Teljesen beleszédültem ebbe az F-35-ösbe, mert már azt is látom, hogy az F-35B-vel is lehet szép meredeken emelkedni egy ersón, ha a pilóta úgy akarja. Annyira sokat jelent ez a 70 fokos állásszög-képesség, hogy az ég világon senkit se érdekel, ha a gép - tolóerő hiányában - emelkedés közben drámaian belassul. De ez még csak be se lassul!
Amúgy olvasgattam az F135-össel kapcsolatban érdekeseket, például ez a hajtómű gépbe építve kb 191kN-t tud, ez okés. Csakhogy több mint tíz éve, egy teszt során, a segédberendezései nélkül is megjáratták fékpadon, amikor is 235kN-t hoztak ki belőle, amit a P&W állítása szerint akkor is garantálni tudnak, ha az adott szériapéldány már a tisztelt vevő gépébe van beépítve. Minden csak énz és szándék kérdése, hiszen ezzel az élettartam is jelentősen visszaesik. Ezen felül, ha lesz rá rendelés, akkor képesek gyártásba vinni egy olyan verziót, ahol 10 százalékkal kevesebb hűtőlevegőre van szükség, ami miatt több munkaközegből és magasabb gázhővel tudnak nagyobb tolóerőt előállítani. De erre még nem jött igény.