F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Nem volt komoly, de azért belegondolva elég érdekes, hogy nem merik megmutatni a csodarepülőt az oroszoknak, így meg elrettentésnek nem a két darab miatt röhelyes hanem mert kell az anyukája melléje. Amikor az izraeliek a levegőbe emelik az ingyen gépeket, Szíriából úgyis rálátnak majd a radarokkal, igaz az S-300/400 radarja lesz és nem valami fix telepítésű szovjet monstrum, de lesz infó róla.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
Egyébként ez az egész hiszti ugyan olyan mint amikor a Kuznyecov elindult a szír partok felé! De most komolyan? Ki az aki komolyan azt hiszi, hogy most az oroszok maguk alá hugyoznak, mert odarepült 2 db Villám?? Már itt a fórumon is mindenki hisztis lett??

Nem hiszem, hogy maguk alá hugyoznának az oroszok 2 villám miatt, viszont biztosan megpróbálnának minél több infót szerezni a gépekről, ha már olyan közel vannak.
Amúgy milyen hisztire gondoltál? o_O
 
Valahogy nem tudom elképzelni, hogy teljes harci konfigban repültek az orosz határ mellé, szögvisszaverő (?) esélyes, hogy rajtuk volt, így az orosz porszívózás haszna csökkent
 
Korábban azzal riogatták itt az embert, hogy meg lehet nyugodni, az F-35-ös se lesz hangosabb az F-16-osoknál, 15-ösöknél. Nos úgy fest, ez csupán bullshit, mitöbb, vaklárma volt, ez a gép bizony veszettül dübörög, hozzá képest a két másik madár elbújhat, pedig azok se csöndesek:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

:)
 
Volt szerencsém hallani!! Döbbenet!! Még szuper hangos Tájfun is csak jelenthet neki! Főleg a B változat, amikor előtted lebeg kb 30 méterrel! Még az aszfalt is alig maradt a helyén! :D
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Volt szerencsém hallani!! Döbbenet!! Még szuper hangos Tájfun is csak jelenthet neki! Főleg a B változat, amikor előtted lebeg kb 30 méterrel! Még az aszfalt is alig maradt a helyén! :D

A Eurofighter nem annyira hangos, csak kb mint a Gripen, de a hangja éles, nem testes. Kifejezetten nagy hangú gép pl a Viggen, vagy a MiG-25, ezeket hallottam, brutálisan szörnyűnek mondják a Szu-24-est, ez még várat magára, de ahogy ezeken a videókon hallom, a bele-beldörrenő detonációk is azt a véleményemet erősítik, hogy az F-35-ös hajtóműve bizony ejektoros fúvócsővel bír. Csak nem a szó klasszikus értelmében. Van itt egy nem túl egzakt és távolról sem tudományos összevetési alap a Tu-22M3-as hajtóművével:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Érdemes megfigyelni az általam fentebb linkelt videónál 4:30-nál. UTánégető nélkül is hasonló dübörgés, ilyet hallottam annó a MiG-25-ösnél is.

Hanem az F-22-es is két komoly erejű hajtóművel bír, aztán mégse olyan különösen hangos, mint feltételeznénk, miközben a kis Gripen RM12-ese meg szól mint az istennyila. Fülsértően éles, de nem az a tekintélyt parancsoló dübörgéssel. Nem a tolóerő adja meg a zaj mértékét, hanem a kilépő gáz sebessége és a fúvócső átmérője.
 
F-35A demo, bár ez inkább még csak valami heritage flight, P-51-esekkel, P-38-asokkal és egy B-25-össel vegyítve. Ami látszik, hogy ez a gép nagyon szereti a nagy állásszögeket, hiába no, a 70 fokos állásszög, komoly képesség, sejtettem, hogy a demók során élni fognak vele. A típussal hivatalos demo, democsapatostúl, pilótástúl még nincs, talán majd jövőre.
Kis megjegyzés, ez a példány kissé füstösebbre sikeredetett a kelleténél.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Valahogy nem tudom elképzelni, hogy teljes harci konfigban repültek az orosz határ mellé, szögvisszaverő (?) esélyes, hogy rajtuk volt, így az orosz porszívózás haszna csökkent

Ebben biztos lehetsz.

F-35A demo, bár ez inkább még csak valami heritage flight, P-51-esekkel, P-38-asokkal és egy B-25-össel vegyítve. Ami látszik, hogy ez a gép nagyon szereti a nagy állásszögeket, hiába no, a 70 fokos állásszög, komoly képesség, sejtettem, hogy a demók során élni fognak vele. A típussal hivatalos demo, democsapatostúl, pilótástúl még nincs, talán majd jövőre.
Kis megjegyzés, ez a példány kissé füstösebbre sikeredetett a kelleténél.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nagy állásszög nélkül ez a gép valószínűleg nem is tudta volna tartani a sebességet ezekkel a veteránokkal... :D
 
Teljesen beleszédültem ebbe az F-35-ösbe, mert már azt is látom, hogy az F-35B-vel is lehet szép meredeken emelkedni egy ersón, ha a pilóta úgy akarja. Annyira sokat jelent ez a 70 fokos állásszög-képesség, hogy az ég világon senkit se érdekel, ha a gép - tolóerő hiányában - emelkedés közben drámaian belassul. De ez még csak be se lassul!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Amúgy olvasgattam az F135-össel kapcsolatban érdekeseket, például ez a hajtómű gépbe építve kb 191kN-t tud, ez okés. Csakhogy több mint tíz éve, egy teszt során, a segédberendezései nélkül is megjáratták fékpadon, amikor is 235kN-t hoztak ki belőle, amit a P&W állítása szerint akkor is garantálni tudnak, ha az adott szériapéldány már a tisztelt vevő gépébe van beépítve. Minden csak énz és szándék kérdése, hiszen ezzel az élettartam is jelentősen visszaesik. Ezen felül, ha lesz rá rendelés, akkor képesek gyártásba vinni egy olyan verziót, ahol 10 százalékkal kevesebb hűtőlevegőre van szükség, ami miatt több munkaközegből és magasabb gázhővel tudnak nagyobb tolóerőt előállítani. De erre még nem jött igény.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed
Teljesen beleszédültem ebbe az F-35-ösbe, mert már azt is látom, hogy az F-35B-vel is lehet szép meredeken emelkedni egy ersón, ha a pilóta úgy akarja. Annyira sokat jelent ez a 70 fokos állásszög-képesség, hogy az ég világon senkit se érdekel, ha a gép - tolóerő hiányában - emelkedés közben drámaian belassul. De ez még csak be se lassul!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Amúgy olvasgattam az F135-össel kapcsolatban érdekeseket, például ez a hajtómű gépbe építve kb 191kN-t tud, ez okés. Csakhogy több mint tíz éve, egy teszt során, a segédberendezései nélkül is megjáratták fékpadon, amikor is 235kN-t hoztak ki belőle, amit a P&W állítása szerint akkor is garantálni tudnak, ha az adott szériapéldány már a tisztelt vevő gépébe van beépítve. Minden csak énz és szándék kérdése, hiszen ezzel az élettartam is jelentősen visszaesik. Ezen felül, ha lesz rá rendelés, akkor képesek gyártásba vinni egy olyan verziót, ahol 10 százalékkal kevesebb hűtőlevegőre van szükség, ami miatt több munkaközegből és magasabb gázhővel tudnak nagyobb tolóerőt előállítani. De erre még nem jött igény.
Alig várom majd, hogy az első korlátozás nélküli F-35A demó után a sok billentyűhuszár majd mit fog beböfögni arról, hogy a gép akkor is szar és gyenge...
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75