F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
A foldbol sarbol itelve szerintem inkabb leszakadt.
Nehéz lenne elképzelni, mert a mozgatható tányér az, ami beakad és leszakad. A fixen ott levő antennánál erre jóval kisebb az esély, mert nem tud rögzítési pont körül elforogni, felületre fekszik fel.
 
  • Tetszik
Reactions: emel

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 889
35 360
113
Nehéz lenne elképzelni, mert a mozgatható tányér az, ami beakad és leszakad. A fixen ott levő antennánál erre jóval kisebb az esély, mert nem tud rögzítési pont körül elforogni, felületre fekszik fel.
Lehet hogy nem tud leszakadni ekkora erohatastol nem ertek hozza. Es csak azt latom hogy tiszta sar ott ahol a radar antenna blokknak kellene lennie. Ha az antenna blokk a helyen volt es kesobb szereltek le mitol saros az a resz? Mert ha fent van az antennablokk akkor az pont hogy vedte volna a sartol./ es korulote kelene sarosnak lennie kicsit az antennablokk szeleinel /cm ddm be merhetoen de a nagyjaboli teglalap formaba meg tisztanak./Egyebkemt az orrkup is siman leszakithatta a helyerol. Az orr aljabol is kiszakadt egy teklalap formalyu resz./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 889
35 360
113
Jobbam megnezve valoszinu hogy az orr folteteresekor az orrkupp felfele szakadt le es felfele tolta le az antennablokkot. /az elso kepen hatul mintha a foszer azt tartana felllitva./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 889
35 360
113
Foleg hogy az orr felso reszen is anyaghianyossag lathato a gep bal oldalan fellul a jobb oldalt meg a perem roncsolodott szinte biztos hogy az orrkup fuggolegesen szakadt le.tert ki.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 889
35 360
113
Ez majdnem olyan tulmisztifikalas mind amikor az f22 esek a hurrikan utan a hangarba tisztitva voltak es az emberek vedoruhaba szajmaszkba vegeztek azt. /erre mindenki tuti hogy azert mert olyan mergezo a bevinat meg hasonlok.../ amikor mondtam hogy latszik nem dolgoztatok uveggyapottal /mert az volt nagymennyisegben a kepen./ eleinte hulyenek voltam nezve kesobb kiderult hogy nem vagyok hulye. Csak dolgoztam mar uveggyapottal.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 819
113
Armed F-15C Eagle Skidded Off Runway During Emergency Landing At Andrews Air Force Base

https%3A%2F%2Fapi.thedrive.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F05%2Ff-15-nose-top.jpg%3Fquality%3D85


https%3A%2F%2Fs3-us-west-2.amazonaws.com%2Fthe-drive-cms-content-staging%2Fmessage-editor%252F1588613262592-f-15-4.jpg

95949783_3608119775881197_8090813547723882496_n.jpg


96030174_3608120149214493_7396831632524574720_n.jpg


"Oregon Air National Guard F-15 Eagle damaged in emergency landing

An Oregon Air National Guard F-15C on a homeland defense mission diverted to Joint Base Andrews (MD), due to an in-flight emergency, and skidded off the runway on 2 May 2020.

The aircraft, serial 84-0030 from the 142nd Wing in Portland (OR), was assigned to a North American Aerospace Defense Command’s Operation Noble Eagle homeland alert mission over Camp David. Aircraft conducting that mission are usually armed with air-to-air missiles and it seems the pilot jettisoned all four AIM-9 Sidewinders and all four AIM-120 AMRAAMs before the recovery. The F-15C was forced to divert around 1:30 pm.

When it touched down, the landing gear collapsed and the aircraft eventually went of the runway. There were no injuries to the pilot and runway operations were not affected, according to the base.

As can be seen on the photos's, that appeared all over the internet, the radome and the radar have been sheered off and external fuel tanks have been damaged.

Source: Air Force Magazine"
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
"serial 84-oo30"... vagyis 1984-es rendelés, 85-ös gyártás lehetett, vagyis 35 éves gép. Ezt már valószínűleg csak akkor "kalapálják ki" ha olcsón megúszható a javítás.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 458
63 916
113
Tetszik, hogy milyen szép új a gép belseje, de az nem, hogy lekapják a gázt a pálya felett. Nyilván jó okuk volt rá, gondolom, megvolt, hogy hol kell felkapni az orrát és mennyivel, mert teli CFT tartályokkal nem akarták egyből megtépni.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 461
18 024
113
Páran ki fogtok röhögni, most vettem csak észre, hogy a szívócsatorna felső része mozog.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Felszállás. Amennyire emlékszem bivalyerős demót repült a gép.
Nem véletlenül, ezt a demót nem közvetlenül a mi kedvünkért gyakorolta be a pilóta, Lendy Renegar százados. Útba estünk neki az az évi moszkvai légi szalonra, ezért repült Kecsón is egy "gyakorló bemutatót". Nyilván megmondta neki a parancsnoka hogy elrepülsz Moszkvába fiam és megmutatod mit tud egy amerikai vadászpilóta, kirepülöd az oroszok szemét. Jól emlékszem rá, volt jónéhány "ÚÚÚÚhh", "Azanyád!!!" meg "Odanézz mitcsinál!!" !! Dinamikus és kemény bemutatót repült!!
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 751
80 144
113

Láthatod mozogni. Megy az úúúúúúú, meg áááááá, hogy a Szu-57-nek milyen LERX-e van...
...amikor az F-15-nél ez kvázi 50 éve is megvolt. Mert a szívócsatorna felő része egyben LERX is.

A kettő azért közel sem ugyan az még funkciójában sem.
 
M

molnibalage

Guest
A kettő azért közel sem ugyan az még funkciójában sem.
Az állásszög és sebesség függvényében mozog. És ez a kettő összefügg...
A gép nem tud M0.9 táján 20 fokos állásszöggel repülni még 30 ezer lábon sem.

Szóval, de az bizony ott egy mozgó LERX, még ha nem tekinti sok ember annak. Nézd meg a videót. Nem csigalassan mozog a gép és dolgozik az bizony úgy, hogy a sebesség sem változott radikálisan néhány sec alatt, mert nem tud. Tehát igazából még több is, mert a LERX hatáson túl a hajtómű számára is szépen megvezeti a levegőt.
 
  • Tetszik
Reactions: emel

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 458
63 916
113
Nem véletlenül, ezt a demót nem közvetlenül a mi kedvünkért gyakorolta be a pilóta, Lendy Renegar százados. Útba estünk neki az az évi moszkvai légi szalonra, ezért repült Kecsón is egy "gyakorló bemutatót". Nyilván megmondta neki a parancsnoka hogy elrepülsz Moszkvába fiam és megmutatod mit tud egy amerikai vadászpilóta, kirepülöd az oroszok szemét. Jól emlékszem rá, volt jónéhány "ÚÚÚÚhh", "Azanyád!!!" meg "Odanézz mitcsinál!!" !! Dinamikus és kemény bemutatót repült!!

Az F-15 demo kb negyven évig grammra ugyanaz a koreográfia volt. Nem szar, nagyon kemény, főleg a pilóta nyakát megterhelő repülés, ahol a kapaszkodókat is kellett fogni, meg nem egyszer két kézzel kell markolnia botot.



Brutális, zajos száguldozás, de nem egy olyan komplex légibalett, mint a Szuhojok repülése a MAKSz-on.
Ennek ellenére ugyanazt a koreográfiát lehet lazábbra és keményebbre is venni.
F-15-ös típus háromszor repült bemutatót hazánkban és háromszor Moszkvában.
91-ben és 92-ben egy-egy Bitburg-i F-15C repült Taszáron, 2003-ban egy Lakenheath-i F-15D repült Kecskeméten. Úgy, hogy két C is elkísérte, útban Moszkvába, de nem beléjük terhelték a repidőt.
Taszáron 91-ben a gépről lekaptak mindent, aerodinamikailag így tiszta volt a gép, ez viszont plusz meló volt a földi személyzetnek. 92-ben rajtahagyták a gépen a pilonokat, talán a pilóta is lazábbra vette a dolgot, valószínű a 9g is inkább csak 7.5 volt.
Ne feledjük, a 91-es taszári, prágai, poznani turné idején Taszárt leszámítva mindenhol ott volt a szovjetek Szu-27-ese, továbbá a helyiek (nálunk a vendég csehek) MiG-29-ese és a győztes Sivatagi Vihar után voltunk.
1991-ben ezért az Eagle bemutatót mindenhol komolyabban repülték, mint egy évre rá.

2003-ban, útban Moszkva felé, aztán megint odatették magukat és még a gyakorló D-ről is leszedték a pilonokat.
Moszkvában 2003-ban nem, de 2005-ben láttam az F-15C-t repülni, zajos és gyors volt, de az akkor debütáló MiG-29OVT, a már rutinos Szu-30MKI és Szergej Bogdan a Szu-27SzM-el jobban el tudta lopni a showt.

2011-ben aztán az amerikaiak visszatértek az egyik Lakenheath-i F-15E-vel.
Ez már a Seymour Johnson AFB-ről származó Strike Eagle Demo Team programja volt, amit teljes egészében az azon a bázison kizárólagosan használt korai E modellekre alapoztak, amelyekben még a C/D gépek PW220-as hajtóművei vannak (rajtuk kívül ilyen korai E csak Mountain Home bázison repül, de vegyesen a 229-essel szerelt későbbi E-vel és a szingapúri F110GE129-essel szerelt SG-vel).

A Strike Eagle Demo Team programja európai mércével kissé unalmas volt, hiszen a különféle gépágyús rácsapások imitálása a speaker üvöltő felvezetésével sem nagy kunszt.
Az egyetlen látványos elem a felszállás volt, hiszen a kifordulás és hátonkinyomással a kerozin kipréselése a túlfolyókon, majd kiforgatás az erős indítás volt.

Azonban az amerikaiak sem voltak hülyék. Nagyon is jól tudták, hogy Európában, de különösen az oroszoknál ez a program nem túl erős így ide külön készültek.
Az világos volt, hogy ide nem repülik át az SJ gépeit, hanem Lakenheath ad a pilóták alá kölcsöngépet, amiről a személyzet meg is jegyezte, hogy mindent ugyanúgy fog repülni, mint odahaza, csak sokkal élesebben tud majd fordulni, manővereket váltani.
A 229-es hajtómű ugyanis vagy két tonnával erősebb forszázson, ez meg már komoly előny.
Fairfordban, Duxfordban már látszott, hogy lesz itt gépkínzás, de a MAKSz-on kimaxolták a gép képességeit.
Annak ellenére, hogy a CFT-ket rajtahagyták (de a nagypilonokat már nem), nagyon feszes erődemonstrációt sikerült az amúgy igen zajos géppel repülni.
Minden egyes belehúzásnál imbolygásig, kitörés határig, azaz kb 45 fokig húzták az állásszöget és nem kímélték a vezérsíkokat.
A szívócsatornákról leváló örvények rázó hatása megtette a magáét, egy borító panel el is szállt a gépről.


Szóval tudnak az amerikaiak, ha akarnak, csak nem mindegy, hogy kinek, mit és hogyan mutatnak be a gépeikkel.