F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 814
67 069
113
Ellenforgó motorjai vannak?
Miért nem azonos a két forgórész tömege?
Mert a fő szempont nem a gramra kibalanszírozás volt, hanem az aerodinamika. A koax légcsavaroknál se kötelező pont ugyanolyan légcsavarpárokkal megoldani a hajtást, csak a legtöbb ilyen ismert gépen szemre azonosak. De pl a fordulatszámuk már kis mértékben eltérhet!
És egy durva példa: ukrán An-70-esek Progressz D-27-es propfan hajtóművei, ahol az első sróf 8 tollú, a hátsó meg 6.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Most akkor a Raptorban két tükörkép forgórész van a két különböző motorhoz? Külön jobb oldalra, külön bal oldalra? És mi köze ennek az aerodinamikához?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Most akkor a Raptorban két tükörkép forgórész van a két különböző motorhoz? Külön jobb oldalra, külön bal oldalra? És mi köze ennek az aerodinamikához?
Nem a két hajtómű közt van eltérés, hanem a hajtómű két forgórészes. A hajtómű-házban van csapágyazva a magasnyomású kompresszor és turbina tengelye, abban a tengelyben meg a kisnyomású kompresszor és turbina tengelye - de a két forgórész egymással ellentétesen forog. Az aerodinamika meg ott jön bele, hogy a kompresszor-lapátok és a turbina-lapátok is aerodinamikai elven (szárnyprofilhoz hasonlóan) működnek, ennek megfelelően kell megtervezni az alakjukat, a hő és centrifugális terhelésnek megfelelően meg az anyagukat és a külső-belső hűtőcsatornáikat. Hogy egyértelműbb legyen, a hajtómű belső lapátozásának működését lehet gázdinamikai működésnek is hívni, de a lényeg ugyanaz, csak itt meleg gázok aerodinamikájáról van szó.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Nem a két hajtómű közt van eltérés, hanem a hajtómű két forgórészes. A hajtómű-házban van csapágyazva a magasnyomású kompresszor és turbina tengelye, abban a tengelyben meg a kisnyomású kompresszor és turbina tengelye - de a két forgórész egymással ellentétesen forog. Az aerodinamika meg ott jön bele, hogy a kompresszor-lapátok és a turbina-lapátok is aerodinamikai elven (szárnyprofilhoz hasonlóan) működnek, ennek megfelelően kell megtervezni az alakjukat, a hő és centrifugális terhelésnek megfelelően meg az anyagukat és a külső-belső hűtőcsatornáikat. Hogy egyértelműbb legyen, a hajtómű belső lapátozásának működését lehet gázdinamikai működésnek is hívni, de a lényeg ugyanaz, csak itt meleg gázok aerodinamikájáról van szó.

így már értem.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 940
113
CHICAGO. What an incredible weekend. Thanks for all the support and for allowing us to send it over your beautiful skyline. To all the fans who came out and battled the weather, we appreciate you. We’ll be back...
ECcV0GLXsAAZ9Vx.jpg

ECcV0GbWwAAqFLg.jpg

ECcV0GvXoAM7186.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
És most miért nincs?
A kormánylapokat használják féklapként. Mindkét csűrő felfelé, mindkét fékszárny lefelé, mindkét oldalkormány kifelé kitérítve egyszerre! Nem max mértékben (hogy ha kormányozni kell legyen még tartalék kitérése minden kormánylapnak), de ezek összesen sokkal nagyobb felületet adnak mint a féklap volt a proto-gépen, így ugyanolyan hatásosan fékeznek a levegőben.
 
M

molnibalage

Guest
És most miért nincs?
Lásd emel válaszát. Amennyire emlékszem a Szu-35-ösön sincs már, pedig a Szu-27-esen volt. A Horneten volt, a Super Horneten már nincs.

(A Hornet érdekessége, hogy leszálláskor tudtommal, ha kint volt a futó, akkor nem lehetett nyitni.)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed