K
kamm
Guest
Ez volt mar?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
en konkretan leszarom hol el. tolem lehet a marson is az elso ember.jujjjj....csak ha picit bocsi ,csak icipi picit is értenéd Ámérikát nem írnád ezt,hogy nem amerikai...Egyedül többet ért amcsihoz ,mint itt ti összesen...nem haditechnikára gondolok,hanem az amerika gondolkodásra.....úgy jártok ,mint anno Kalapáccsal ...azt a srácot is elüldözték egyesek,pedig még képet is küldött.
Na mindegy én élvezem az előadást,de akkor arcok vannak ,hogy ihajjjjj
mit cafoljak meg?Cáfold meg.
ha volna egy csep eszed is, az alapjan amit eddig a forumon irtam, tobb topicban, felfoghatnad hogy en tenyleg nem elek magyarorszagon.Hibatlan: "amerikaba" es stilaris kommentek - egyszeruen hibatlan.![]()
Ennek viszont eddig köztudottan politikai okai voltak. Szándékosan húzták szét országszerte a beszállítói láncot, hogy a program politikai beágyazottságát minél jobban elmélyítsék, az ellene indítandó kampányokat pedig lehetőleg ellehetetlenítsék.Aki hajlandó egy kis időt rászánni, ebben a doksiban (GAO-19-321) megtalálja az F-35 magas repülési költségeinek okát - a kulcsszó beszállítói lánc elégtelen tervezése
F-35 AIRCRAFT SUSTAINMENT DOD Needs to Address Substantial Supply Chain Challenges
https://www.gao.gov/assets/700/698733.pdf
És ezen a téren jogos a JSF program kritikája. A baj az, hogy viszont ehhez képest a sok értetlen a gép képességeiről ír nyilvánvaló faszságokat.Ennek viszont eddig köztudottan politikai okai voltak. Szándékosan húzták szét országszerte a beszállítói láncot, hogy a program politikai beágyazottságát minél jobban elmélyítsék, az ellene indítandó kampányokat pedig lehetőleg ellehetetlenítsék.
Majdhogynem nincs is olyan szenátor a kongresszusban, akinek az államába az F-35 program ne telepített volna munkát, vagy egyéb érdeket.
Kellemes kis F-35 muzsika, a környezettudatos holland légierő tolmácsolásában:
Aki szerint ez a gép halk, az süket.![]()
Irónikus módon nekem úgy tűnik, hogy az F-35B pont a programban eredetileg nem résztvevő, kisebb megrendelők számára nagyszerű megoldás, s a USMC és Royal Navy-RAF számára kevésbé:
A 15-30 ezer tonnás LHD/LHA -k esetében rendkívül nagy rugalmasságot ad. Például a spanyol Juan Carlos I (26 000 tonna) esetében ilyen opciók lehetségesek:
1. Ha földi egységeket kell desszantolni, képes elvinni 46 db Leopard 2 -t és 913 katonát
2. Ha teljes egészében helikoptes üzemre van átállítva, 25 db NH-90 -t tud elvinni
3. Ha csak merev szárnyú gépeket tesznek rá, elvileg 25 AV-8B/F-35 tud üzemelni róla (mondjuk az F-35 jelentősen nagyobb, mint az AV-8, szóval inkább kerekítsük le 14 db F-35 -re, az reálisabbnak hangzik). Ez felér egy kisebb ország légierejével.
Képzeljetek el egy középhatalmat, 2-3 ilyen hajóval. Milyen sokszínű és jelentős force projection képességet adhatnak!
Valamilyen szinten még az USMC esetében is érthető a dolog, hiszen a Wasp osztály kb ugyanerre képes, csak valamivel nagyobb méretben. Itt inkább az árnyalja a hasznosságot, hogy
1. USN/USMC olyan sok hajóval rendelkezik, hogy nincs szükség ilyen szintű variációra
2. Az új America class inkább F-35B hordozónak épült, földi desszant lehetősége nélkül, pedig nagyobb, mint a katapultos Charles De Gaulle
3. Az USMC LHD/LHA hajóktól kevésbé elvárt, hogy nem-desszant jellegű helikopteres támogatást nyújtsanak (pl: ASW)
Volt alkalmam már hallani élőben a felszállását-hangos.Nem kicsit,nagyon.Kellemes kis F-35 muzsika, a környezettudatos holland légierő tolmácsolásában:
Aki szerint ez a gép halk, az süket.![]()
Igen ám, csakhogy már a USMC a Navy parancsnoksága alatt áll. A Force Design 2030 viszont már egy új koncepció (A Navy védnöksége alatt), ami újabb, mint a LHA hajó well deckre való visszaváltasa.Az America-osztályból csak az első két egység lett air wing koncentrált, a politika rászállt az USMC-re, hogy "mini-hordozókat" épít, párhuzamos képességet építve ki a szuperhordozókkal. A harmadik egység ( USS Bougainville ) már rendelkezik well deckkel és csökkentett méretű a hangárja a korábbi testvéreihez képest...
Forrás LHA-type ships. As noted earlier, the Navy’s current 38-ship amphibious force-
level goal calls for the Navy to have an amphibious force that includes a total of
12 LHA/LHD-type amphibious assault ships, while the December 9, 2020,
shipbuilding document submitted by the outgoing Trump Administration calls for
an amphibious force that includes a total of 9 to 10 LHA/LHD-type ships. As
also noted earlier, in addition to 9 to 10 LHA/LHD-type ships for use in the
amphibious force, the December 9, 2020, shipbuilding document also calls for a
future Navy with 0 to 6 light aircraft carriers (CVLs). The design for such
carriers, if any are procured, might be based on the LHA design.
En erősen kétlem, hogy valaha is komolyan felmerulne a cseheknel az F-35, plane az eddig latott inkompetencia es a jelenlegi budzsevitak utan.![]()
„Stíhací ferrari“ má problém. Je až příliš výkonné a exkluzivní - iDNES.cz
Program amerických „neviditelných“ letounů F-35 prochází zřejmě nejhlubší krizí od svého zahájení, když o výrazném snižování objednávek hovoří americké i britské letectvo, dva největší uživatelé.www.idnes.cz
Main stream mediabol
Innen:Knight offers a very different perspective based on his experiences flying the jet, as opposed to online speculation. 'The first thing to realize when comparing modern fighter aircraft is that every type has compromises and it's up to the pilot to get the best performance out of the jet. The F-16 is a relatively small and lightweight fighter; this meant we had great sustained high-speed turning performance and simple handling characteristics. The flight control laws were designed in such a way that the pilot can simply pull back on the stick as hard as he or she wants and the aircraft will give its maximum performance. On the flip side, we've always had to make do with limited fuel, limited payload and sluggish slow-speed manoeuvrability due to flight control limitations.
'The F-35 is a very different aircraft, and it took pilots a while to adjust and figure out how to max-perform it. What didn't help is that until about 18 months ago we were restricted in envelope, which meant we couldn't pull as much G as we wanted to, nor fly with high-alpha. It was an eye-opener for all of us when those restrictions were lifted and we finally got to see the full potential. Actually, it was an eye-opener for a lot of adversary pilots as well.'
The F-35 is far larger than the F-16, and it carries twice as much fuel and three times the payload. 'Consequently the F-35 loses energy a bit faster than the F-16 at higher speeds,' continues Knight. 'But the slow-speed handling is amazing. The F-35 pilot has the option to continuously point the nose at the adversary, even at ridiculously slow speeds, which is a great capability to have in combination with high off-boresight missiles and a helmet-mounted sight. You need to be careful manoeuvring the aircraft at higher speeds, because if you keep pulling back on the stick the aircraft will give you as much alpha as it can, but it will bleed a lot of energy in the process. It's up to the pilot to recognise when to try to maintain airspeed and energy and when to give that away to prosecute with missiles or guns. I typically tell new pilots that the F-35 sits somewhere in between the F-16 and F/A-18 when it comes to within visual range manoeuvring'.
Nos, írtad, hogy feltételes módban jelented ki azt, amit nem tudsz biztosra. Ezt én is így teszem.
Nekem ugyanis az jön le, hogy a gép sárkánya esetében nagyon is komolyan számoltak azzal, hogy a doghfight képességeket nem engedik csorbítani az F-16. vagy az F-18-ashoz képest.
Ezekre utal már az X-35-östől kezdve:
Ezek alapján igen valósíznű, hogy a tervezés során kiemelt fontosságú volt a manőverező légiharc sikeres megvívásának lehetősége is, akármit is nyilatkozott a Northrop-Grumman korábbi fejese.
- kis nyilazási szögű belépőél, előrenyilazott kilépőél, teljes fesztáv mentén kifutó lehajtható belépőél, majdnem a teljes kilépőél mentén dolgozó flaperon
- emelőtest kilakítású törzs
- rendkívül hátrahúzott súlypont, statikusan nagyon határozottan instabilra vett dizájn
- Igen nagy méretű vízszintes vezérsíkok, mint elsődleges beavatkozó szerv
- nagy állásszögeken a flaperonok szimmetrikus pozitív kitéríthetősége, mellyel a deep stall jelenséget megelőzendő teszik lehetővé, hogy a szárny alsó felülete előtt összetorlódott levegő ráfuthasson a vízszintes vezérsíkok belépőéleire. Így ezek ideje korán átesését meg tudják ezzel előzni. Ez volt a GD-Lockheed tipikus házon belüli problémája az F-16-osnál, azaz hiába tudna a sárkány akár 45 feletti állásszögeket is, ha a vezérsíkok már 26 fok feletti állszögön át tudnak esni. Akkor pedig elvesztik hatásukat és mint nagy állásszögeken mind a három tengely mentén elsődleges bevatkozó felületek, képtelenek lennének a statikailag instabil gépet kontrollálni
- az orrtól meginduló örvénygenerátor él, ami a nagyméretű lERX-et helyettesíti (emiatt LERX-ből már csak az A és B modelleken van egy kisebb, a C-n egyátalán nincs)
- A hajtómű gázreakciója annak fizikai méretét meghazudtoló módon igen gyors. De ennél fontosabb, hogy az FbW-be beleintegrálták azt a tolóerő automatát, ami az A és B modelleknél 9, illetve a C-nél 7.5 g-ig automatikusan lehetővé teszik, hogy a pilóta a maximális szükséges tolóerővel rendelkezhessen, függetlenül a gázkar állásától (ugyanez lesz a Szu-57-esen is, de más gépekbe is tervezik integrálni. a célja a nagy túlterhelésű manőverezéseknél a hagyományos pilóta munkaterhelés csökkentése)
- A gép jellemző légiharc tolóerő/tömeg aránya valahol az F/A-18 Hornet és az F-16C között van kis és közepes magasságokon.
Ugyains önmagában a JSF program BVR, precíziós csapásmérés és alacsony észlelhetőség kritériumai nem igényelték volna ezt a fajta sárkány- rendszer- és hajtómű kilakítást.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..