F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 381
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 185
81 049
113
F-15EX first operational test mission at Nellis AFB

211020-F-UT528-1019.JPG
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 381
113
De akkor most ki kapja ezeket? Te ANG-t mondtál, de mások meg USAF mondanak.
Az ANG az USAF technikáját kapja. Az USAF-nak van csak saját teszt kapacitása, az ANG-nek nincs.
Eglin, Nellis, Edwards, ezek USAF teszt bázisok.
Az F-15EX az első olyan USAF-technika, amit egyből az ANG fog rendszeresíteni, de a szövetségi USAF viszont nem.
Az F-15EX az ANG F-15C/D gépeit fogja váltani. Az USAF hasonló gépeit Lakenheath és Kadena bázisokon már az F-35A váltja.
 
M

molnibalage

Guest
Az ANG az USAF technikáját kapja. Az USAF-nak van csak saját teszt kapacitása, az ANG-nek nincs.
Eglin, Nellis, Edwards, ezek USAF teszt bázisok.
Az F-15EX az első olyan USAF-technika, amit egyből az ANG fog rendszeresíteni, de a szövetségi USAF viszont nem.
Az F-15EX az ANG F-15C/D gépeit fogja váltani. Az USAF hasonló gépeit Lakenheath és Kadena bázisokon már az F-35A váltja.
Erre van hivatalos forrás is?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 381
113
Hogy az USAF alakulat csak tesztel és aztán meg ANG-hez.
Mert akiknek ezt megírtam angolul azzal jöttek, hogy "de hát ET tail code" tehát USAF lesz, mert az Eglin.
Ezt már sokszor megírtam.
Az ET farokkód az Eglin 46th Test Wing jele.
Az OT is ide tartozik, az 53. Wing és a 79 TEG viseli.
Írtam, hogy az ANG-nek nincs teszt kapacitása.
Ahogy az F-15EX első felszállásakor az USAF közlemény listázta az ANG alakulatokat, melyeknél az F-15C/D-t váltani fogja az EX.
Az USAF F-15C/D gépeit az F-35A váltja.
A Strike Eagle gépek meg maradnak.
Az ANG-nek meg eleve nincsenek is Strike Eagle gépei.

Érdemes előbb csekkolni, hogy az ET farokkóddal egyátalán hányféle és hány darab gép repül.
Sokféle típusból pár darab, mivel teszt alakulatról van szó.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 381
113
Amúgy ezt is ügyesen marketingolta meg a Boeing.
Az egyszeri foteltudós csak kapkodja a fejét, hogy akkor most mi is van.
Hogy az F-22 után, az F-35A rendszeresítésének kellős közepén, az NGAD előtti utolsó pillanatban az USAF “rendszeresíti” az F-15EX-et?
Ennyire ultramodern ez a gép?
Nem.

Ott volt a közleményben, hogy az USAF levedlett technikáit rendre öröklő ANG-nek passzolják le a Boeing-et a szarból kihúzó 144 darabos EX-flottát.
Ráadásul úgy, hogy a sebtiben összegründolt bizniszt már megelőzte az F-35A időközbeni rendszeresítése, hiszen a Vermonti ANG alakulat már a 35-öst repüli!

A kommunikáció egyik ügyes eleme, hogy ahhoz, hogy az Amerikában még ismeretlen GE-hajtóműves, FbW kormányvezérlős F-15EX-et egyátalán megkaphassa az ANG, előbb az USAF tesztalakulatainak kell honosítani.
Akkor is, ha utána egyetlen USAF alakulat sem fogja repülni.
De amíg Eglin-i farokkóddal, USAF pajzs logóval repül a gép, addig is van módja a Boeing-nek abban a képben tetszelegni, hogy lám, nemcsak a szemét Lockheed képes új vasakat eladni a légierőnek…
 
M

molnibalage

Guest
Amúgy ezt is ügyesen marketingolta meg a Boeing.
Az egyszeri foteltudós csak kapkodja a fejét, hogy akkor most mi is van.
Hogy az F-22 után, az F-35A rendszeresítésének kellős közepén, az NGAD előtti utolsó pillanatban az USAF “rendszeresíti” az F-15EX-et?
Ennyire ultramodern ez a gép?
Nem.

Ott volt a közleményben, hogy az USAF levedlett technikáit rendre öröklő ANG-nek passzolják le a Boeing-et a szarból kihúzó 144 darabos EX-flottát.
Ráadásul úgy, hogy a sebtiben összegründolt bizniszt már megelőzte az F-35A időközbeni rendszeresítése, hiszen a Vermonti ANG alakulat már a 35-öst repüli!

A kommunikáció egyik ügyes eleme, hogy ahhoz, hogy az Amerikában még ismeretlen GE-hajtóműves, FbW kormányvezérlős F-15EX-et egyátalán megkaphassa az ANG, előbb az USAF tesztalakulatainak kell honosítani.
Akkor is, ha utána egyetlen USAF alakulat sem fogja repülni.
De amíg Eglin-i farokkóddal, USAF pajzs logóval repül a gép, addig is van módja a Boeing-nek abban a képben tetszelegni, hogy lám, nemcsak a szemét Lockheed képes új vasakat eladni a légierőnek…
Aláírták már amúgy a 144 gépre?
Az árcímkére kíváncsi leszek, mert az első adag gép 150 misis ára az USA történetének talán legdurvább túlárazásos korrupciós esete.
 
M

molnibalage

Guest
Ez a lépés számomra értelmetlennek tűnik a mai napig. Hihetetlen, hogy hamarabb lesz felszerelve 3 ANG század F-35-el, mint Kadena vagy Misawa.
Ennek oka szervezeti / személyi lehet.
Mert így tudsz ANG-s pilótákat is harcba küldeni, ha kell.
Mert az ANG-s pilóta tudtommal nem vezényelhető csak úgy külföldre.
Ha Japánban lenne F-35 akkor ANG-s pilótát nem tudnál kiképezni rá.
Gondolom én..
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 381
113
Más oka is lehet.
A Vermont-i bázison valószínűleg egyszerűbb volt kiépíteni az infrastruktúrát, mint külföldön.
Lakenheath-ben például már 2019-ben el kellett volna kezdeni az F-35A gépek fogadását (szeptemberben jártam ott, zajlott is valami építkezés), ebből lett először 2020 márciusa, majd a Covid miatt 2021 márciusa, októbere, most meg 2022 tavasza az új céldátum.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 381
113
Itt van ez a videó, amin láthatjuk az egyik Louisiana ANG (JZ) F-15C-t, amire rá van írva, hogy ANG AFRC Test Center:


Az az igazság, hogy az ANG-nek is van egy teszt központja, amit közösen, az Air Force Reserve-el közösen üzemeltet:


Ők alapvetően a régebbi gépek üzemét, alkalmazhatóságát vizsgálják felül.

Ugyanakkor a videóban látszik, hogy amíg a 001-es F-15EX az ET farokkódot kapta és az Eglin-i repüléstesztelő alakulathoz került, addig a 002-es gép farokkódja az OT lett, ami szintán Eglin-hez tartozik, csak az 53-ik wing részlegéhez, ami meg inkább a fegyverzet alkalmazhatóságát teszteli.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed