Az F-35 "nincs befejezve" rész legfeljebb a szoftverre igaz, mert akkor bár tudám, hogy mi a franc gördül le a gyártósorról, a 100. gép is elkészült már...
Soha semelyik gép "nincs kész" egy bizonyos szemlélettel, hiszen folyamatosan kapnak kisebb nagyobb ráncfelvarrásokat... Az F-22-őn mai napig nincs HOBS képességű kis AIM-9X. Na, ennyit arról, hogy "kész". A flotta gépeinek egy állapota van, nincs homogén vadászflotta egy akkora légierőben, mint a USAF...
Az F-22 közül van olyan Block széria, ami képes már GPS vezérlésű bombák használatára, tehát a hardver tudja, amit egyesek úgy kommentáltak, hogy nem tudja. Jelenleg az USAF nem használja ezt ki, a pilótákat tudtommal továbbra sem képezik ki erre. A távoli jövőben az F-22 flotta egy részét multirole gépnek képzelték el. Hogy ebből mi lesz, az még kérdéses az anyagiak miatt (is).
A Raptor újragyártása sci-fi kategóriás. Pont. Mondjon valaki egy példát arra, hogy egy leállított elsővonalas, csúcskategóriás gép gyártását feltámasztották bárhol a világon. Én ilyenről nem tudok... Az F-22 amúgy is exportkorlátozás alatt van. Anno felmerült még az YF-23 technológiájának eladása, és még azt is élből elkaszálták. Be kellene látni már így kb. 10-15 év után, hogy F-22-őt az jenkik akkor adnak el legfeljebb a mai realitások talaján élve, amikor a szeméttelpre megy és már ki van belezve a gép. Úgy 20-25 év múlva leghamarabb.
A Raptornál a darabárnál 150 milliót írnak, az F-35A is már ebben az árban van, hacsak légtérvédeni kell nekik és nem bombázni is, akkor jobb az F-22.
A Raptor progamköltségből visszaszámolt ára valahol 130-140 milla táján van. Kanadának meg multirole gép kell, Líbia felett is jártak csapásmérő bevetésekre. Lásd F-35 FAQ...