F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 083
113
"Minden amit tudnod kell a brit F-35-ösről"

http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/transport/farnborough-airshow/10977537/Everything-you-need-to-know-about-the-F-35-Britains-70m-new-stealth-fighter.html
 
2013. december 7.
934
4
18
Mire azok a kábelekkel és csövekkel összekuszált fegyverkamrák megbízhatóan fognak működni és a kiszolgáló személyzet úgy fogja gyorsan pakolászni a fegyverzetet beléjük hogy közben semmit nem rongálnak meg eltelik még fél évszázad. Közben mindig meg lesz félévente egy sikeres tesztlövészet, hogy nyugtassák a jó népet, hogy immár működik!
A rutinszerű, tábori körülmények között végzett fegyverfelfüggesztések és a tesztre történő különös figyelem ráfordításával végzett felkészülés között persze fényévnyi különbség van
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
Mire azok a kábelekkel és csövekkel összekuszált fegyverkamrák megbízhatóan fognak működni és a kiszolgáló személyzet úgy fogja gyorsan pakolászni a fegyverzetet beléjük hogy közben semmit nem rongálnak meg eltelik még fél évszázad. Közben mindig meg lesz félévente egy sikeres tesztlövészet, hogy nyugtassák a jó népet, hogy immár működik!
A rutinszerű, tábori körülmények között végzett fegyverfelfüggesztések és a tesztre történő különös figyelem ráfordításával végzett felkészülés között persze fényévnyi különbség van

???? Azokba a kábelekbe nem akad bele semmi. Az F-22-nek is tele van a fegyverkamrája vezetékekkel és köszöni megvan.
 
M

molnibalage

Guest
Mire azok a kábelekkel és csövekkel összekuszált fegyverkamrák megbízhatóan fognak működni és a kiszolgáló személyzet úgy fogja gyorsan pakolászni a fegyverzetet beléjük hogy közben semmit nem rongálnak meg eltelik még fél évszázad.

Gondolod, hogy aki egy ilyen repülőgépet meg tud tervezni ilyen dolgokon bukna el? Anyám...

Közben mindig meg lesz félévente egy sikeres tesztlövészet, hogy nyugtassák a jó népet, hogy immár működik!
Kicsit több oldási teszt van ennél mire egy fegyverintegráció lemegy. Már eddig is volt több fajta fegyverrel is és lesz is még jó sokáig különféle repülési helyzetekben. Ja, eddig semmi probléma nem volt. Ezek a marhák...

A rutinszerű, tábori körülmények között végzett fegyverfelfüggesztések és a tesztre történő különös figyelem ráfordításával végzett felkészülés között persze fényévnyi különbség van
Ez a tábori körülmény egyesek mániája. A tábori körülmény miben változtatja meg azt, hogy egy fegyver hogyan fér bele a belső térben...? Egyébként mi a frászkarikát jelent a tábori körülmény...? Hm...? A US Navy gépei hordozón vannak, a USMC gépei is az esetek túlnyomó részén partaszálló hajón. A USAF gépei meg mindig betonos reptérről mennek. Az F-15 és más gépet 1991-ben olyan repterekről üzemeltettek, ahol sátorvárosokban éltek és a kiszolgáló infrastruktúra sem az ideális volt. A hadrafoghatóság meg semmivel sem volt rosszabb.

Komolyan mondom, hogy az ilyen kommentek után temetem az arcomat kezembe. Hogyan lehete ekkora szamárságokat leírni ennyi fejtágítás után...? Nem tudjam, hogy sírjak vagy nevessek. De tényleg. A hülyeség ezen szintje már szinte fizikai fájdalmat okoz.
 
M

molnibalage

Guest
A fékhorognál nem volt olyan biztos a beakadás, mint várták. Módosították. Ennyi. Ellenben csak azért, mert úgy néz ki a belső tér, mint egy szerszámosláda az nem jelenti azt, hogy az fegyverek űrszelvényébe bármi belóg...
 
M

molnibalage

Guest
A srác többenyire egész korrekten írt emlékeim szerint, de aztán abbahagyta. Anno még leveleztem is vele.
 

Kuruc71

Member
2010. április 20.
829
7
18
"Melbourne tervei szerint "


Nem egy kardinalis hiba de nem Melbourne a fovaros az igazgatasi kozpont hanem Canberra.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 083
113
995073_749558308441826_3609713370618028535_n.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
http://www.airrecognition.com/index.php/archive-world-worldwide-news-air-force-aviation-aerospace-air-military-defence-industry/2014-global-news-worldwide-world-international-air-force-aviation/august-2014-global-news-worldwide-world-international-air-force-aviation-aerospace-air-defence-military-industry-/1123-f-35-flight-test-program-milestones-maturing-combat-capabilities.html
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 741
66 423
113
https://farm6.staticflickr.com/5596/15076381255_2faab74a4e_o.jpg Ügyesen elkapott pillanat, mintha súlyos esemény lenne készülőben, pedig... :)
 
M

molnibalage

Guest
Mi történik? Mert én nem értem. Felszállás közben túl korai zárás, leszállás esetén meg túl kései.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Szerintem optikai csalódás. A kifutópálya pont nem látszik, csak a háttérben egy másik. A hátsó kerekek sincsenek teljesen kiengedve és nem érintik az aszfaltot ami a gép alatt van.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
https://farm6.staticflickr.com/5596/15076381255_2faab74a4e_o.jpg Ügyesen elkapott pillanat, mintha súlyos esemény lenne készülőben, pedig... :)

Felszállás közben kicsit korai futóműbehúzás történt, és mivel a főfutókon még rajta volt a gép súlya, ráadásul a terhelést nyitási irányba kapta, a főfutók nem tudtak behúzódni. Ezért a hidraulika-nyomás az orrfutót "becsapta mint a WC-ajtót", a főfutókat csak ezután tudta elindítani befelé, ezt a pillanatot látjuk a képen. A pilóta urat biztos nem tüntették ki ezért a felszállásért, mert ha csak egy-két másodperccel korábban teszi behúzási helyzetbe a futómű vezérlőkart, menthetetlenül hasra tette volna a gépet.
(Egyszer a PG-ben is történt hasonló, csak ott a hangárban, földön álló gépnél. Valaki szabályellenesen "BE" helyzetbe kapcsolta és úgy is hagyta a futómű-vezérlő kart. Nem is volt semmi baj, míg valaki valami hidraulikus teszthez be nem kapcsolta a földi hidraulika-kocsit. Ahogy kialakult az üzemi nyomás, a gép megremegett, és a futómű elindult befelé, a gép meg a beton felé! Óriási szerencse, hogy a kabinban ülő kolléga rögtön felismerte, mitől is imbolyog alatta gép, és villámgyorsan semlegesbe kapcsolta a futó-vezérlést, hidraulika állj, a futók meg félig benti helyzetben megtartották a gépet. Aztán volt egy "kis" rohangálás, emelőket a gép alá, emeld meg, hidraulika indíts, futócsap "KI", és utána volt homloktörülgetés, egymás támogatása, reszkető és rogyadozó térdek kiegyengetése stb.)