F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

A festése alapján ez egy izraeli F-15I-nek tűnik, de a felvétel az Edwards-on készült. Kis magasság, komoly függesztmények, utánégetés nincs, a gép a Mach 1-hez nagyon közeli sebességgel repül:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
F-15N Sea Eagle...

F-15N-Phoenix.jpg
US-Navy-F-15N.jpg

F-15N-Proposal.jpg
 
Ez se friss, de látványos.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ezt már párszor linkeltük itt.
Amúgy itt van egy hasonló, teljesen lecsupaszított F-15E, ami a Robins AFB javítóbázis nyilt napján végzett hasonló berepülést, mint az airshow egyik része:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
F-15SG-k szórkaoztatják a szingapúri lakosságot:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A régi TF-15-ösön még a futóakna ajtó is másmilyen volt:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A régi TF-15-ösön még a futóakna ajtó is másmilyen volt:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ehhez a két géphez ezt a két Farnborough ersót kell megnézni:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ezen a kettőn különösen jó lett volna ott lenni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ehhez a két géphez ezt a két Farnborough ersót kell megnézni:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ezen a kettőn különösen jó lett volna ott lenni.
Ha új hidegháború lesz valaha is kőkemény, akkor sem lesz olyan airshow, mint a 70-es években, amikor új és új hardverek jöttek ki, amik pusztán a repüléssel seggre ültették az embert, nemhogy a gépek más tudásával.

Ma meg a "héj", az alap ugyanaz lassan, mint 40 éve, kivéve stealth gépek.
Belül meg jobb kijelző és számítógép van és jobb szenzorok a gépen itt ott.
Közel sem annyira látványos.

De erről már volt szó, hogy az egész "berepülés" varázsa odalett.
Lassan már ezek tapasztalt tesztpilótái sem fognak sokáig mesélni, mert 80+-ba csúszik már bele a 80-as évek végi 50-es akkor veterán generáció is
Pl. Paul Metz is lassan 80 éves lesz, 1946-os születésű.

Az utolsó nagy szám kb. a TVC próba volt a jenkiknél mindhárom (!) 4. gen vason és az X-31.
Keleten meg az OVT óta kb. ott is az 2000-es évek TVC öröksége van, nem valódi 3D-s.
 
Szia,

Esetleg a "vadasz dronok" repulhetnek majd airshowt.

Ott elkepzelheto, hogy a gepagyus dogfight (is) a jovo (a gepagyuloszer olcso, a raketa draga, ezert nem erdemes sok raketat rakni a dronokra).
 
Szia,

Esetleg a "vadasz dronok" repulhetnek majd airshowt.

Ott elkepzelheto, hogy a gepagyus dogfight (is) a jovo (a gepagyuloszer olcso, a raketa draga, ezert nem erdemes sok raketat rakni a dronokra).
Akkor már nem fogok repülőnapokra járni.

Amiről molnibalage beszélt, ahhoz a varázshoz a pilóták is kellettek. Nevek, ikonok, szaktudás és az a fajta technológiai esetlegesség, amikor a mérnökök egyre-másra kijövő vívmányaiból a pilóta felkészültsége, rutinja és egyéni stílusa csinált repülőgépet és bemutató repülést. És élesben vizsgázott minden.

Nekünk itt a keleti blokkból a nagy nyugati ersók a 80-as, 90-es évek fordulójával kezdődtek, amikor először a szovjetek, majd az oroszok, ukránok és végül mi, magyarok, szlovákok, csehek, lengyelek, románok elkezdtünk kijárni hozzájuk.
Ez volt az utolsó aranykor, amikor az oroszok évente hoztak el egy-egy újabb "csodát".

De előtte is volt élet.

A 70-es évek elejétől a 80-as évek közepéig tartó időszak az amerikai és nyugat-európai gépek diadala volt, néhány szovjet polgári típussal. Akkoriban a számos, még különálló nyugati és amerikai cég rendre hozta a különféle csodáit.
F-14A, YF-17, YF-16, TF-15, YC-15, A-10A, Jaktviggen, Tornado, a sokféle Harrier, Mirage F-1M53, Super Mirage 4000, Mirage 2000, Rafale, EAP, F-16C, az izraeli Phantom 2000 Kurnass, F-16C, F-15E, F-14B Super Tomcat, F/A-18, F-20 Tigershark, AH-64, UH-60, Westland WS-70L Blackhawk, Lynx, King Cobra, Airbus A300, Lockheed Tristar, DC-10, Concorde, Tu-144, An-124, Mi-26...

A fenti típusok nem mindegyike jutott el a sorozatgyártásig, hasonlóan a szovjetek-oroszok kilencvenes évekbeli attrakcióihoz, bár egy sokkal kedvezőbb gazdasági légkörben maradtak alul, vagy csak szimplán nem volt rájuk érdeklődés.

Ez kb 16-17 év volt. Most 2021 van. 17 év alatt, 2004 óta hány igazán új, innovatív típus mutatkozott be a nagy nyugati repülőnapokon?

F-22, F-35A/B, emellett a MiG-29OVT és a Szu-35Sz, de ez utóbbi kettő alapvetően már nem volt igazán új.
A Jak-130-ast már lehetett látni a kilencvenes években, a helikopterek terén nagy újdonság már nem volt, az utasszállítóknál meg az A380, A350, B787... ezek, hogy mennyire innovatívak, azt mindenki fantáziájára bízom.

Minden más csak ismétlés, pont mint a MAKSz-on is.
 
A Massachussetts Légi Nemzeti Gárda 102. vadászezredének F-15-ösei voltak az első katonai repülőgépek, amelyek a World Trade Centert 2001. szeptember 11-én ért támadás után New York fölé érkeztek...

 
Ez az egyik kedvenc ábrám, mert megmutatja az, hogy mekkorát mernek álmodni a tervezők, mekkora elvi potenciál van...
... és ebből aztán megcsináltak kettőt. A bekeretezett az F-15C-nek és ami felett van az F-15E-nek, ami rakéta és csapásmérő fegyverzethez is jó.

El tudom képzelni, hogy egy vízbefecsjendezéses GE hajtóműves F-15E milyen nagy magasságú felderítő lehetetett volna egy módosíott kabinnal, hogy ne olvadjon meg, mint az elkaszált spéci F-4 felderítő változat.

Vagy lehetett volna F-15E SOJ gép.
Ehhez képest 1998 óta a USAF-nak hiányzik ez az assetje...