Igen DAS-ra gondoltam bocsánat!
Nem arra gondoltam amit írtál hanem a Red Flag eredményekre a Raptornak 200 az 1-hez(kb) az F-35-nek meg 20-az 1-hez volt az arány ha jól emlékszem.Persze mondhatunk nagyon sok mindent de ez akkor is 10-szeres különbség.
Ennek nem igazán van jelentősége. A tízszeres különbség a két azonos oldalon álló 5gen típus között van, de mind a két esetben a hagyományos gépek ellen. Amelyek se egymás közt, se a két masina ellen nem képesek nagyságrendbeli győzelmi különbséget felmutatni. Másképp szólva a 4 illetve 4.5 generáció gépeinek egymáshoz viszonyított győzelmi aránya is erősen egyszámjegyű, nem kettő vagy pláne három.
Kérdés: Mit gondolsz mi a legnagyobb tévhit az F-35C kapcsán?
Válasz: Úgy hiszem a legnagyobb tévhit az, hogy ez egy fordulóharcra született vadászgép (dogfighter).
Nekem ez a mondat eredetiben is kérdéses.
"...Question: What do you think is the biggest misconception about the F-35C?
Answer: I believe the biggest misconception is that it is built to be a dogfighter..."
Elsőre az jön le nekem is, hogy sokan irreleváns oldalról vizsgálják az F-35C-t, azaz a pilóta véleménye szerint felesleges is bárminemű összevetés a dogfight-képes gépekkel, mert ezt nem arra tervezték.
Miközben az USAF teljesen korszerű dogfight képes F-35A-val rendelkezik és a B modellnek se rosszak a repülési jellemzői, pedig az még visz magával egy normál repülés közben holtsúly LiftFan rendszert is, a C valahogy el van nehezülve.
Külön béklyó a többlet szerkezeti tömeg és a 7.5g Navy szabvány limit is.
Vagyis nekem úgy fest, pilóta szemszögből kissé savanyú a szőlő, mert jó lenne azért ha ez a gép is jó dogfighter lenne, de egyelőre inkább csak egy fegyverhordozó kamion, amiben hosszabb távon lehet csak meg a potensebb repülési képesség.
Erős feltételes móddal. Ugyanis a US Navy sose törte magát, hogy az elrontott repülési jellemzőjű SH eetében kijavítsák akár a ferde függesztőket, akár a tolóerő/tömeg arányt, holott mind a Boeing, mind a GE rendelkezett, sőt rendelkezik komplett tervekkel.