F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

Egy F-16I-vel kevesebb.

http://www.jpost.com/Defense/F-16-crashes-into-sea-Airmen-eject-safely-319021
 
Drónokká alakítják a legoregebb F-16 -sokat:
http://www.upi.com/Business_News/Security-Industry/2013/07/17/USAF-converting-F-16s-into-target-drones/UPI-67711374084282/
 
Drónokká alakítják a legoregebb F-16 -sokat:
http://www.upi.com/Business_News/Security-Industry/2013/07/17/USAF-converting-F-16s-into-target-drones/UPI-67711374084282/

Ez már elég rég óta ismert tény. Az a baj, hogy alig vannak képek az átalakított gépekről. Ennyire lassan haladnának vagy csak senki nem veszi a fáradságot egy fotóra?
 
Akad itt-ott.

121119-F-KA160-010.jpg


121119-F-KA160-025.jpg


Számomra a furcsa, hogy csak ilyen kevés F-16A-t terveznek átalakítani, a többi C. Ezek szerint a régi gépek ennyire üzemképtelenné lettek alkatrész bányászva? A jól ismert oldal:
http://www.f-16.net/f-16_versions_article29.html

Főleg, hogy a Phantomból milyen régen konzerváltat elő tudtak még venni:

http://htka.hu/2013/04/22/elrepult-az-utolso-f-4-a-boneyardbol/

Pedig ezekből is bontották az alkatrészeket harminc éven keresztül.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az 5. generációs gépek elterjedéséig nagyon jó üzlet lesz a jó állapotú 4. generációsok felújítása! Hisz kinek kell 1 drága, új építésű gép "arra a kis időre"...?!?
 
Felszállt az elso QF-16
http://www.wjhg.com/home/headlines/Tyndall-Conducts-First-Unmanned-Flight-of-QF-16-Drone--224889852.html
 
Felszállt az elso QF-16
http://www.wjhg.com/home/headlines/Tyndall-Conducts-First-Unmanned-Flight-of-QF-16-Drone--224889852.html

A lényeg hogy ez most pilóta nélkül repült, mert az első repülést egy C változat végezte el.
 
Ezek /az A/B változatok/ 30 éve voltak jók, azóta már elavultak és repidő is alig maradt bennük.
Az MLU vagy a C/D változatok még nem lesznek "levadászva", mert akadnak szegény országok, melyeknek nem telik új gépek vásárlására.... De alkatrésznek is jól használhatók....
 
Apró hiba, hogy a videón nem A változat van... A HUD alatt levő ICP azt jelenti, hogy ez legalább Block 25 volt, de inkább Block 30/32.
 
Nem féltem én az USAF-ot, ha ha az valamit átalakít célponttá, az szerintem már arra is való. (nem HuAF, hogy MIG-29 kaliberű potens kis gépeit egy légi bemutató kedvéért túlterhelje...)
 
Ez is igaz! Tesztelni meg nem a legrosszabb gépet küldik, mert a csobbanás azért blama lett volna...!

Túlságosan és túl gyakran sztereotíp módon gondolkodsz. Szóba sem jön, hogy azért zuhanjon le egy gép, mert "csotrogány" állapotban lenne. A blama részt sem értem, bármikor előfordulhat műszaki hiba...

A célgépek nem úgy kerülnek kiválasztásra, hogy alig néhány órát kell kibírniuk. A régi QF-4 gépeknél is volt olyan, ahol strukturális munkákat is végeztek, hogy néhány száz repórát kibírjon a gép.

Ugyanis néha célzsákot is vontatnak velük ezen felül a gépek több lövészetet is túlélnek sokszor, mert régebbi rakétákkal lövöldöznek és szórják az infracsapdákat rendesen. Ráadásul a QF-16 létének egyik oka, hogy végre van olyan célgép, ami 9G-ig képes elmenni és közepes magasságon 6-7G-s kitartott fordulókra is képes. Egészen más manőverekre képes, mint egy QF-4.