Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Érdekes fotótéma, az egyszer biztos.
F-22 és F-35 után jövőre megjelenik a J-20-ason is
Ez a cikk szerintem nem jó. Eleve onnan indít, hogy az F-35-ös manőverezőképessége nem éri el még az F-16/F-18-as szintjét se.Na várjunk csak. Az F-35 M1.6 csúcssebessége adminisztratív tudtommal a szívócsatorna miatt. Max. utánégető egészen biztosan eltolná M1.6 fölé 20-25k láb felett. A 1G envelope teszt seregnél, amit láttam függőleges vonal volt M1.6-nál, ami szintén erre utal.
Részletes utánégetéssel is sanszosan tudná tartani azt. Az, hogy a gyorsulása milyen addig fel, az szintén egy más kérdés.
Hogy az Ibris hogyan hoz ki 90 km-et -20 dBsm ellen az homályos, amikor a radar egyenlet alapján az Sz-400 MFR-je sem tud annyit, az elég homályos...
Tegnap már csak ezt vettem észre, de ez alapján sejtettem, hogy több baj lesz itt...Ez a cikk szerintem nem jó. Eleve onnan indít, hogy az F-35-ös manőverezőképessége nem éri el még az F-16/F-18-as szintjét se.
Holott meghaladja mindkettőét.
F-14-gyel is történt ilyen az Északi-tengeren. A jenkik kiszedték a gépet.A kínaiaknak vadásztengeralattjáró mellé kellene halásztengeralattjáró is ilyen esetekre. Ha ez is a vízben kötött ki és csendben ki tudják szedni meg hazavinni, lehet látnak érdekes dolgokat majd. S ha megosztják az infót, az oroszok a hajtóművet talán le is tudnák gyártani.
Biztos kiszedik, de ilyenkor vajon indul-e egy verseny, hogy hullaraboljon egyet a konkurens fél, főleg, hogy a "saját viziben" van a lepottyant gép? Persze ha csendbe akarják csinálni, akkor csak valamilyen tengeralattjárós megoldással lehetséges ez.F-14-gyel is történt ilyen az Északi-tengeren. A jenkik kiszedték a gépet.
A jenkik tudják centire pontosan a gép hol esett le és az akkori pillanatnyi áramlatokat a felszínen.Biztos kiszedik, de ilyenkor vajon indul-e egy verseny, hogy hullaraboljon egyet a konkurens fél, főleg, hogy a "saját viziben" van a lepottyant gép? Persze ha csendbe akarják csinálni, akkor csak valamilyen tengeralattjárós megoldással lehetséges ez.
Biztos kiszedik, de ilyenkor vajon indul-e egy verseny, hogy hullaraboljon egyet a konkurens fél, főleg, hogy a "saját viziben" van a lepottyant gép? Persze ha csendbe akarják csinálni, akkor csak valamilyen tengeralattjárós megoldással lehetséges ez.
Most rendezgettem a folyóirataimat, köztük a réges régi Haditechnikákat és Haditechnikai Szemléket. Az egyik Haditechnikai Szemlében (erősen a hetvenes évek) volt egy cikk egy F-14A-ról, ami leszállás közben ugyanígy vízbe esett és elmerült. Arról szólt a Jane's Defence Weekly-ről átvett cikk, hogy a US Navy micsoda erőfeszítéseket tervez, hogy a géproncsot, de különösen az AWG-9 tűzvezető rendszert és az AIM-54-es rakétákat a felszínre hozza még a szovjetek előtt.Hajsza az elsüllyedt F-35-ös után....
A Dél-kínai-tengeren lezuhant F-35C történetének lesz folytatása.
Az amerikai haditengerészet közölte, hogy a Carl Vinson repülőgép-hordozó fedélzetén keletkezett károk csak kisebbek, és a repülőcsoport repülései újraindultak. Ugyanakkor már az F-35C kiemelésének kérdése is szóba került, mivel félő, hogy Kína az amerikaiak előtt képes lesz kiemelni a gépet (mivel a gép a PLA hatótávolságán belül van), és ha Kínának sikerül kiemeljük akkor hozzáférhet az F-35 gyártása során használt technológiákhoz (persze, ha Kína nem szerezte már meg azokat más módon, ügynöki és technikai eszközökkel).
A Carl Vinson fedélzetén történtek lefolyása.
Mivel mindkét félnek megvannak az eszközei a roncs kiemeléséhez, és mindkét fél ismeri azt a területet, ahol a gép az tengerbe esett (és ez ugye olyan vizeken történt, amelyeket Kína a sajátjának tekint, és az USA valójában azzal a problémával szembesül, hogy a kínai vizeken keresési és mentési műveletet folytat, amelyet nemzetközi jellegűnek nevez), az amerikai sajtó máris egy lehetséges versenyről ír a roncs megtalálásáért. Egyelőre nem tudni, hogy pontosan milyen mélységben fekszik a gép A kínaiak már tele trollkodták a közösségi médiát, azzal, hogy "a Dél-kínai-tengeren lévő kínai halászok majd elintézik az ügyet".
Az amerikai 7. flotta azt mondja, hogy nem spekulálhat azzal kapcsolatban, hogy Kína keresni fogja-e az elsüllyedt F-35C-t és ezért lépéseket tesz annak kiemelésére.....
Colonelcassad
Most rendezgettem a folyóirataimat, köztük a réges régi Haditechnikákat és Haditechnikai Szemléket. Az egyik Haditechnikai Szemlében (erősen a hetvenes évek) volt egy cikk egy F-14A-ról, ami leszállás közben ugyanígy vízbe esett és elmerült. Arról szólt a Jane's Defence Weekly-ről átvett cikk, hogy a US Navy micsoda erőfeszítéseket tervez, hogy a géproncsot, de különösen az AWG-9 tűzvezető rendszert és az AIM-54-es rakétákat a felszínre hozza még a szovjetek előtt.
Nincs új a nap alatt.
F-14-gyel is történt ilyen az Északi-tengeren. A jenkik kiszedték a gépet.
A grafika szerint egy F-22-est is ki akarnak húzni a vízbőlHajsza az elsüllyedt F-35-ös után....
A Dél-kínai-tengeren lezuhant F-35C történetének lesz folytatása.
Az amerikai haditengerészet közölte, hogy a Carl Vinson repülőgép-hordozó fedélzetén keletkezett károk csak kisebbek, és a repülőcsoport repülései újraindultak. Ugyanakkor már az F-35C kiemelésének kérdése is szóba került, mivel félő, hogy Kína az amerikaiak előtt képes lesz kiemelni a gépet (mivel a gép a PLA hatótávolságán belül van), és ha Kínának sikerül kiemeljük akkor hozzáférhet az F-35 gyártása során használt technológiákhoz (persze, ha Kína nem szerezte már meg azokat más módon, ügynöki és technikai eszközökkel).
A Carl Vinson fedélzetén történtek lefolyása.
Mivel mindkét félnek megvannak az eszközei a roncs kiemeléséhez, és mindkét fél ismeri azt a területet, ahol a gép az tengerbe esett (és ez ugye olyan vizeken történt, amelyeket Kína a sajátjának tekint, és az USA valójában azzal a problémával szembesül, hogy a kínai vizeken keresési és mentési műveletet folytat, amelyet nemzetközi jellegűnek nevez), az amerikai sajtó máris egy lehetséges versenyről ír a roncs megtalálásáért. Egyelőre nem tudni, hogy pontosan milyen mélységben fekszik a gép A kínaiak már tele trollkodták a közösségi médiát, azzal, hogy "a Dél-kínai-tengeren lévő kínai halászok majd elintézik az ügyet".
Az amerikai 7. flotta azt mondja, hogy nem spekulálhat azzal kapcsolatban, hogy Kína keresni fogja-e az elsüllyedt F-35C-t és ezért lépéseket tesz annak kiemelésére.....
Colonelcassad
Jaja az amcsik kicsit "eltévedtek" vagy kb ennyire érdekelte őket a dolog az ikonográfia elkészítése közben...A grafika szerint egy F-22-est is ki akarnak húzni a vízből
Bizony nincs új a nap alatt, csak a Szovjetunió cserélődött fel Kínára.....Most rendezgettem a folyóirataimat, köztük a réges régi Haditechnikákat és Haditechnikai Szemléket. Az egyik Haditechnikai Szemlében (erősen a hetvenes évek) volt egy cikk egy F-14A-ról, ami leszállás közben ugyanígy vízbe esett és elmerült. Arról szólt a Jane's Defence Weekly-ről átvett cikk, hogy a US Navy micsoda erőfeszítéseket tervez, hogy a géproncsot, de különösen az AWG-9 tűzvezető rendszert és az AIM-54-es rakétákat a felszínre hozza még a szovjetek előtt.
Nincs új a nap alatt.
Mekkorát röhögnék, ha egy orosz tengó megjelenne, és elhalászná mindkettőjük elől a gépetBizony nincs új a nap alatt, csak a Szovjetunió cserélődött fel Kínára.....
Létezik olyan ismert tengó bármelyik országnál, ami képes erre, mert van valamije, amivel rögzíteni tud egy vízbe hullott vadászgépet és el is tudja vinni az otthoni kikötőbe akár 1000 km-re? Mert az ellenséges oldalon ez a felszínre lufiztatás meg kihalászás biztosan nem opció, ráadásul rohadt nagy csendbe kell csinálja, hogy ne vegye észre a tulajdonos ország és ne induljon egy torpedózás miatta.Mekkorát röhögnék, ha egy orosz tengó megjelenne, és elhalászná mindkettőjük elől a gépet
WUT?Létezik olyan ismert tengó bármelyik országnál, ami képes erre, mert van valamije, amivel rögzíteni tud egy vízbe hullott vadászgépet és el is tudja vinni az otthoni kikötőbe akár 1000 km-re? Mert az ellenséges oldalon ez a felszínre lufiztatás meg kihalászás biztosan nem opció, ráadásul rohadt nagy csendbe kell csinálja, hogy ne vegye észre a tulajdonos ország és ne induljon egy torpedózás miatta.