F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

Szerintem is tükör effektus lesz.
Engem a fekete részek jobban izgatnak... Olyanok, mint a csempék. Lehet, hogy a gép külső burkolatát használnánk föl hűtésre, és erre segít rá a króm/tükör külső bevonat.
Ugye arról volt szó, hogy a 6. gen gépek nagyon nagy hőt termelnek majd a sok elektromos rendszer miatt és azt valahogyan ki kell hűteni.
És mind ezt úgy, hogy a lopakodó tulajdonságok ne romoljanak le.
Ehhez meg ugye kell egy tesztplatform ami lopakodó, nagy és kéthajtóműves.
Szerintem ezért szórakoznak az F-22-esekkel.

De semmi biztosat nem tudok, csak találgatok.
(Épületeknél is használnak hőtükör fóliákat)
Vagy csak RCS rontás Szu-57 modellezésre...
És semmi sem igaz abból, amit fent tippeltem.

A belső hőteremlés kapcsán ez az egész irrelevánst lenne.
(Nem igazán érzed a léptékeket úgy érzem...)
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Vagy csak RCS rontás Szu-57 modellezésre...

Arra a lunenberg lencse is alkalmas lenne.

És semmi sem igaz abból, amit fent tippeltem.

A hőtükör kifelé és befelé is működő képes.
pl. a Mclaren F1-ek motortere aranyfüsttel volt bevonva, hogy megvédjék a szénszálas kasztnit a motor üzemi hőjétől.

A belső hőteremlés kapcsán ez az egész irrelevánst lenne.

Hát ha a külső króm réteg valamilyen fém akkor nem az. Elég jó hőleadók a fémek a gép felülete meg óriási, a menetszél meg hűti.
De tényleg csak találgatok.

Bármilyen ötletett meghallgatok arra, hogy miért csinálják ezt!
 
Arra a lunenberg lencse is alkalmas lenne.
Nem, az overkill.
Az nem arra való, hogy irányfüggően lőjél be RCS-t.
Az arra való, hogy a -20 dbSm alatti értékhez képest 2-3 nagyságrendet feltoljon és kész.
De nem ad egy tervezett karakterisztikát.
A hőtükör kifelé és befelé is működő képes.
pl. a Mclaren F1-ek motortere aranyfüsttel volt bevonva, hogy megvédjék a szénszálas kasztnit a motor üzemi hőjétől.
Itt most a szezont kevered a fazonnal hőtecnikailag...
Hát ha a külső króm réteg valamilyen fém akkor nem az. Elég jó hőleadók a fémek a gép felülete meg óriási, a menetszél meg hűti.
De tényleg csak találgatok.

Bármilyen ötletett meghallgatok arra, hogy miért csinálják ezt!

Lásd fent? Tervezetten rontják le az F-22 RCS-ét. Ez is lehetséges.
Mert F-117.tel nem lehet modfellezni egy Stu.57.est
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Az arra való, hogy a -20 dbSm alatti értékhez képest 2-3 nagyságrendet feltoljon és kész.
De nem ad egy tervezett karakterisztikát.

Elvileg a lencse geometriájával lehet játszani. De nekem ez a terület meghaladja a tudásomat.

Lásd fent? Tervezetten rontják le az F-22 RCS-ét. Ez is lehetséges.
Mert F-117.tel nem lehet modfellezni egy Stu.57.est

És ezt mondták is valahol hivatalosan?
Persze, ez is lehetséges. Igazából bármi lehetséges amíg nem mondják el mi a helyzet.
 
A Pentagon több tucat F-22-es vadászgépet akar leselejtezni
2022. március 28

| RT

A légierő nyugdíjba kívánja vonni az öregedő F-22 Raptorokat, azzal érvelve, hogy a frissítések túl drágák lennének

Az amerikai hadsereg 33 F-22 Raptor nyugdíjba vonulását tervezi, hogy pénzt szabadítson fel új vadászrepülőgép-tervek kutatására, mivel a légierő költséges fejlesztésekre hívja fel a figyelmet, amelyekre szükség lenne a repülőgépek harcban való folytatásához.

A Pentagon a közel háromtucatnyi vadászgépet az arizonai tucsoni Davis-Monthan légitámaszpontra akarja küldeni, remélve, hogy a megspórolt összeget a „Next-Generation Air Dominance” program keretében a kutatásra és fejlesztésre fordíthatja, defence News. számolt be hétfőn. Ha a Kongresszus támogatná, a lépéssel az Egyesült Államok teljes F-22-es flottája 186-ról 153-ra csökkenne.

A floridai Eglin AFB-ből a repülőgép Virginiába való áthelyezésének tervei több mint három éve szünetelnek, és a légierő kijelentette, hogy a jelenleg kiképzésre használt régebbi F-22-esek egyszerűen túl drágák lennének harci formában tartani. a kirendeltség költségvetési titkárhelyettesének, James Peccia vezérőrnagynak. Ezek a fejlesztések közel 2 milliárd dollárba kerülnének a következő nyolc évben, amit a légierő inkább újabb gépekre fordítana.

A fennmaradó F-22-esek virginiai, hawaii, floridai és alaszkai bázisokon állomásoznának, mondta Ann Stefanek, a légierő szóvivője.

Frank Kendall légierő titkára eközben azt mondta, hogy a közeljövőben nem tervez további F-22-es nyugdíjba vonulást, és a hadsereg „első légi-levegő harci platformjának” nevezte a járművet.

A kutatási és fejlesztési források megtakarítására tett erőfeszítések a Fehér Ház az Egyesült Államok történetének legnagyobb katonai költségvetését javasolják: 813,3 milliárd dollárt keresnek a következő évre, ami 31 milliárd dollárral több, mint 2022-re jóváhagyták. A javaslat 682 millió dolláros katonai segélyt tartalmaz. Ukrajna, valamint a K+F finanszírozás 9,5%-os növekedése, így a teljes összeg meghaladta a 130 milliárd dollárt. Míg a hadsereg, a haditengerészet és a tengerészgyalogság összesített létszáma mintegy 4300 fővel csökkenhet, a légierő 200 új katonával bővül.
 
Arra a lunenberg lencse is alkalmas lenne.



A hőtükör kifelé és befelé is működő képes.
pl. a Mclaren F1-ek motortere aranyfüsttel volt bevonva, hogy megvédjék a szénszálas kasztnit a motor üzemi hőjétől.



Hát ha a külső króm réteg valamilyen fém akkor nem az. Elég jó hőleadók a fémek a gép felülete meg óriási, a menetszél meg hűti.
De tényleg csak találgatok.

Bármilyen ötletett meghallgatok arra, hogy miért csinálják ezt!

A tippem a lézerek elleni védelem.
MIvel a kínaiak is nagyerővel feküdtek a fedélzeti lézerek fejlesztésébe, így véleményem szerint az NGAD egyik lehetséges burkolati megoldását láthatjuk.
  • A lézerek legnagyobb ellensége ugyanis a tükrös felület - az energia nagyrészét nem tudja leadni, a fény szétszóródik. Az egyik legjobb megoldás a lézer ellen.
  • Viszont maguk a lézerek egyre jobb hatásfokkal működnek, így elterjedésük fix. Namármost a másik legnagyobb baj velük, hogy a közeg, amiben haladnak (légkör) piszokul nyeli az energiát, így mindíg előjön fő ellenrévként, hogy szar időben is megy a háború.
  • Csakhogy a légifölény gépek (NGAD és ugye az F-22) olyan 16 km magasságban operálnak, ahol már baromira nincs felhő, vízgőz, a levegő is ritka 0-24 - tökéletes terep a lézerek alkalmazásának. Vagyis míg egy földöközeli gépen ezek korlátozottak maradnak sok tekintetben, úgy a vadászoknál tökéletes lehet mind támadásra, mind önvédelemre (egyszer).
  • Mivel pedig egy egy ilyen légifölény gépnek semmi keresnivalója alacsonyabb magasságban (vagy csak ritkán), így számukra az ilyen tükrös festés tökéletes.
Persze csak szerintem, de fekete program, szóval affene tudja.


A Pentagon több tucat F-22-es vadászgépet akar leselejtezni
2022. március 28

| RT

A légierő nyugdíjba kívánja vonni az öregedő F-22 Raptorokat, azzal érvelve, hogy a frissítések túl drágák lennének

Az amerikai hadsereg 33 F-22 Raptor nyugdíjba vonulását tervezi, hogy pénzt szabadítson fel új vadászrepülőgép-tervek kutatására, mivel a légierő költséges fejlesztésekre hívja fel a figyelmet, amelyekre szükség lenne a repülőgépek harcban való folytatásához.

A Pentagon a közel háromtucatnyi vadászgépet az arizonai tucsoni Davis-Monthan légitámaszpontra akarja küldeni, remélve, hogy a megspórolt összeget a „Next-Generation Air Dominance” program keretében a kutatásra és fejlesztésre fordíthatja, defence News. számolt be hétfőn. Ha a Kongresszus támogatná, a lépéssel az Egyesült Államok teljes F-22-es flottája 186-ról 153-ra csökkenne.

A floridai Eglin AFB-ből a repülőgép Virginiába való áthelyezésének tervei több mint három éve szünetelnek, és a légierő kijelentette, hogy a jelenleg kiképzésre használt régebbi F-22-esek egyszerűen túl drágák lennének harci formában tartani. a kirendeltség költségvetési titkárhelyettesének, James Peccia vezérőrnagynak. Ezek a fejlesztések közel 2 milliárd dollárba kerülnének a következő nyolc évben, amit a légierő inkább újabb gépekre fordítana.

A fennmaradó F-22-esek virginiai, hawaii, floridai és alaszkai bázisokon állomásoznának, mondta Ann Stefanek, a légierő szóvivője.

Frank Kendall légierő titkára eközben azt mondta, hogy a közeljövőben nem tervez további F-22-es nyugdíjba vonulást, és a hadsereg „első légi-levegő harci platformjának” nevezte a járművet.

A kutatási és fejlesztési források megtakarítására tett erőfeszítések a Fehér Ház az Egyesült Államok történetének legnagyobb katonai költségvetését javasolják: 813,3 milliárd dollárt keresnek a következő évre, ami 31 milliárd dollárral több, mint 2022-re jóváhagyták. A javaslat 682 millió dolláros katonai segélyt tartalmaz. Ukrajna, valamint a K+F finanszírozás 9,5%-os növekedése, így a teljes összeg meghaladta a 130 milliárd dollárt. Míg a hadsereg, a haditengerészet és a tengerészgyalogság összesített létszáma mintegy 4300 fővel csökkenhet, a légierő 200 új katonával bővül.

Teljesen hülye döntés. Nem magyarázza semmilyen takarékoskodás ott, ahol A-10 meg F-15EXre van pénz. A váltó gép ugyanis sehol, Kína meg velük ellentétben gyártásban tart légifölény célú 5.th gen gépet és ugyanígy dolgozik a maga NGADján.
Kicsit el vannak tájolva ott is, aztán nehogy adott helyzetben ugyanúgy pofára essenek mint az oroszok...
 
A tippem a lézerek elleni védelem.
MIvel a kínaiak is nagyerővel feküdtek a fedélzeti lézerek fejlesztésébe, így véleményem szerint az NGAD egyik lehetséges burkolati megoldását láthatjuk.
  • A lézerek legnagyobb ellensége ugyanis a tükrös felület - az energia nagyrészét nem tudja leadni, a fény szétszóródik. Az egyik legjobb megoldás a lézer ellen.
  • Viszont maguk a lézerek egyre jobb hatásfokkal működnek, így elterjedésük fix. Namármost a másik legnagyobb baj velük, hogy a közeg, amiben haladnak (légkör) piszokul nyeli az energiát, így mindíg előjön fő ellenrévként, hogy szar időben is megy a háború.
  • Csakhogy a légifölény gépek (NGAD és ugye az F-22) olyan 16 km magasságban operálnak, ahol már baromira nincs felhő, vízgőz, a levegő is ritka 0-24 - tökéletes terep a lézerek alkalmazásának. Vagyis míg egy földöközeli gépen ezek korlátozottak maradnak sok tekintetben, úgy a vadászoknál tökéletes lehet mind támadásra, mind önvédelemre (egyszer).
  • Mivel pedig egy egy ilyen légifölény gépnek semmi keresnivalója alacsonyabb magasságban (vagy csak ritkán), így számukra az ilyen tükrös festés tökéletes.
Persze csak szerintem, de fekete program, szóval affene tudja.




Teljesen hülye döntés. Nem magyarázza semmilyen takarékoskodás ott, ahol A-10 meg F-15EXre van pénz. A váltó gép ugyanis sehol, Kína meg velük ellentétben gyártásban tart légifölény célú 5.th gen gépet és ugyanígy dolgozik a maga NGADján.
Kicsit el vannak tájolva ott is, aztán nehogy adott helyzetben ugyanúgy pofára essenek mint az oroszok...
A 10 km+ magasan repülő F-22 ellen semmiféle lézer nem hatásos. Azzal megy ma a szórakozás, hogy kb. pár méteres UAV*-kel lőjenek le 4-5 km-ről. Egy F-22 soha nem lesz ilyen közel, sokkal nagyobb tömeg sokkal nagyobb táv és a gép fordulgat. HA valaki megcélozná egy lézerrel annak szétterülése miatt a pilóta előbb vakulna meg...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
A 10 km+ magasan repülő F-22 ellen semmiféle lézer nem hatásos. Azzal megy ma a szórakozás, hogy kb. pár méteres UAV*-kel lőjenek le 4-5 km-ről. Egy F-22 soha nem lesz ilyen közel, sokkal nagyobb tömeg sokkal nagyobb táv és a gép fordulgat.

Jelenlegi ez fix, a YAL-1 is a teljesítménybe meg a fókuszba pusztult bele. De ahogy az IRIS-T is el lett látva lézerelhárítás elleni védelemmel, úgy erre is figyelmet fordítanak, én ebbe legalábbis ezt látom.
Nagy magasságban a légköri elnyelés nem annyira jellentős, van létjogosultsága - maradt a technikai probléma (hatásfokjavítás). Ha azt megugorják, na akkor meg kell majd a védelem. Mindenesetre pénzt azt ölnek bele, tehát látnak benne jövőt.
A volt sárkányszerkezettan tanárom mondta egyszer, amit nagyon megjegyeztem: "Az amerikaiak ha rendelkeznek egy technológiával, megcsinálják az az ellen való védekezést is". Szerintem errefelé kell tapogatózni - én nem ásnám el ezt a fejlődési irányt, de a jelenlegi valóban kissé zsákutca.


HA valaki megcélozná egy lézerrel annak szétterülése miatt a pilóta előbb vakulna meg...

A pilóta szemvédelmét egy szimpla helmet visor megoldja, ami hamarosan alapfelszerelés lessz náluk, mióta a kínaiak vakítgatták lézerekkel a P-8 személyzeteket a vitatott szigeteknél...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Jelenlegi ez fix, a YAL-1 is a teljesítménybe meg a fókuszba pusztult bele. De ahogy az IRIS-T is el lett látva lézerelhárítás elleni védelemmel, úgy erre is figyelmet fordítanak, én ebbe legalábbis ezt látom.
Nagy magasságban a légköri elnyelés nem annyira jellentős, van létjogosultsága - maradt a technikai probléma (hatásfokjavítás). Ha azt megugorják, na akkor meg kell majd a védelem. Mindenesetre pénzt azt ölnek bele, tehát látnak benne jövőt.
A volt sárkányszerkezettan tanárom mondta egyszer, amit nagyon megjegyeztem: "Az amerikaiak ha rendelkeznek egy technológiával, megcsinálják az az ellen való védekezést is". Szerintem errefelé kell tapogatózni - én nem ásnám el ezt a fejlődési irányt, de a jelenlegi valóban kissé zsákutca.




A pilóta szemvédelmét egy szimpla helmet visor megoldja, ami hamarosan alapfelszerelés lessz náluk, mióta a kínaiak vakítgatták lézerekkel a P-8 személyzeteket a vitatott szigeteknél...
A YAL-1 ráadásul kémiai lézer volt...
 
A tippem a lézerek elleni védelem.
MIvel a kínaiak is nagyerővel feküdtek a fedélzeti lézerek fejlesztésébe, így véleményem szerint az NGAD egyik lehetséges burkolati megoldását láthatjuk.
  • A lézerek legnagyobb ellensége ugyanis a tükrös felület - az energia nagyrészét nem tudja leadni, a fény szétszóródik. Az egyik legjobb megoldás a lézer ellen.
  • Viszont maguk a lézerek egyre jobb hatásfokkal működnek, így elterjedésük fix. Namármost a másik legnagyobb baj velük, hogy a közeg, amiben haladnak (légkör) piszokul nyeli az energiát, így mindíg előjön fő ellenrévként, hogy szar időben is megy a háború.
  • Csakhogy a légifölény gépek (NGAD és ugye az F-22) olyan 16 km magasságban operálnak, ahol már baromira nincs felhő, vízgőz, a levegő is ritka 0-24 - tökéletes terep a lézerek alkalmazásának. Vagyis míg egy földöközeli gépen ezek korlátozottak maradnak sok tekintetben, úgy a vadászoknál tökéletes lehet mind támadásra, mind önvédelemre (egyszer).
  • Mivel pedig egy egy ilyen légifölény gépnek semmi keresnivalója alacsonyabb magasságban (vagy csak ritkán), így számukra az ilyen tükrös festés tökéletes.
Persze csak szerintem, de fekete program, szóval affene tudja.




Teljesen hülye döntés. Nem magyarázza semmilyen takarékoskodás ott, ahol A-10 meg F-15EXre van pénz. A váltó gép ugyanis sehol, Kína meg velük ellentétben gyártásban tart légifölény célú 5.th gen gépet és ugyanígy dolgozik a maga NGADján.
Kicsit el vannak tájolva ott is, aztán nehogy adott helyzetben ugyanúgy pofára essenek mint az oroszok...
Vagy csak nem mondták meg nekünk. Simán el tudom képzelni, hogy van 500 gépük feketén.
 
Jelenlegi ez fix, a YAL-1 is a teljesítménybe meg a fókuszba pusztult bele. De ahogy az IRIS-T is el lett látva lézerelhárítás elleni védelemmel, úgy erre is figyelmet fordítanak, én ebbe legalábbis ezt látom.
Nagy magasságban a légköri elnyelés nem annyira jellentős, van létjogosultsága - maradt a technikai probléma (hatásfokjavítás). Ha azt megugorják, na akkor meg kell majd a védelem. Mindenesetre pénzt azt ölnek bele, tehát látnak benne jövőt.
A volt sárkányszerkezettan tanárom mondta egyszer, amit nagyon megjegyeztem: "Az amerikaiak ha rendelkeznek egy technológiával, megcsinálják az az ellen való védekezést is". Szerintem errefelé kell tapogatózni - én nem ásnám el ezt a fejlődési irányt, de a jelenlegi valóban kissé zsákutca.




A pilóta szemvédelmét egy szimpla helmet visor megoldja, ami hamarosan alapfelszerelés lessz náluk, mióta a kínaiak vakítgatták lézerekkel a P-8 személyzeteket a vitatott szigeteknél...
Na, akkor mondok még egyet: Ha valaki feltalál valami forradalmian újat, amire még senki se gondolt, biztos lehetsz benne, hogy a haditengerészeti kutatóintézetben tavaly selejtezték.
 
Jelenlegi ez fix, a YAL-1 is a teljesítménybe meg a fókuszba pusztult bele. De ahogy az IRIS-T is el lett látva lézerelhárítás elleni védelemmel, úgy erre is figyelmet fordítanak, én ebbe legalábbis ezt látom.
Nagy magasságban a légköri elnyelés nem annyira jellentős, van létjogosultsága - maradt a technikai probléma (hatásfokjavítás). Ha azt megugorják, na akkor meg kell majd a védelem. Mindenesetre pénzt azt ölnek bele, tehát látnak benne jövőt.
A volt sárkányszerkezettan tanárom mondta egyszer, amit nagyon megjegyeztem: "Az amerikaiak ha rendelkeznek egy technológiával, megcsinálják az az ellen való védekezést is". Szerintem errefelé kell tapogatózni - én nem ásnám el ezt a fejlődési irányt, de a jelenlegi valóban kissé zsákutca.




A pilóta szemvédelmét egy szimpla helmet visor megoldja, ami hamarosan alapfelszerelés lessz náluk, mióta a kínaiak vakítgatták lézerekkel a P-8 személyzeteket a vitatott szigeteknél...
A technikai problémák mellett a YALnak súlyos elvi hibája volt. Nevezetesen a szovjetunió közepén kellett volna járőröznie.
 
Jelenlegi ez fix, a YAL-1 is a teljesítménybe meg a fókuszba pusztult bele. De ahogy az IRIS-T is el lett látva lézerelhárítás elleni védelemmel, úgy erre is figyelmet fordítanak, én ebbe legalábbis ezt látom.
Nagy magasságban a légköri elnyelés nem annyira jellentős, van létjogosultsága - maradt a technikai probléma (hatásfokjavítás). Ha azt megugorják, na akkor meg kell majd a védelem. Mindenesetre pénzt azt ölnek bele, tehát látnak benne jövőt.
A volt sárkányszerkezettan tanárom mondta egyszer, amit nagyon megjegyeztem: "Az amerikaiak ha rendelkeznek egy technológiával, megcsinálják az az ellen való védekezést is". Szerintem errefelé kell tapogatózni - én nem ásnám el ezt a fejlődési irányt, de a jelenlegi valóban kissé zsákutca.




A pilóta szemvédelmét egy szimpla helmet visor megoldja, ami hamarosan alapfelszerelés lessz náluk, mióta a kínaiak vakítgatták lézerekkel a P-8 személyzeteket a vitatott szigeteknél...
Már az oroszok eljátsztták az angolokkal 30 éve. Egyik pilótát selejtezni is kellett. Csórikám csak teherhajókat ellenőrzött.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
FPtFsM7XEAQp3X0