-----
Pedig ezt Molni a Boeing mellett több más repülőgépgyártó is korlátként jelezte, hogy egy alacsony érzékelhetőségű sárlány módosítása jóval nehezebb, éppen a jellemzői miatt, mint egy 4++ generációs sárkányra, vagy éppen ahhoz tartozó pilonra modernebb újabb érzékelők szerelése, vagy éppen módosítása, több fegyverzet, pótos integrálásra stb.
Áruld már el nekem, hogy mi a jó búbánatos frászkarikát kell módosítani egy stealth sárkányon amibe alapból benne van még több is, mint amit az összes 4. gen gép kapott 35 év fejlődés után...?
Ha az F-16 Block 1 és Block 52-őt megnézed, akkor a nagyobb vezérsík és hajtómű beömlőt leszámítva semmi változás nincs a gépen, egy laikus hosszas szemlélődés után venné csak ezeket észre. A Block 30/32 és 50/52 között még ennyi eltérés sincs. Én magam, ha festetlenül látnám ezeket a gépeket szerintem nem tudnám megkülönböztetni őket... Nagyon "komoly" változások voltak...
A 4. gen sárkányokkal sem csináltak semmit, csak n+1 podot rakta a gépekre, ami az F-35-be már integrálva van úgy, hogy eleve stealth...
Ehhez képest a röhejes silent koncepcióban a törzs alá megy egy baszott nagy konténer, aminek repteljesítménye gyakorolt hatása elég vicces főleg úgy, hogy alapból elsírja magát az SH összes 4. gen géppel összemérve aboszlút repteljesítmény tekintetében. A fegyver poddal egy rakás szar - tűzerő szinte semmi - és valahogy nem magyarázzák meg, hogy a TGP-vel mi a frászkarikát akarnak csinálni, mert az valahogy lemaradt a koncepció CGI-ról emlékeim szerint...
A "lopakodás miatt nem használhatja a pilonokat, és a törzsben korlátozott a hely, de nem lehet a sárkány előre kiszámított karakterisztikáját olyan egyszerűen módosítani, mint a 4++ gen repülőgépekét.
Ismételten megkérdem, mutasd már meg légyszíves, hogy az F-15/16/18 és a Szu-27/30/35 során a gépek mennyit és hol változtak külsőre. A gépek gyakorlatilag változatlanok, az orosz gépeknél is a legmarkánsabb az volt, hogy hol volt canard hol meg nem. Ennek viszont a szenzorokhoz semmi köze...
Pld. lásd a Gripen törzsorr részének módosítását az új PS-05 változatú lokátor miatt. Ezt az F-35-nél nehezebb lenne megoldan, ha nem fér be a jelenlegi orrrészbe.
Csudaszép, a Gripen alapvető problémája, hogy pindurka...
Az F-35 meg eleve baszott nagy lett az F-16-hoz képest. Halkan kérdezném meg, hogy az F-16-ba nem lenne jó nagyobb radar? Oh, wait, de. Csináltak bármi radikálisat? Ja, izé semmit... Kisebb radar van benne és ezzel együtt kell élni...
De hasonló a szárnyvégekre szerelt érzékelők, besugárzásjelők, ellentevékenység rendszer részeit is, amennyben nem fér be az 5. gen sárkányba.
Jó reggelt az USAF F-16 gépeken mai napig nincs MAWS, az F-15 Golden Eagle-t beallom nem tudom, F-15E-n még nem láttam. Az USAF F-15 gépeken még vontatott csali sincs, amit nem tudom, hogy hogyan képelnek el, mert double digit SAM ellen menni anélkül elég nagy merészség... Az F-35-ben integrálva van a TGP, EOTS és 6x DAS szenzor ás ALE-55 x6 db, mikor az F-16-on ennél kevesebb van. Szóval megint mi a frászról beszélünk...?
Mit és hova akarsz reszelgetni...? [fejvakarás]
Valahogy csudajó, hogy a tapasztalat szerint 35 év alatt sem nyúlnak hozzá a sárkányhoz, de eleve azon sipákolnak egyesek, hogy az F-35A/B/C, ami más most bír mindazzal, amiről a régebbi gépek legfeljebb álmodnak, akkor azoknál a sárkányba benyúlás nehezebb lesz. Tényleg...? A 4. gen gépeknél annyira votl könnyű, hogy a Hornet után terveztek ey Super Hornetet... Izé... Az F-16-tal meg a F-16I és Block 60-nál sem csináltak semmi radikálisan, simán meghízott a gép, de csak azért, mert rárakták az USAF által nem használt cuccokat. AESA radar is van Block 60-on, de a gép orrát nem tervezték át radikálisan.
Persze abban igazad van, hogy eleve a legmodernebb berendezések vannak most is bennünk, meg arra is, hogy az F-22-nél is voltak moderinzálások, illetve azok nélkül is csúcsvadász, de konkrétan, ha a kérdést nézzük, akkor a 4++ gépeknél könnyebben lehetésges valószínűleg a sárkánymódosítással együttjáró fejlesztések tervezése, átépítése.
Én valahogy nem ezt látom. Jó lenne tudni, hogy költségvetési vagy műszaki oka van annak, hogy az F-15-ön nincs ALE-50/55 és az, hogy MAWS miért nincs semmilyen más USAF gépen vagy A-10C-n.... (2008-ban a Load Diffuseren ittjárt A-10 gépen már volt MAWS.)