K
kamm
Guest
Passz. Ha erdekel, meg kellene neznetek legalabb Street View keresztul, hogyan nez ki a kornyeke...Ok de ennek a repülőtérnek az esetében nem lehet megoldani azt amit angelsoul leír a postjában?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Passz. Ha erdekel, meg kellene neznetek legalabb Street View keresztul, hogyan nez ki a kornyeke...Ok de ennek a repülőtérnek az esetében nem lehet megoldani azt amit angelsoul leír a postjában?
Mennyi "feleslegesen" elköltött pénz! Miért nem vettek inkább két sor Griffet, vagy 4 sor Kisoroszlánt?? Vagy lehetett volna 8-10 sor L-39 is! Milyen buták az amcsi légierőnél, hogy nem olvasnak HTKA-t!
Mennyi "feleslegesen" elköltött pénz! Miért nem vettek inkább két sor Griffet, vagy 4 sor Kisoroszlánt?? Vagy lehetett volna 8-10 sor L-39 is! Milyen buták az amcsi légierőnél, hogy nem olvasnak HTKA-t!
Érdekes cikk:
Today's F-35As Not Worth Including In High-End War Games According To Air Force General
Today's F-35As Not Worth Including In High-End War Games According To Air Force General
Comments from one of the Air Force's top officers adds fuel to a newly-swirling and already fiery debate about the future F-35 program, as a whole.www.thedrive.com
Már az alapgondolat baromság, mert ha F-35-öt nem küldesz Kina ellen, akkor mit? Ja, igen, F-15EX-et hiperszonikus fegyverrel... kicsit sem átlátszó a megrendelő... ennek ellenére van benne pár érdekes tény:
Summa: Az egész nekem valami olyasmi alakot kezd ölteni, hogy a Boeing hamarosan a semmiből megjelenik egy F-16 utóddal, ami valahogy pont arról szól, amiről ez a nyilatkozat meg az elmult hónapok sajtóhadjárata szólt - egy technikai visszalépést jelentő gép rendszeresítése, mert a Boeing azt csak tud záros határidőn belül összerakni, hogy mielöbb haszna legyen.
- ÁTLAGOS repóra költség F-35-re itt már 36000 USD/Hr van megadva - ami ha a B drágább reptetését vesszük figyelembe jó hir. Vagyis haladnak a téren ahogy várható volt (44000 USD/Hr az tarthatatlan volt), és nem nem írják lehetetlennek a cél 25000 USD/Hr értéket...
- A Block 4 variánsért sír, vagyis a szokásos pénzkunyizás arra is, ez normális
- NGAD meg miegymás.... persze, sehol nem lesz az 2030ra sem...
Ami meg azért mókás, mert amiről a pofa beszél, arra a mostani drónok is tökéletesen elegendőek, a Loyal Wingman meg olcsóbban jobb is lesz arra...
Én még egy olyan faktort is látok, hogy a politikusokat csak a nettó költségek érdeklik, a képességekkel, pláne békeidőben, nem nagyon tudnak mit kezdeni.
De ez az egész világon így van.
Emiatt viszont nagyon nehéz beadni a politikának azt, hogy amikor az F-35-ös megy el feladatra, abban sokkal több lehet a potenciál, mint amikor egy F-16-os, vagy F-15-ös.
Ez is repül, az is repül, fegyver valamennyi mindegyiken van, ha éppen van, de ha az egyik drágább, akkor minek válasszuk azt?
Lásd: kedvenc példámat, az F-14-est.
Kétszer is sikerült a költségekre hivatkozásul pont a tervezett képességek elérése előtt visszanyesni a programot.
A politikusok a világon mindenhol csak látják a költségeket, de nem érzik.
- Először, mikor már majdnem kész volt az F401-es hajtómű, amire az egész dizájnt és karakterisztikát alapozták. A 20 millió dolláros darabár miatt nem engedték a potensebb hajtóművet integrálni, így viszont extra költségek keletkeztek az üzemeltetési oldalon. De az már egy másik elnök, másik költségvetés.
- Másodszor, 1990-ben, mikor végre elkészült az igazán multirole F-14D, pár darab átvétele után leállították a gyártást, mert az 50 millió dolláros darabár sok volt. De a 2006-os kivonásig szenvedtek az ilyen-olyan vegyesfelvágott Toncat-flotta üzembentarthatóságával. Nameg az alkatrészhiánnyal.
Az F401, az nem a navalizált F100 volt? Vagy csak részleges egyezés volt a kialakítást core részét nézve?Az F401PW400 - bár hasonlónak tűnik a jelölése, természetesen nem azonos a kb tíz évvel később az F/A-18A és B gépekben (meg még utána a többiben) megjelent F404GE400-assal. Ez két külön állatfaj.
Szépek ezek az F14-esek, az irániak még mindíg használják őket.Az F401PW400 - bár hasonlónak tűnik a jelölése, természetesen nem azonos a kb tíz évvel később az F/A-18A és B gépekben (meg még utána a többiben) megjelent F404GE400-assal. Ez két külön állatfaj.
A politikusok nem engedték a Navy-nek, hogy befejezze az erdeti F-14B programot. Később, 1984-ben már a GE hajtóművével repült az F-14B, a "Nagy Hajtóműháború" akkordjakánt.A Navy miért hátrált ki belőle? Én eddig nem anyagi okról, hanem műszaki problémákról tudta. Vagy ezek megoldása = anyagi probléma kapcsolat van?
Ennyiért adták el a Rafale-t valahova. A két gép közötti képesség difit nézve akkor ez teljesen jó.Egy lengyel cikkből:
A 32db lengyel F-35 teljes költsége (infrastruktúrális fejlesztésekkel, és a szükséges fegyverzettel) 28.6 Mrd zloty lesz. Ez 7,53Mrd USD, azaz gépenként 235M USD.
Van egyáltalán ugyanilyen szintű összehasonlítási alap?A lengyelek itt mindent beleszámoltak a darabárba az üzemeltetés költségein kívül.Más országok akik modern 4.gen+-os típust rendszeresítettek az elmúlt teszem azt 5-10 évben,adtak meg ilyen tételeket tartalmazó összegeket az adott típusra?Ennyiért adták el a Rafale-t valahova. A két gép közötti képesség difit nézve akkor ez teljesen jó.
A Rafale szerződés fő számai Indiának pont nyilvánosak. Ott 7,87 Mrd USD 36 gépért (218M USD/db), fegyverekkel (Meteor és SCALP rakéták ideértve), 5 év magas rendelkezésre állási all inclusive supporttal, és gondolom főleg francia szakembergárdával, annyira komplett csomagban, hogy Indiának csak az üzemanyagot kell beletenni, meg a pilótákat beleszülni.Van egyáltalán ugyanilyen szintű összehasonlítási alap?A lengyelek itt mindent beleszámoltak a darabárba az üzemeltetés költségein kívül.Más országok akik modern 4.gen+-os típust rendszeresítettek az elmúlt teszem azt 5-10 évben,adtak meg ilyen tételeket tartalmazó összegeket az adott típusra?
Az ember nagyon drága mindkét csomagban abban biztos lehetsz.A Rafale szerződés fő számai Indiának pont nyilvánosak. Ott 7,87 Mrd USD 36 gépért (218M USD/db), fegyverekkel (Meteor és SCALP rakéták ideértve), 5 év magas rendelkezésre állási all inclusive supporttal, és gondolom főleg francia szakembergárdával, annyira komplett csomagban, hogy Indiának csak az üzemanyagot kell beletenni, meg a pilótákat beleszülni.
És ez egy erősen túlárazott, korrupciós üzlet volt. Hja és van benne egy 50%-os ellentételezés is!!! (A lengyel üzlet esetén 1Mrd USD-t spóroltak az erről való lemondással a lengyelek)
Quatar a saját üzletébe 100 fős földi személyzetet rendelt, és kapott a gépeihez. Ennek mi költsége lehet?!
Ott a szerződés 36 Rafale-hez 6,3Mrd EUR áron jött létre. Ez (7,54Mrd USD) nagyjából megegyezik az indiai csomag árával.
Jah, csak annyi különbséggel, hogy ott teljes tech transfer van, gyártelepítéssel. Ugye a brazilok fogják egyedül gyártani az F típust. Mi több a berendezések jelentős része is brazil gyártású lesz!A Brazil Gripen E szerződés elméletileg 36 gép 4.68 milliárd dollárért 2015-ben.
Ez 130 millió dollár/gép.