F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 955
15 910
113
Ez sem zárható ki, de sima baleset is lehet: gyorstalpalón kiképzett pilóták és repműszakiak könnyen hibáznak...

Nem véletlenül Reznyikov zsoldospilótákat akart toborozni, még Pakisztánból is, Zeller meg azzal rukkolt elő, hogy maga a NATO lássa el Ukrajna légvédelmét, a dán / belga / holland / portugál felségjelzésű F-16-osokkal.

Az ukrán vezetés is tudja, hogy nem fogják Mikolát, Szergejt, meg Ivánt gyorstalpaló kurzuson kiképezni gyakorlott F-16-os Falcon pilótának.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 493
39 474
113
Nem véletlenül Reznyikov zsoldospilótákat akart toborozni még Pakisztánból is, Zeller meg azzal rukkolt elő, hogy maga a NATO lássa el Ukrajna légvédelmét, a dán / belga / holland / portugál felségjelzésű F-16-osokkal.

Az ukrán vezetés is tudja, hogy nem fogják Mikolát, Szergejt, meg Ivánt gyorstalpaló kurzuson kiképezni gyakorlott F-16-os Falcon pilótának.
De, kifogják őket képezni gyorstalpalón csak nagyobbak lesznek így veszteségek, meg korlátozott a hatékonyság. Az F-16 képességeinek töredéke lesz kihasználva.

USAF-nál hogy valaki egy géppárt irányítson, 6 év képzés és gyakorlás kell.
Egy 4 gépes rajt, ami már egy kicsit is komplexebb bevetéshez kell, még ennél is több!
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 955
15 910
113
De, kifogják őket képezni gyorstalpalón csak nagyobbak lesznek így veszteségek, meg korlátozott a hatékonyság. Az F-16 képességeinek töredéke lesz kihasználva.

USAF-nál hogy valaki egy géppárt irányítson, 6 év képzés és gyakorlás kell.
Egy 4 gépes rajt, ami már egy kicsit is komplexebb bevetéshez kell, még ennél is több!

Ha arabok, és két generációval korábbiak ellen háborúznának, akkor elég lenne a gyorstalpaló, mint az izraelieknél. De itt meg nem ez a szitu.

Annak idején rekord gyorsasággal ütötték nyélbe mind az F-15-ösök, mind az F-16-osok eladását Izraelnek, a pilótakurzus is gyors volt, és a tűzkeresztség sem váratott sokat magára, igaz ott tényleg a bevetések jellegéből a repcsik képességeinek csak a töredékét lehetett kihasználni.



Hol olvastad, hogy 6 képzés kell ahhoz, hogy valaki gyakorlott pilóta lehessen ? Nem a valóságtartalmát vitat, csak meghivatkozást szeretnék én is.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 493
39 474
113
Hol olvastad, hogy 6 képzés kell ahhoz, hogy valaki gyakorlott pilóta lehessen ? Nem a valóságtartalmát vitat, csak meghivatkozást szeretnék én is.
Nem az, hogy csak simán gyakorlott pilóta, legyen hanem hogy Weapon Instructor szintet elérje, ami feltétele az amcsiknál, hogy egy géppárnál te legyél a parancsnok - vagy is nem csak a saját géped vezesd hanem egy kétgépes formációt. Itt már komolyabban kell átlátni a helyzetet és kitalálni a taktikát, hogy társad mit tegyen. A gépvezetése és alapvető manőverek teljesen be kell legyenek "vésődve", automatizmusok legyenek.
Amúgy egy videoban hallottam. Elég bajos lenne előásni...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 493
39 474
113
Ha arabok, és két generációval korábbiak ellen háborúznának, akkor elég lenne a gyorstalpaló, mint az izraelieknél. De itt meg nem ez a szitu.

Annak idején rekord gyorsasággal ütötték nyélbe mind az F-15-ösök, mind az F-16-osok eladását Izraelnek, a pilótakurzus is gyors volt, és a tűzkeresztség sem váratott sokat magára, igaz ott tényleg a bevetések jellegéből a repcsik képességeinek csak a töredékét lehetett kihasználni.



Hol olvastad, hogy 6 képzés kell ahhoz, hogy valaki gyakorlott pilóta lehessen ? Nem a valóságtartalmát vitat, csak meghivatkozást szeretnék én is.
Azt hiszem ez volt az:

 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
696
1 824
93
De, kifogják őket képezni gyorstalpalón csak nagyobbak lesznek így veszteségek, meg korlátozott a hatékonyság. Az F-16 képességeinek töredéke lesz kihasználva.

USAF-nál hogy valaki egy géppárt irányítson, 6 év képzés és gyakorlás kell.
Egy 4 gépes rajt, ami már egy kicsit is komplexebb bevetéshez kell, még ennél is több!

Ha arabok, és két generációval korábbiak ellen háborúznának, akkor elég lenne a gyorstalpaló, mint az izraelieknél. De itt meg nem ez a szitu.

Annak idején rekord gyorsasággal ütötték nyélbe mind az F-15-ösök, mind az F-16-osok eladását Izraelnek, a pilótakurzus is gyors volt, és a tűzkeresztség sem váratott sokat magára, igaz ott tényleg a bevetések jellegéből a repcsik képességeinek csak a töredékét lehetett kihasználni.



Hol olvastad, hogy 6 képzés kell ahhoz, hogy valaki gyakorlott pilóta lehessen ? Nem a valóságtartalmát vitat, csak meghivatkozást szeretnék én is.
Még sok sok évvel ez előtt beszéltem egy amcsi F-16 pilótával a NATO express-en kecson, nekem erre a kérdésre 2 évet mondott akkor. Én úgy értelmeztem, hogy tudsz vele repülni egyedül és megy az alap, semmi más.
Ahoz, hogy tudj profi modon repülni egy F-16-al, pár száz, ezer rep óra kell hozzá. De inkább közel az ezerhez.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 955
15 910
113
sztem arra gondol amikor először kaptak amcsi gépeket "gyorsban" valamikor 70-es években...akkor nekik sem volt 3 évük, hogy mindent begyakoroljanak...

Igen, tökéletesen erre gondolok, hogy nem ráérősen, 3 év alatt képezték ki az izraeli pilótákat, hanem csak fél év - max két év alatt, és szerencse / balszerencse kérdése volt, hogy a tűzkeresztségen egy snassz dogfightban estek át, vagy kapásból egy összetett bevetésre kellett menniük.

Az F-15A Eagle-t az amerikaiak 1976-ban állították rendszerbe, nagyszériásan, Izrael már 1977-ben megkapta az ő példányait, és 1979-ben átestek a tűzkeresztségen.

Az F-16A Falcon-t az amerikaiak 1978-ban állították rendszerbe, az Izraelnek történő eladást ugyanekkor írták alá, a pilótákat 1979-ben kezdték el képezni, 1980-ban repülték át a repcsiket, és már az 1981-es iraki atomerőmű elleni csapásmérésben átestek a tűzkeresztségen.

Az iraki atomerőmű elleni csapásmérés az egy nagy felkészültségi szintet igénylő bevetés volt ? És utána következett az 1982-es libanoni háború, bár az jóval egyszerűbb volt, ott csak manőverező légiharcok voltak a rangon aluli ellenfelek ellen.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 955
15 910
113
Még sok sok évvel ez előtt beszéltem egy amcsi F-16 pilótával a NATO express-en kecson, nekem erre a kérdésre 2 évet mondott akkor. Én úgy értelmeztem, hogy tudsz vele repülni egyedül és megy az alap, semmi más.
Ahoz, hogy tudj profi modon repülni egy F-16-al, pár száz, ezer rep óra kell hozzá. De inkább közel az ezerhez.

Na most összegeztem az izraeli F-15-ös és F-16-os rendszeresítési és pilótaképzési dátumokat, és ott is a két év jött ki.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 771
5 722
113
Ez sem zárható ki, de sima baleset is lehet: gyorstalpalón kiképzett pilóták és repműszakiak könnyen hibáznak...

Azért felszállni, egyenesen repülő drónokat, cirkálókat leszedni nem egy atomfizika feladat, nem kell éles mavőveres dogfigtolni amiben túlhúzhatja, kezdetben erre akarják bevetni őket. Ugye a lezuhanás előtt is 3 célt már leküzdött, ment volna a negyedikre, amikor valami történt. Valahol nyugaton vagy Kijev körül történhetett, ott azért esélyes a saját lelövés.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 493
39 474
113
Azért felszállni, egyenesen repülő drónokat, cirkálókat leszedni nem egy atomfizika feladat, nem kell éles mavőveres dogfigtolni amiben túlhúzhatja, kezdetben erre akarják bevetni őket. Ugye a lezuhanás előtt is 3 célt már leküzdött, ment volna a negyedikre, amikor valami történt. Valahol nyugaton vagy Kijev körül történhetett, ott azért esélyes a saját lelövés.
műszaki személyzetet is gyorstalapalón képezték - lehet hogy nem pilóta a hibás, hanem a gép nem működött úgy ahogy kéne, mert valaki a szerelők közül hülye volt.
Ezer oka lehet....