F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

Ez sem zárható ki, de sima baleset is lehet: gyorstalpalón kiképzett pilóták és repműszakiak könnyen hibáznak...

Nem véletlenül Reznyikov zsoldospilótákat akart toborozni, még Pakisztánból is, Zeller meg azzal rukkolt elő, hogy maga a NATO lássa el Ukrajna légvédelmét, a dán / belga / holland / portugál felségjelzésű F-16-osokkal.

Az ukrán vezetés is tudja, hogy nem fogják Mikolát, Szergejt, meg Ivánt gyorstalpaló kurzuson kiképezni gyakorlott F-16-os Falcon pilótának.
 
Nem véletlenül Reznyikov zsoldospilótákat akart toborozni még Pakisztánból is, Zeller meg azzal rukkolt elő, hogy maga a NATO lássa el Ukrajna légvédelmét, a dán / belga / holland / portugál felségjelzésű F-16-osokkal.

Az ukrán vezetés is tudja, hogy nem fogják Mikolát, Szergejt, meg Ivánt gyorstalpaló kurzuson kiképezni gyakorlott F-16-os Falcon pilótának.
De, kifogják őket képezni gyorstalpalón csak nagyobbak lesznek így veszteségek, meg korlátozott a hatékonyság. Az F-16 képességeinek töredéke lesz kihasználva.

USAF-nál hogy valaki egy géppárt irányítson, 6 év képzés és gyakorlás kell.
Egy 4 gépes rajt, ami már egy kicsit is komplexebb bevetéshez kell, még ennél is több!
 
De, kifogják őket képezni gyorstalpalón csak nagyobbak lesznek így veszteségek, meg korlátozott a hatékonyság. Az F-16 képességeinek töredéke lesz kihasználva.

USAF-nál hogy valaki egy géppárt irányítson, 6 év képzés és gyakorlás kell.
Egy 4 gépes rajt, ami már egy kicsit is komplexebb bevetéshez kell, még ennél is több!

Ha arabok, és két generációval korábbiak ellen háborúznának, akkor elég lenne a gyorstalpaló, mint az izraelieknél. De itt meg nem ez a szitu.

Annak idején rekord gyorsasággal ütötték nyélbe mind az F-15-ösök, mind az F-16-osok eladását Izraelnek, a pilótakurzus is gyors volt, és a tűzkeresztség sem váratott sokat magára, igaz ott tényleg a bevetések jellegéből a repcsik képességeinek csak a töredékét lehetett kihasználni.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Hol olvastad, hogy 6 képzés kell ahhoz, hogy valaki gyakorlott pilóta lehessen ? Nem a valóságtartalmát vitat, csak meghivatkozást szeretnék én is.
 
Hol olvastad, hogy 6 képzés kell ahhoz, hogy valaki gyakorlott pilóta lehessen ? Nem a valóságtartalmát vitat, csak meghivatkozást szeretnék én is.
Nem az, hogy csak simán gyakorlott pilóta, legyen hanem hogy Weapon Instructor szintet elérje, ami feltétele az amcsiknál, hogy egy géppárnál te legyél a parancsnok - vagy is nem csak a saját géped vezesd hanem egy kétgépes formációt. Itt már komolyabban kell átlátni a helyzetet és kitalálni a taktikát, hogy társad mit tegyen. A gépvezetése és alapvető manőverek teljesen be kell legyenek "vésődve", automatizmusok legyenek.
Amúgy egy videoban hallottam. Elég bajos lenne előásni...
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12
Ha arabok, és két generációval korábbiak ellen háborúznának, akkor elég lenne a gyorstalpaló, mint az izraelieknél. De itt meg nem ez a szitu.

Annak idején rekord gyorsasággal ütötték nyélbe mind az F-15-ösök, mind az F-16-osok eladását Izraelnek, a pilótakurzus is gyors volt, és a tűzkeresztség sem váratott sokat magára, igaz ott tényleg a bevetések jellegéből a repcsik képességeinek csak a töredékét lehetett kihasználni.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Hol olvastad, hogy 6 képzés kell ahhoz, hogy valaki gyakorlott pilóta lehessen ? Nem a valóságtartalmát vitat, csak meghivatkozást szeretnék én is.
Azt hiszem ez volt az:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
De, kifogják őket képezni gyorstalpalón csak nagyobbak lesznek így veszteségek, meg korlátozott a hatékonyság. Az F-16 képességeinek töredéke lesz kihasználva.

USAF-nál hogy valaki egy géppárt irányítson, 6 év képzés és gyakorlás kell.
Egy 4 gépes rajt, ami már egy kicsit is komplexebb bevetéshez kell, még ennél is több!

Ha arabok, és két generációval korábbiak ellen háborúznának, akkor elég lenne a gyorstalpaló, mint az izraelieknél. De itt meg nem ez a szitu.

Annak idején rekord gyorsasággal ütötték nyélbe mind az F-15-ösök, mind az F-16-osok eladását Izraelnek, a pilótakurzus is gyors volt, és a tűzkeresztség sem váratott sokat magára, igaz ott tényleg a bevetések jellegéből a repcsik képességeinek csak a töredékét lehetett kihasználni.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Hol olvastad, hogy 6 képzés kell ahhoz, hogy valaki gyakorlott pilóta lehessen ? Nem a valóságtartalmát vitat, csak meghivatkozást szeretnék én is.
Még sok sok évvel ez előtt beszéltem egy amcsi F-16 pilótával a NATO express-en kecson, nekem erre a kérdésre 2 évet mondott akkor. Én úgy értelmeztem, hogy tudsz vele repülni egyedül és megy az alap, semmi más.
Ahoz, hogy tudj profi modon repülni egy F-16-al, pár száz, ezer rep óra kell hozzá. De inkább közel az ezerhez.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
sztem arra gondol amikor először kaptak amcsi gépeket "gyorsban" valamikor 70-es években...akkor nekik sem volt 3 évük, hogy mindent begyakoroljanak...

Igen, tökéletesen erre gondolok, hogy nem ráérősen, 3 év alatt képezték ki az izraeli pilótákat, hanem csak fél év - max két év alatt, és szerencse / balszerencse kérdése volt, hogy a tűzkeresztségen egy snassz dogfightban estek át, vagy kapásból egy összetett bevetésre kellett menniük.

Az F-15A Eagle-t az amerikaiak 1976-ban állították rendszerbe, nagyszériásan, Izrael már 1977-ben megkapta az ő példányait, és 1979-ben átestek a tűzkeresztségen.

Az F-16A Falcon-t az amerikaiak 1978-ban állították rendszerbe, az Izraelnek történő eladást ugyanekkor írták alá, a pilótákat 1979-ben kezdték el képezni, 1980-ban repülték át a repcsiket, és már az 1981-es iraki atomerőmű elleni csapásmérésben átestek a tűzkeresztségen.

Az iraki atomerőmű elleni csapásmérés az egy nagy felkészültségi szintet igénylő bevetés volt ? És utána következett az 1982-es libanoni háború, bár az jóval egyszerűbb volt, ott csak manőverező légiharcok voltak a rangon aluli ellenfelek ellen.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Aladeen
Még sok sok évvel ez előtt beszéltem egy amcsi F-16 pilótával a NATO express-en kecson, nekem erre a kérdésre 2 évet mondott akkor. Én úgy értelmeztem, hogy tudsz vele repülni egyedül és megy az alap, semmi más.
Ahoz, hogy tudj profi modon repülni egy F-16-al, pár száz, ezer rep óra kell hozzá. De inkább közel az ezerhez.

Na most összegeztem az izraeli F-15-ös és F-16-os rendszeresítési és pilótaképzési dátumokat, és ott is a két év jött ki.
 
Ez sem zárható ki, de sima baleset is lehet: gyorstalpalón kiképzett pilóták és repműszakiak könnyen hibáznak...

Azért felszállni, egyenesen repülő drónokat, cirkálókat leszedni nem egy atomfizika feladat, nem kell éles mavőveres dogfigtolni amiben túlhúzhatja, kezdetben erre akarják bevetni őket. Ugye a lezuhanás előtt is 3 célt már leküzdött, ment volna a negyedikre, amikor valami történt. Valahol nyugaton vagy Kijev körül történhetett, ott azért esélyes a saját lelövés.
 
Azért felszállni, egyenesen repülő drónokat, cirkálókat leszedni nem egy atomfizika feladat, nem kell éles mavőveres dogfigtolni amiben túlhúzhatja, kezdetben erre akarják bevetni őket. Ugye a lezuhanás előtt is 3 célt már leküzdött, ment volna a negyedikre, amikor valami történt. Valahol nyugaton vagy Kijev körül történhetett, ott azért esélyes a saját lelövés.
műszaki személyzetet is gyorstalapalón képezték - lehet hogy nem pilóta a hibás, hanem a gép nem működött úgy ahogy kéne, mert valaki a szerelők közül hülye volt.
Ezer oka lehet....
 
USAF-nál hogy valaki egy géppárt irányítson, 6 év képzés és gyakorlás kell.
Szia,

Szerintem itt egy kicsit forditott az ok-okozati viszony: az USAF-nal a pilotak felenek van legalabb 6 ev gyakorlata, akkor miert bizzanak ra egy geppart egy gyakorlatlanabbra?

Ettol meg meg lehet tanitani erre hamarabb is (de persze nyilvan nem 6 het alatt a 6 ev helyett, hanem fele vagy negyede ido alatt).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and dudi
The US Navy nearly got a batch of Greek F-16s as 'red air' aggressors, before U.S. Air Force jets became available...

VFC-13-F-16-in-flight.jpg

VFC-13.png
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
USAF F-16 crashes near Osan Air Base (Republic of Korea)

An F-16 Fighting Falcon assigned to the 8th Fighter Wing crashed in an agricultural area near Osan Air Base at about 9:45 a.m. May 6, 2023.

The pilot safely ejected and was transported to the nearest medical facility.

At the time of the accident, the pilot was participating in a routine daytime training sortie.

The accident is under investigation. The name of the pilot is not being released at this time.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

What's it like to eject from a fighter jet? One pilot's story of shock and recovery...

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed