Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Erről mindig az jut eszembe, hogy 1983-ban ez mekkora technika volt. De még 1986-ban is, miközben idehaza forgatták Edelényi Gáborék az Ég Katonáit, ahol a pápai MiG-21bisz-ek MiG-23-asok és a kecskeméti MiG-21MF-ek pilótái nyilatkozgattak lelkesen.
Mert akkor idehaza ez volt a realitás.
Az USA-ban meg, sőt, a nyugatnémet Bitburg repterén meg ugye...
Helló!Teljesen mindegy is. Ugyanis engem nem is az olyan messzire vezető, teoretikus-filozófikus összevetések ámítanak el, hogy háború esetén mi lett volna ha.
Én ott megállnék, hogy a nyolcvanas évek “álmos” hétfőtől-péntekig kiképzési üzemnapjainak magyar realitását jelentő MiG-21bisz, netán MiG-23MF gépeihez, technológiájához képest, mondjuk Bitburgban ilyen F-15C gépek garmadája tolta a repüzemet.
A pilótáik ott fenn, magasan abban a buborék kabinban, két jókora F100-as turbofan(!) hajtóművel, nyolc rakéta lehetőségével, olyan radarral, ami a 21-eshez képest egy csoda, olyan módokon repülhettek, ami idehaza szinte istenkísértésnek számított volna.
Hatalmas sárkány, mindenféle olyan rendszerek, melyekhez hasonló nálunk nem is volt.
Köszi, ez érdekes infó volt.Helló!
Ilyenkor mindig azon gondolkodom, hogy ugye mindenkinek megvan-e (biztos vagyok benne, hogy az itt hozzászólóknak igen, de az átlag olvasót így félreviheti), hogy az USAFE F-15-ösknek elsősorban nem MiG-21bis-eket kellet volna kergetni egy hidegháborús Európa feletti összecsapás esetén, hanem a többek között a szovjet frontlégierő két Szu-24-esek bombázókkal felszerelt légihadseregének gépeit kellet volna célterületük elérésében megakadályozniuk. Ez a hetvenes évek második felében felállított, közel 500 Szu-24-es frontbombázót jelent, melyek kis magasságban, terepkövető repüléssel, nagy sebességgel támadták volna a kijelölt célpontokat.
Például a szovjet Dél-nyugati Stratégiai Irány Parancsnokságának hidegháborús hadrendje a nyolcvanas évek végén:
http://easternorbat.com/html/south-western_stratdir_eng.html
Ez a 24-ik légihadsereg többek között, magyarország felől indult volna bevetésre, és jogelődjének 1975-ben indul a felszerelése Szu-24-es bombázókkal! Ezzel párhuzamosan 1977-től érkeztek az F-15A-k Bitburgba, majd egy évre rá Soesterberg-be. Az USAFE F-15-ösöeinek egyik fő feladata, ezekkel a szovjet 4-ik és 24-ik légihadseregekke szemben lett volna.
Hogy az araboknak, vagy nekünk közben mi volt rendszerben , az ebből a szempontból nem sokat jelent.
Ez nyilván valóan így van. A Mig-29 egyenlő feltételek mellett (létszám, kiegészítő AWACS, EW zavarás, helyzetkép, pilóták képzettsége etc) ennyivel nem rosszabb, a 48:0 marha messze van a valós képesség különbségtől.Az F-15 kapcsán érdemes elolvasni az aranysas Mig-29 essel foglalkozó e havi számát...sok adalékot találni az iraki 48:0 légiháború hátteréhez (Adolf Tolkacsev tervdoksi átadásai a CIA részére, Zaslon, Zafir radarokról, stb). Nem vagyok benne biztos, h ilyen sikeres lett volna ha egyenlőek a feltételek (gy.k. nem azt mondom, h a mig jobb gép, csupán a 48-0 helyett elképzelhető más eredmény).
Félelmetes butaságokat képes az AS mostanában lehozni.Az F-15 kapcsán érdemes elolvasni az aranysas Mig-29 essel foglalkozó e havi számát...sok adalékot találni az iraki 48:0 légiháború hátteréhez (Adolf Tolkacsev tervdoksi átadásai a CIA részére, Zaslon, Zafir radarokról, stb). Nem vagyok benne biztos, h ilyen sikeres lett volna ha egyenlőek a feltételek (gy.k. nem azt mondom, h a mig jobb gép, csupán a 48-0 helyett elképzelhető más eredmény).
Persze, ahogy anno a TG is. Egyet értek azzal is, hogy teljesen eltérő harcászati körülmények között került alkalmazásra, mint amit a tervezéskor elvártak. De azért az nagy segítség, ha az ellenség gépét -sok esetben jobban ismered, mint az üzemeltető.Félelmetes butaságokat képes az AS mostanában lehozni.
Az RPK vezérelt HAWK rakéta az iráni F-14-en, stb.
Nem Tolkacsev árulása miatt voltak eredménytelenek a 29-esek 1991 és 1999-ben.
Egész egyszerűen a harcászati helyzetet dominálta az ellenfél, AWACS, NCTR + F-15C és megfelelő rakéták.
Az R-73-ellen Tolkacsev árulása nem számított, de azzal sem tudtak mit csinálni, pedig volt WVR harc...
Boeing felajánlja az amerikai légierőnek, hogy a legújabb F-15EX Eagle II típusra iSNS-t telepít. 2020 júliusában.
miert is ne? penz az penz, az usaf kifizeti, ha akarja ha nem.most jöttek ki a gyárból a gépek, de már mókolni akarják
Ma még nem.