A probléma az lenne, hogy az "japán F-22" nagyon eltérő lenne, hiszen nem gyártanak már F119-et és az F-22 sárkányának tervezése óta eltelt 20+ év. Ha ebből venne az USA is, akkor ezt F-22-nek hívni elég meredek lenne. Egy mai F-15SA szerkezete totálisan más, mint az F-15B/D volt még az F-15E is 40%-ban eltér az F-15D-től úgy, hogy ugyanaz a PW-220 hajtómű van benne.
A 2060-as dátum honnan jött? Még alacsony repült óraszám mellett is irreális, a legfiatalabb Raptor is 50 éves lenne ekkor.
4++ gépek ellen igen. Az F-22 szintű repteljesítmény esetén már gondok vannak.
Már most késő van ehhez.
A japók minden gyártás esetén az első 1-2 tucat gépet csak összeszerelték és a hajtóművet meg készen kapták. F119-et meg nem gyártanak már. Megint ott vagyunk, hogy akkor ez az F-22 az nem a mai F-22. Más hajtómű köré más gépet tervezel főleg 20+ évvel később. Majdem 0-ról lehet kezdeni mindent, nagyjából az alapforma van meg, már ha ragaszkodnak ahhoz.
Olyan meg nem volt az elmúlt 60+ évben, hogy a jenki csakis exportra tervezett volna egy teljesen új vadászgépet. Ez nem fog megtörténni. Japán meg nem tud ilyet szerintem.
A probléma az, hogy kb. semmiben sem maradna belül. A külső nem azonos. A Szu-35Sz és Szu-27Sz olyanok, mint két egypetéjű iker. Oszt a Szu-35Sz üres tömege laza 2 tonnával nagyobb.
Milyen hajtómű? F119 nincs gyártásban, az F135 köré új sárkányt kell tervezni.
Én iknább azt érzem, hogy egy "egysoros" ötletszerű hírre építettél várat. A leghalványabb szándék sincs jenki oldalról semmi másra, minthogy "tessék, vegyé' F-35-öt.". Ha nem tetszik, akkor nem kapsz semmit, lehet menni sírni másnak, hogy mi kéne vagy csináld magad. Az meg nem megy F-135 nélkül...
Egy két dologgal azért kiegészítenélek, mert nem egysoros a hír teljesen.....
- tehát az is hír, hogy nem csak a japó stratégákat birizgálja a nagyobb mennyiségben megjelenő J 20, hanem az amcsikat is. mert amennyiben ezzel nem tudnak erőt/darabszámot szemberakni, akkor a J 20-ok fedezete mögött a meglévő kínai Szu 27 klónok szabadon dolgozhatnak
- az amcsi légierő tervezi azt is hogy a meglévő 180db-os F 22 készletet azonos szintre futtatja, mert jelenleg vagy 60 db csak kiképzési szintű, gépet egységesíteni akarják a legmagasabb szoftver/hardver szintű gépekhez (tehát alaphangon is készül növelni a légifölény gépek számát)
- a 6.gen amcsi vadászok megjelenéséig van vagy + 20-25 év, addig pedig a kínaiak nem fognak várni, s 100db-os (akár több 100 db-so) J 20 flotta jelenehet meg az 5-10 év távlatában ami lassan itt van
- a Raptor 2060-as dátumát nemrég olvastam, feltétlen utána kukázok, de figyelmedbe ajánlom az F 15E 16 000 órás élettartamát, ami alapján egy 40 éves használhatóság a sárkányokban "simán" benne van/lehet (gondolom az F 22 fársztásos sárkány tesztje 1000-el fut a háttérben)
- pont az lenne ennek a puzzle-nak a lényege, hogy nem egy 100%-os japó gépről szól, hanem arról hogy az F 22 továbbfejlesztésénél megjelenő cuccok alapján egy közös programban mindkét fél részesülne gyártott gépekből, ahol absz partneri viszony lenne, ami akár win-win szitut adhatna
- abban van leginkább igazad, hogy a hajtómű hosszútáv a leg neuralgikusabb téma, de nem véletlenül írtam, erre így is, úgy is kell megoldás, még csak az amcsi gépek számára is....