Ha már Vietnam, BVR, Sparrow a téma...
Annak, hogy ott milyen kevés BVR-légiharc és győzelem volt ott, nem csak a Sparrow "milyensége" volt az oka (az is), hanem a korrekt cél-azonosítás nehézsége is. Még a háború elején, 65 ápr. 9.-én egy F-4B személyzete (Terence Murrphy és Ronald Fegan) rádión légiharcot és egy valószínű légigyőzelmet jelentett MiG-17 ellen a Hainan -sziget közeléből (tehát indítottak rá rakétát és volt találat, csak a lezuhanást nem tudták megfigyelni). Az igazi probléma ezzel kapcsolatban az volt, hogy ezt a gépetl és személyzetét soha többé nem látták, bevetésről nem tértek vissza (a mai napig sem jelentett be légi győzelmet a térségben se a vietnami, se a kínai légierő). A több gép közötti csoportos légiharc utólagos kiértékelése szerint egyik saját köteléktársuk lőtte le őket hibás radar/IFF-azonosítás után Sparrow rakétával. Több se kellett a főnökségnek, parancsba adták (ROE), hogy ettől kezdve repülőgépre tüzet nyitni/rakétát indítani kizárólag vizuális azonosítás után szabad! Szóval hiába "látta" a radaron a Phantom személyzete a MiG-et 80 km-ről, és tudott volna rá Sparrow-t indítani 40km-ről, nem tehette, közelebb kellett mennie a célhoz, egészen a vizuális típus-azonosításig.
Annak, hogy ott milyen kevés BVR-légiharc és győzelem volt ott, nem csak a Sparrow "milyensége" volt az oka (az is), hanem a korrekt cél-azonosítás nehézsége is. Még a háború elején, 65 ápr. 9.-én egy F-4B személyzete (Terence Murrphy és Ronald Fegan) rádión légiharcot és egy valószínű légigyőzelmet jelentett MiG-17 ellen a Hainan -sziget közeléből (tehát indítottak rá rakétát és volt találat, csak a lezuhanást nem tudták megfigyelni). Az igazi probléma ezzel kapcsolatban az volt, hogy ezt a gépetl és személyzetét soha többé nem látták, bevetésről nem tértek vissza (a mai napig sem jelentett be légi győzelmet a térségben se a vietnami, se a kínai légierő). A több gép közötti csoportos légiharc utólagos kiértékelése szerint egyik saját köteléktársuk lőtte le őket hibás radar/IFF-azonosítás után Sparrow rakétával. Több se kellett a főnökségnek, parancsba adták (ROE), hogy ettől kezdve repülőgépre tüzet nyitni/rakétát indítani kizárólag vizuális azonosítás után szabad! Szóval hiába "látta" a radaron a Phantom személyzete a MiG-et 80 km-ről, és tudott volna rá Sparrow-t indítani 40km-ről, nem tehette, közelebb kellett mennie a célhoz, egészen a vizuális típus-azonosításig.