F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 679
113
A festése alapján ez egy izraeli F-15I-nek tűnik, de a felvétel az Edwards-on készült. Kis magasság, komoly függesztmények, utánégetés nincs, a gép a Mach 1-hez nagyon közeli sebességgel repül:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 641
84 091
113
F-15N Sea Eagle...

F-15N-Phoenix.jpg
US-Navy-F-15N.jpg

F-15N-Proposal.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 679
113
Ez se friss, de látványos.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ezt már párszor linkeltük itt.
Amúgy itt van egy hasonló, teljesen lecsupaszított F-15E, ami a Robins AFB javítóbázis nyilt napján végzett hasonló berepülést, mint az airshow egyik része:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 679
113
F-15SG-k szórkaoztatják a szingapúri lakosságot:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 679
113
A régi TF-15-ösön még a futóakna ajtó is másmilyen volt:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 679
113
A régi TF-15-ösön még a futóakna ajtó is másmilyen volt:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ehhez a két géphez ezt a két Farnborough ersót kell megnézni:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ezen a kettőn különösen jó lett volna ott lenni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Ehhez a két géphez ezt a két Farnborough ersót kell megnézni:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ezen a kettőn különösen jó lett volna ott lenni.
Ha új hidegháború lesz valaha is kőkemény, akkor sem lesz olyan airshow, mint a 70-es években, amikor új és új hardverek jöttek ki, amik pusztán a repüléssel seggre ültették az embert, nemhogy a gépek más tudásával.

Ma meg a "héj", az alap ugyanaz lassan, mint 40 éve, kivéve stealth gépek.
Belül meg jobb kijelző és számítógép van és jobb szenzorok a gépen itt ott.
Közel sem annyira látványos.

De erről már volt szó, hogy az egész "berepülés" varázsa odalett.
Lassan már ezek tapasztalt tesztpilótái sem fognak sokáig mesélni, mert 80+-ba csúszik már bele a 80-as évek végi 50-es akkor veterán generáció is
Pl. Paul Metz is lassan 80 éves lesz, 1946-os születésű.

Az utolsó nagy szám kb. a TVC próba volt a jenkiknél mindhárom (!) 4. gen vason és az X-31.
Keleten meg az OVT óta kb. ott is az 2000-es évek TVC öröksége van, nem valódi 3D-s.
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
2 003
4 906
113
Szia,

Esetleg a "vadasz dronok" repulhetnek majd airshowt.

Ott elkepzelheto, hogy a gepagyus dogfight (is) a jovo (a gepagyuloszer olcso, a raketa draga, ezert nem erdemes sok raketat rakni a dronokra).
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 679
113
Szia,

Esetleg a "vadasz dronok" repulhetnek majd airshowt.

Ott elkepzelheto, hogy a gepagyus dogfight (is) a jovo (a gepagyuloszer olcso, a raketa draga, ezert nem erdemes sok raketat rakni a dronokra).
Akkor már nem fogok repülőnapokra járni.

Amiről molnibalage beszélt, ahhoz a varázshoz a pilóták is kellettek. Nevek, ikonok, szaktudás és az a fajta technológiai esetlegesség, amikor a mérnökök egyre-másra kijövő vívmányaiból a pilóta felkészültsége, rutinja és egyéni stílusa csinált repülőgépet és bemutató repülést. És élesben vizsgázott minden.

Nekünk itt a keleti blokkból a nagy nyugati ersók a 80-as, 90-es évek fordulójával kezdődtek, amikor először a szovjetek, majd az oroszok, ukránok és végül mi, magyarok, szlovákok, csehek, lengyelek, románok elkezdtünk kijárni hozzájuk.
Ez volt az utolsó aranykor, amikor az oroszok évente hoztak el egy-egy újabb "csodát".

De előtte is volt élet.

A 70-es évek elejétől a 80-as évek közepéig tartó időszak az amerikai és nyugat-európai gépek diadala volt, néhány szovjet polgári típussal. Akkoriban a számos, még különálló nyugati és amerikai cég rendre hozta a különféle csodáit.
F-14A, YF-17, YF-16, TF-15, YC-15, A-10A, Jaktviggen, Tornado, a sokféle Harrier, Mirage F-1M53, Super Mirage 4000, Mirage 2000, Rafale, EAP, F-16C, az izraeli Phantom 2000 Kurnass, F-16C, F-15E, F-14B Super Tomcat, F/A-18, F-20 Tigershark, AH-64, UH-60, Westland WS-70L Blackhawk, Lynx, King Cobra, Airbus A300, Lockheed Tristar, DC-10, Concorde, Tu-144, An-124, Mi-26...

A fenti típusok nem mindegyike jutott el a sorozatgyártásig, hasonlóan a szovjetek-oroszok kilencvenes évekbeli attrakcióihoz, bár egy sokkal kedvezőbb gazdasági légkörben maradtak alul, vagy csak szimplán nem volt rájuk érdeklődés.

Ez kb 16-17 év volt. Most 2021 van. 17 év alatt, 2004 óta hány igazán új, innovatív típus mutatkozott be a nagy nyugati repülőnapokon?

F-22, F-35A/B, emellett a MiG-29OVT és a Szu-35Sz, de ez utóbbi kettő alapvetően már nem volt igazán új.
A Jak-130-ast már lehetett látni a kilencvenes években, a helikopterek terén nagy újdonság már nem volt, az utasszállítóknál meg az A380, A350, B787... ezek, hogy mennyire innovatívak, azt mindenki fantáziájára bízom.

Minden más csak ismétlés, pont mint a MAKSz-on is.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 641
84 091
113
A Massachussetts Légi Nemzeti Gárda 102. vadászezredének F-15-ösei voltak az első katonai repülőgépek, amelyek a World Trade Centert 2001. szeptember 11-én ért támadás után New York fölé érkeztek...

 
M

molnibalage

Guest
Ez az egyik kedvenc ábrám, mert megmutatja az, hogy mekkorát mernek álmodni a tervezők, mekkora elvi potenciál van...
... és ebből aztán megcsináltak kettőt. A bekeretezett az F-15C-nek és ami felett van az F-15E-nek, ami rakéta és csapásmérő fegyverzethez is jó.

El tudom képzelni, hogy egy vízbefecsjendezéses GE hajtóműves F-15E milyen nagy magasságú felderítő lehetetett volna egy módosíott kabinnal, hogy ne olvadjon meg, mint az elkaszált spéci F-4 felderítő változat.

Vagy lehetett volna F-15E SOJ gép.
Ehhez képest 1998 óta a USAF-nak hiányzik ez az assetje...