F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

F-15EX first operational test mission at Nellis AFB

211020-F-UT528-1019.JPG
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nagyban zajlik az F-15EX-ek tesztelése. Az első két gép már a Nellis-en dolgozik:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and fishbed
De akkor most ki kapja ezeket? Te ANG-t mondtál, de mások meg USAF mondanak.
Az ANG az USAF technikáját kapja. Az USAF-nak van csak saját teszt kapacitása, az ANG-nek nincs.
Eglin, Nellis, Edwards, ezek USAF teszt bázisok.
Az F-15EX az első olyan USAF-technika, amit egyből az ANG fog rendszeresíteni, de a szövetségi USAF viszont nem.
Az F-15EX az ANG F-15C/D gépeit fogja váltani. Az USAF hasonló gépeit Lakenheath és Kadena bázisokon már az F-35A váltja.
 
Az ANG az USAF technikáját kapja. Az USAF-nak van csak saját teszt kapacitása, az ANG-nek nincs.
Eglin, Nellis, Edwards, ezek USAF teszt bázisok.
Az F-15EX az első olyan USAF-technika, amit egyből az ANG fog rendszeresíteni, de a szövetségi USAF viszont nem.
Az F-15EX az ANG F-15C/D gépeit fogja váltani. Az USAF hasonló gépeit Lakenheath és Kadena bázisokon már az F-35A váltja.
Erre van hivatalos forrás is?
 
Hogy az USAF alakulat csak tesztel és aztán meg ANG-hez.
Mert akiknek ezt megírtam angolul azzal jöttek, hogy "de hát ET tail code" tehát USAF lesz, mert az Eglin.
Ezt már sokszor megírtam.
Az ET farokkód az Eglin 46th Test Wing jele.
Az OT is ide tartozik, az 53. Wing és a 79 TEG viseli.
Írtam, hogy az ANG-nek nincs teszt kapacitása.
Ahogy az F-15EX első felszállásakor az USAF közlemény listázta az ANG alakulatokat, melyeknél az F-15C/D-t váltani fogja az EX.
Az USAF F-15C/D gépeit az F-35A váltja.
A Strike Eagle gépek meg maradnak.
Az ANG-nek meg eleve nincsenek is Strike Eagle gépei.

Érdemes előbb csekkolni, hogy az ET farokkóddal egyátalán hányféle és hány darab gép repül.
Sokféle típusból pár darab, mivel teszt alakulatról van szó.
 
Amúgy ezt is ügyesen marketingolta meg a Boeing.
Az egyszeri foteltudós csak kapkodja a fejét, hogy akkor most mi is van.
Hogy az F-22 után, az F-35A rendszeresítésének kellős közepén, az NGAD előtti utolsó pillanatban az USAF “rendszeresíti” az F-15EX-et?
Ennyire ultramodern ez a gép?
Nem.

Ott volt a közleményben, hogy az USAF levedlett technikáit rendre öröklő ANG-nek passzolják le a Boeing-et a szarból kihúzó 144 darabos EX-flottát.
Ráadásul úgy, hogy a sebtiben összegründolt bizniszt már megelőzte az F-35A időközbeni rendszeresítése, hiszen a Vermonti ANG alakulat már a 35-öst repüli!

A kommunikáció egyik ügyes eleme, hogy ahhoz, hogy az Amerikában még ismeretlen GE-hajtóműves, FbW kormányvezérlős F-15EX-et egyátalán megkaphassa az ANG, előbb az USAF tesztalakulatainak kell honosítani.
Akkor is, ha utána egyetlen USAF alakulat sem fogja repülni.
De amíg Eglin-i farokkóddal, USAF pajzs logóval repül a gép, addig is van módja a Boeing-nek abban a képben tetszelegni, hogy lám, nemcsak a szemét Lockheed képes új vasakat eladni a légierőnek…
 
Amúgy ezt is ügyesen marketingolta meg a Boeing.
Az egyszeri foteltudós csak kapkodja a fejét, hogy akkor most mi is van.
Hogy az F-22 után, az F-35A rendszeresítésének kellős közepén, az NGAD előtti utolsó pillanatban az USAF “rendszeresíti” az F-15EX-et?
Ennyire ultramodern ez a gép?
Nem.

Ott volt a közleményben, hogy az USAF levedlett technikáit rendre öröklő ANG-nek passzolják le a Boeing-et a szarból kihúzó 144 darabos EX-flottát.
Ráadásul úgy, hogy a sebtiben összegründolt bizniszt már megelőzte az F-35A időközbeni rendszeresítése, hiszen a Vermonti ANG alakulat már a 35-öst repüli!

A kommunikáció egyik ügyes eleme, hogy ahhoz, hogy az Amerikában még ismeretlen GE-hajtóműves, FbW kormányvezérlős F-15EX-et egyátalán megkaphassa az ANG, előbb az USAF tesztalakulatainak kell honosítani.
Akkor is, ha utána egyetlen USAF alakulat sem fogja repülni.
De amíg Eglin-i farokkóddal, USAF pajzs logóval repül a gép, addig is van módja a Boeing-nek abban a képben tetszelegni, hogy lám, nemcsak a szemét Lockheed képes új vasakat eladni a légierőnek…
Aláírták már amúgy a 144 gépre?
Az árcímkére kíváncsi leszek, mert az első adag gép 150 misis ára az USA történetének talán legdurvább túlárazásos korrupciós esete.
 
Ez a lépés számomra értelmetlennek tűnik a mai napig. Hihetetlen, hogy hamarabb lesz felszerelve 3 ANG század F-35-el, mint Kadena vagy Misawa.
Ennek oka szervezeti / személyi lehet.
Mert így tudsz ANG-s pilótákat is harcba küldeni, ha kell.
Mert az ANG-s pilóta tudtommal nem vezényelhető csak úgy külföldre.
Ha Japánban lenne F-35 akkor ANG-s pilótát nem tudnál kiképezni rá.
Gondolom én..
 
Más oka is lehet.
A Vermont-i bázison valószínűleg egyszerűbb volt kiépíteni az infrastruktúrát, mint külföldön.
Lakenheath-ben például már 2019-ben el kellett volna kezdeni az F-35A gépek fogadását (szeptemberben jártam ott, zajlott is valami építkezés), ebből lett először 2020 márciusa, majd a Covid miatt 2021 márciusa, októbere, most meg 2022 tavasza az új céldátum.
 
Itt van ez a videó, amin láthatjuk az egyik Louisiana ANG (JZ) F-15C-t, amire rá van írva, hogy ANG AFRC Test Center:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az az igazság, hogy az ANG-nek is van egy teszt központja, amit közösen, az Air Force Reserve-el közösen üzemeltet:


Ők alapvetően a régebbi gépek üzemét, alkalmazhatóságát vizsgálják felül.

Ugyanakkor a videóban látszik, hogy amíg a 001-es F-15EX az ET farokkódot kapta és az Eglin-i repüléstesztelő alakulathoz került, addig a 002-es gép farokkódja az OT lett, ami szintán Eglin-hez tartozik, csak az 53-ik wing részlegéhez, ami meg inkább a fegyverzet alkalmazhatóságát teszteli.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed