T
Mennyi "feleslegesen" elköltött pénz! Miért nem vettek inkább két sor Griffet, vagy 4 sor Kisoroszlánt?? Vagy lehetett volna 8-10 sor L-39 is! Milyen buták az amcsi légierőnél, hogy nem olvasnak HTKA-t!


Mennyi "feleslegesen" elköltött pénz! Miért nem vettek inkább két sor Griffet, vagy 4 sor Kisoroszlánt?? Vagy lehetett volna 8-10 sor L-39 is! Milyen buták az amcsi légierőnél, hogy nem olvasnak HTKA-t!![]()
![]()
![]()

Érdekes cikk:
Today's F-35As Not Worth Including In High-End War Games According To Air Force General
![]()
Today's F-35As Not Worth Including In High-End War Games According To Air Force General
Comments from one of the Air Force's top officers adds fuel to a newly-swirling and already fiery debate about the future F-35 program, as a whole.www.thedrive.com
Már az alapgondolat baromság, mert ha F-35-öt nem küldesz Kina ellen, akkor mit? Ja, igen, F-15EX-et hiperszonikus fegyverrel... kicsit sem átlátszó a megrendelő... ennek ellenére van benne pár érdekes tény:
Summa: Az egész nekem valami olyasmi alakot kezd ölteni, hogy a Boeing hamarosan a semmiből megjelenik egy F-16 utóddal, ami valahogy pont arról szól, amiről ez a nyilatkozat meg az elmult hónapok sajtóhadjárata szólt - egy technikai visszalépést jelentő gép rendszeresítése, mert a Boeing azt csak tud záros határidőn belül összerakni, hogy mielöbb haszna legyen.
- ÁTLAGOS repóra költség F-35-re itt már 36000 USD/Hr van megadva - ami ha a B drágább reptetését vesszük figyelembe jó hir. Vagyis haladnak a téren ahogy várható volt (44000 USD/Hr az tarthatatlan volt), és nem nem írják lehetetlennek a cél 25000 USD/Hr értéket...
- A Block 4 variánsért sír, vagyis a szokásos pénzkunyizás arra is, ez normális
- NGAD meg miegymás.... persze, sehol nem lesz az 2030ra sem...
Ami meg azért mókás, mert amiről a pofa beszél, arra a mostani drónok is tökéletesen elegendőek, a Loyal Wingman meg olcsóbban jobb is lesz arra...
Én még egy olyan faktort is látok, hogy a politikusokat csak a nettó költségek érdeklik, a képességekkel, pláne békeidőben, nem nagyon tudnak mit kezdeni.
De ez az egész világon így van.
Emiatt viszont nagyon nehéz beadni a politikának azt, hogy amikor az F-35-ös megy el feladatra, abban sokkal több lehet a potenciál, mint amikor egy F-16-os, vagy F-15-ös.
Ez is repül, az is repül, fegyver valamennyi mindegyiken van, ha éppen van, de ha az egyik drágább, akkor minek válasszuk azt?
Lásd: kedvenc példámat, az F-14-est.
Kétszer is sikerült a költségekre hivatkozásul pont a tervezett képességek elérése előtt visszanyesni a programot.
A politikusok a világon mindenhol csak látják a költségeket, de nem érzik.
- Először, mikor már majdnem kész volt az F401-es hajtómű, amire az egész dizájnt és karakterisztikát alapozták. A 20 millió dolláros darabár miatt nem engedték a potensebb hajtóművet integrálni, így viszont extra költségek keletkeztek az üzemeltetési oldalon. De az már egy másik elnök, másik költségvetés.
- Másodszor, 1990-ben, mikor végre elkészült az igazán multirole F-14D, pár darab átvétele után leállították a gyártást, mert az 50 millió dolláros darabár sok volt. De a 2006-os kivonásig szenvedtek az ilyen-olyan vegyesfelvágott Toncat-flotta üzembentarthatóságával. Nameg az alkatrészhiánnyal.
Az F401, az nem a navalizált F100 volt? Vagy csak részleges egyezés volt a kialakítást core részét nézve?Az F401PW400 - bár hasonlónak tűnik a jelölése, természetesen nem azonos a kb tíz évvel később az F/A-18A és B gépekben (meg még utána a többiben) megjelent F404GE400-assal. Ez két külön állatfaj.
![]()
Szépek ezek az F14-esek, az irániak még mindíg használják őket.Az F401PW400 - bár hasonlónak tűnik a jelölése, természetesen nem azonos a kb tíz évvel később az F/A-18A és B gépekben (meg még utána a többiben) megjelent F404GE400-assal. Ez két külön állatfaj.
![]()
A politikusok nem engedték a Navy-nek, hogy befejezze az erdeti F-14B programot. Később, 1984-ben már a GE hajtóművével repült az F-14B, a "Nagy Hajtóműháború" akkordjakánt.A Navy miért hátrált ki belőle? Én eddig nem anyagi okról, hanem műszaki problémákról tudta. Vagy ezek megoldása = anyagi probléma kapcsolat van?
Ennyiért adták el a Rafale-t valahova. A két gép közötti képesség difit nézve akkor ez teljesen jó.Egy lengyel cikkből:
A 32db lengyel F-35 teljes költsége (infrastruktúrális fejlesztésekkel, és a szükséges fegyverzettel) 28.6 Mrd zloty lesz. Ez 7,53Mrd USD, azaz gépenként 235M USD.
Van egyáltalán ugyanilyen szintű összehasonlítási alap?A lengyelek itt mindent beleszámoltak a darabárba az üzemeltetés költségein kívül.Más országok akik modern 4.gen+-os típust rendszeresítettek az elmúlt teszem azt 5-10 évben,adtak meg ilyen tételeket tartalmazó összegeket az adott típusra?Ennyiért adták el a Rafale-t valahova. A két gép közötti képesség difit nézve akkor ez teljesen jó.
A Rafale szerződés fő számai Indiának pont nyilvánosak. Ott 7,87 Mrd USD 36 gépért (218M USD/db), fegyverekkel (Meteor és SCALP rakéták ideértve), 5 év magas rendelkezésre állási all inclusive supporttal, és gondolom főleg francia szakembergárdával, annyira komplett csomagban, hogy Indiának csak az üzemanyagot kell beletenni, meg a pilótákat beleszülni.Van egyáltalán ugyanilyen szintű összehasonlítási alap?A lengyelek itt mindent beleszámoltak a darabárba az üzemeltetés költségein kívül.Más országok akik modern 4.gen+-os típust rendszeresítettek az elmúlt teszem azt 5-10 évben,adtak meg ilyen tételeket tartalmazó összegeket az adott típusra?
(A lengyel üzlet esetén 1Mrd USD-t spóroltak az erről való lemondással a lengyelek)Az ember nagyon drága mindkét csomagban abban biztos lehetsz.A Rafale szerződés fő számai Indiának pont nyilvánosak. Ott 7,87 Mrd USD 36 gépért (218M USD/db), fegyverekkel (Meteor és SCALP rakéták ideértve), 5 év magas rendelkezésre állási all inclusive supporttal, és gondolom főleg francia szakembergárdával, annyira komplett csomagban, hogy Indiának csak az üzemanyagot kell beletenni, meg a pilótákat beleszülni.
És ez egy erősen túlárazott, korrupciós üzlet volt. Hja és van benne egy 50%-os ellentételezés is!!!(A lengyel üzlet esetén 1Mrd USD-t spóroltak az erről való lemondással a lengyelek)
Quatar a saját üzletébe 100 fős földi személyzetet rendelt, és kapott a gépeihez. Ennek mi költsége lehet?!
Ott a szerződés 36 Rafale-hez 6,3Mrd EUR áron jött létre. Ez (7,54Mrd USD) nagyjából megegyezik az indiai csomag árával.
Jah, csak annyi különbséggel, hogy ott teljes tech transfer van, gyártelepítéssel. Ugye a brazilok fogják egyedül gyártani az F típust. Mi több a berendezések jelentős része is brazil gyártású lesz!A Brazil Gripen E szerződés elméletileg 36 gép 4.68 milliárd dollárért 2015-ben.
Ez 130 millió dollár/gép.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..