma ebből/
Sorkatonaként parancsnoki sofőr voltam 89-ben. Egy alkalommal tiszteket fuvaroztam Nagykanizsáról Bajára (UAZ-zal, hajh' régi szép idők!), s a gépjárműben ment a diskurzus a pótalkatrészellátásról. Az egyik tiszt sorolta értesüléseit, hogy mennyire akadozik a MiG-21-sek alkatrészellátása, sokszor "filléres" alkatrészek miatt.
Igencsak mások voltak az érdekeltségi viszonyok a két táborban, ez összességében bőven megmagyarázza a különbségeket repült óraszámban...
...keleten politikai foglalkozásokat is tartottak a pilótáknak, nyugaton addig is repültek...
Akár.
Lezuhant egy dél-kóreai F-15K
http://english.yonhapnews.co.kr/news/2018/04/05/0200000000AEN20180405009751315.html
Úgy tűnik hogy a képen is látható ködös időben a leszállás során elnézték a siklópályát és nekirepült egy hegynek...R.I.P.
Gondolom ismered ezt a karikatúrát...Hogy nézed el a siklópályát? Ha nincs meg, kinn vagy fél dottal vagy nincs meg a visual ref, akkor go around. Ez ránézésre legalább CATIII/B de inkább C, szóval nekem ez magas. Ha követed a procedure leírást nem nagyon lehet leperecelni, Viszont biztos valami a végén lett eltolva, mert a gép viszonylag egyben van.
F-15ben van fail-operational triplex robot? Ami lehoz vakon touchdown-ig zéró DH-val?
Gondolom ismered ezt a karikatúrát...
A lényeg hogy nagyon sok mindent el lehet b..ni. A koreaiak meg különösen sok mindent el tudnak b..ni. Barátom, aki a Korean Airnél volt kapitány, csak "egybites" pilótáknak hívta őket. Az ázsiai kultúra nem igazán kedvez a szükséges készségek kifejlődésének.