F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 046
113
Milyen hátránya van egy F-22-nek egy F-15C Golden Eagle vagy a régebbi 4+(+) vadászokkal összemérve...?
Milyen hátránya van egy F-35A-nak egy F-16C-vel összemérve...?
Milyen hátránya van egy F-3BA-nek egy AV-8 Harrier II-vel összemérve...?

Csak hogy a váltótípusokat és az együtt szolgálókat vessük össze...


A bekerülési és üzemeltetési költsége..
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 046
113
egy diktatúrának mindegy, hogy 100 egységnyi pénzből 10-et vagy 50-et költ hadikiadásra, egy demokráciának kevésbé, szegényebb demokráciáknak még kevésbbé. A műszaki-harci tulajdonságok mellett, a gazdaságosság, üzemeltethetőség, lekötött humán, és anyagi erőforrások egyformán fontossak a védelmi tárcáknak, és a hadseregeknek..
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
M

molnibalage

Guest
Milyen hátránya van egy F-22-nek egy F-15C Golden Eagle vagy a régebbi 4+(+) vadászokkal összemérve...?
Milyen hátránya van egy F-35A-nak egy F-16C-vel összemérve...?
Milyen hátránya van egy F-3BA-nek egy AV-8 Harrier II-vel összemérve...?

Csak hogy a váltótípusokat és az együtt szolgálókat vessük össze...


A bekerülési és üzemeltetési költsége..
Még mindig harcászkodnuk és nem könyvelünk...

Játszhatunk könyvelőset is.

A teljes life cycle üzemeltetési költsége egy F-15E-nek eddig kb. 40-42 ezer USD az F-16C/D-é olyna 26 ezer USD / repóra. Az F-35-nél még nem volt depot level és elején vagyunk, de ez most 30k USD táján van, az F-22 is.

Akkora nagy eltérés nincs abszolútban, csak az ár érték arányt nézed akkor a 4++ is elvérzik, mert dobule digit IADS ellen igen hamar remegni kezd a láb.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 429
113
Én nem értem ezt a hozzáállást.Megjelenik egy S300 és mindenki menekül?Nyilván senki nem várja el,hogy a katona mészároltassa le magát ész nélkül de na!Aki katona lesz az vállalja,hogy élete árán is végrehajtja a feladatot.
 
M

molnibalage

Guest
Én nem értem ezt a hozzáállást.Megjelenik egy S300 és mindenki menekül?Nyilván senki nem várja el,hogy a katona mészároltassa le magát ész nélkül de na!Aki katona lesz az vállalja,hogy élete árán is végrehajtja a feladatot.
Líbia estén nem volt kényszertő eszköz és csak tévedés volt, de biztos ami biztos alapon kihúztak. Ez viszont mutatja azt, hogy egy nem pre-planned Sz-300 mekkora fenyegetés a mai gépekre nézve. Egy F-35 meg kb. a cél felé fordul és 40 km felett sanszosan nem látja egy Sz-300-as.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem teljesen kizárt,hogy ne lett volna Líbia felett SEAD gép.
Az Sz-300 ellen egy SEAD gép az nem SEAD gép. Egy olyan rendszernek, aminek 6 db célcsatornája és 48 db rakétája van, az ellen egy 2 gépes SEAD kötelék a "töröld ki a segged vele" kategória. Elvi szinten képesek arra, hogy a két gép összehangoltan 105 fokos tűzíven kívül közelítsen, de azért ez elég vékony jég, mert az M6.5 sebességű rakéta lelövi az egyik irányból közeledő HARM-ot, aztán a másikat, mert a EW radarok körkörös lefedést adnak, az RPN (Flap Lid) bír 105 fokos korláttal. A HARM meg M3.0 égésvégi táján van. Elvi szinten még az is belefér, hogy az indító gépet és a HARM-ot is leszdje a képzett személyzet, de minimum az, hogy leszedi az egyiket és aztán lekapcsol.

Egy Nyeva vagy Volhov számára meg halálos veszély és tuti halál, mert eltérő aspektussal replő célt nem tud leküzedn azt sem, a rakéta lassabb és nem is képes HARM-ot leszedni.

Az Sz-300 legelső válotzata is lényegében zárójelbe tette az összes korábbi PVO rendszert az Sz-200-at leszámítva. A többit majd a nagy műben olvashatod.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 429
113
Azért egy SEAD géppárnál többet nézek ki a NATO Líbiai műveleteiből de nem is ez a lényeg,ne is menjünk bele.Ami szerintem baj az az elv miszerint van a haderőn belül egy túltolt sztárolású légierő(mindig sztárolták a pilótákat mindenhol de sehol nem estek át a ló túloldalára)aminek nem eshet baja,nem csorbulhat semmilyen szinten és emiatt képesek voltak egy valószínű(!!!) S300 miatt kitakarítani az egész líbiai légteret.Így nem lehet háborúzni,ez beteges.Gondoljuk át:mindenki tudta,hogy nincs Líbia környékén sem S300 nem,hogy Líbiában...ennek ellenére kiürítették a légteret nehogy a Szent Grálként kezelt légierő veszteséget szenvedjen és a mesterségesen kialakított felsőbbrendű kép csorbát szenvedjen.Még egyszer mondom nem kell lemészároltatni a katonákat de ez ugyan olyan véglet csak épp a másik oldal és legalább olyan káros is.
 
M

molnibalage

Guest
Azért egy SEAD géppárnál többet nézek ki a NATO Líbiai műveleteiből de nem is ez a lényeg,ne is menjünk bele.
Pedig kellene...
Na nézz ki többet, low intensity conflict volt és kurva nagy távolságok. Igen, képes többre is NATO, de ott nem volt több ennél. Mikor kiesett egy gép, akkor maradt tovább az egyik és lett F-16 flight time record...

http://www.f-16.net/f-16-news-article4413.html

Ami szerintem baj az az elv miszerint van a haderőn belül egy túltolt sztárolású légierő (mindig sztárolták a pilótákat mindenhol de sehol nem estek át a ló túloldalára) aminek nem eshet baja,nem csorbulhat semmilyen szinten és emiatt képesek voltak egy valószínű(!!!) S300 miatt kitakarítani az egész líbiai légteret.Így nem lehet háborúzni,ez beteges
Szerinted az AF miért volt olyan, amilyen? Miért csak éjszaka repekdetek? Ha Sivatagi Vihar szinten nekimennek a szerbeknek, akkor igen hamar végetért volna a történet, de sokkal több gépet el is vesztenek a AAA és MANPAD miatt. A politika belerángatta magát ebbe a "kvázi 0" veszteségbe. Senkit nem érdekelt, hogy a CAS kiesik egy időre, ne legyen veszteség. Ez a lényeg.

.Gondoljuk át:mindenki tudta,hogy nincs Líbia környékén sem S300 nem,hogy Líbiában...ennek ellenére kiürítették a légteret nehogy a Szent Grálként kezelt légierő veszteséget szenvedjen és a mesterségesen kialakított felsőbbrendű kép csorbát szenvedjen.Még egyszer mondom nem kell lemészároltatni a katonákat de ez ugyan olyan véglet csak épp a másik oldal és legalább olyan káros is.
A realitás ez, és jó ezzel tisztában lenni, mielőtt valóság arcul csap...
 
M

molnibalage

Guest
Az a haditechnikai eszköz aminek félsz az elvesztésétől az használhatatlan.
Azt nem látod be, hogy mikor és milyen célért. Az, hogy Líbia felett bohóckodásban elveszítsenek egy pilótát és odalent megégesség félállatok, az nem pálya. Irak ellen 40-42 db merevszárnyú gép elvesztése is belefért a koalíciónak...
 
M

molnibalage

Guest
A hangsúly a MAJD-on van :)
Már a 160. oldalon tartok az átírással. Úgy a 210-220 oldalig kell ez, onnantól már az új mérce szerint készült a 350. oldalig. Utána megint át kell írni vagy 40. oldalt és akkor lehet befejezni a légvédelmi részt és az összes többit.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Ugy-e tudod, hogy ha kijön az Sz-500 meg a sorozatgyártott PAK-FA új hajtóművel mire befejezed, akkor foghatsz neki újra és értékelheted át a dolgokat?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 429
113
Azt nem látod be, hogy mikor és milyen célért. Az, hogy Líbia felett bohóckodásban elveszítsenek egy pilótát és odalent megégesség félállatok, az nem pálya. Irak ellen 40-42 db merevszárnyú gép elvesztése is belefért a koalíciónak...

Az a cél egy háborúban,hogy győzz.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Ugy-e tudod, hogy ha kijön az Sz-500 meg a sorozatgyártott PAK-FA új hajtóművel mire befejezed, akkor foghatsz neki újra és értékelheted át a dolgokat?


:eek::eek::eek:

Mi lesz most itt !!

Gyorsan reagálok.


Sz-500 ballisztikus célok ABM fegyver. a pakfa-ból meg lesz egy maroknyi 2030-ra.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 046
113
Ismét probléma Molninál, hogy mi ott voltnk Avianoba, Trappaniban, Ő meg elolvasta Stonefort barátom írását, a világ leghoszabb Viper bevetéséről, amit ott együtt láttunk.. Mármint a leszállást.

Nos, volt elég SEAD/DEAD gép biztosihatok mindenkit, a Avianoból például Spangiak repülték,de akár onnan is EG-18 Growlerek is beszállhattak volna hiszen a gépeken voltak AGM-88 rakéták (vagy AARGM-ek, ezekről vannak fényképeink.Egyébként a másik két F-16 század közül is volt radargyilkos rakétát hordozó repülőgép..
A dolog lényege viszont, hogy minek tették volna ki a légierőt lehetséges veszteségeknek, amikor a nem mozgó célra indithattak egy tucat tomhawk-ot is.