F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

"Minden amit tudnod kell a brit F-35-ösről"

http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/transport/farnborough-airshow/10977537/Everything-you-need-to-know-about-the-F-35-Britains-70m-new-stealth-fighter.html
 
Mire azok a kábelekkel és csövekkel összekuszált fegyverkamrák megbízhatóan fognak működni és a kiszolgáló személyzet úgy fogja gyorsan pakolászni a fegyverzetet beléjük hogy közben semmit nem rongálnak meg eltelik még fél évszázad. Közben mindig meg lesz félévente egy sikeres tesztlövészet, hogy nyugtassák a jó népet, hogy immár működik!
A rutinszerű, tábori körülmények között végzett fegyverfelfüggesztések és a tesztre történő különös figyelem ráfordításával végzett felkészülés között persze fényévnyi különbség van
 
Mire azok a kábelekkel és csövekkel összekuszált fegyverkamrák megbízhatóan fognak működni és a kiszolgáló személyzet úgy fogja gyorsan pakolászni a fegyverzetet beléjük hogy közben semmit nem rongálnak meg eltelik még fél évszázad. Közben mindig meg lesz félévente egy sikeres tesztlövészet, hogy nyugtassák a jó népet, hogy immár működik!
A rutinszerű, tábori körülmények között végzett fegyverfelfüggesztések és a tesztre történő különös figyelem ráfordításával végzett felkészülés között persze fényévnyi különbség van

???? Azokba a kábelekbe nem akad bele semmi. Az F-22-nek is tele van a fegyverkamrája vezetékekkel és köszöni megvan.
 
Mire azok a kábelekkel és csövekkel összekuszált fegyverkamrák megbízhatóan fognak működni és a kiszolgáló személyzet úgy fogja gyorsan pakolászni a fegyverzetet beléjük hogy közben semmit nem rongálnak meg eltelik még fél évszázad.

Gondolod, hogy aki egy ilyen repülőgépet meg tud tervezni ilyen dolgokon bukna el? Anyám...

Közben mindig meg lesz félévente egy sikeres tesztlövészet, hogy nyugtassák a jó népet, hogy immár működik!
Kicsit több oldási teszt van ennél mire egy fegyverintegráció lemegy. Már eddig is volt több fajta fegyverrel is és lesz is még jó sokáig különféle repülési helyzetekben. Ja, eddig semmi probléma nem volt. Ezek a marhák...

A rutinszerű, tábori körülmények között végzett fegyverfelfüggesztések és a tesztre történő különös figyelem ráfordításával végzett felkészülés között persze fényévnyi különbség van
Ez a tábori körülmény egyesek mániája. A tábori körülmény miben változtatja meg azt, hogy egy fegyver hogyan fér bele a belső térben...? Egyébként mi a frászkarikát jelent a tábori körülmény...? Hm...? A US Navy gépei hordozón vannak, a USMC gépei is az esetek túlnyomó részén partaszálló hajón. A USAF gépei meg mindig betonos reptérről mennek. Az F-15 és más gépet 1991-ben olyan repterekről üzemeltettek, ahol sátorvárosokban éltek és a kiszolgáló infrastruktúra sem az ideális volt. A hadrafoghatóság meg semmivel sem volt rosszabb.

Komolyan mondom, hogy az ilyen kommentek után temetem az arcomat kezembe. Hogyan lehete ekkora szamárságokat leírni ennyi fejtágítás után...? Nem tudjam, hogy sírjak vagy nevessek. De tényleg. A hülyeség ezen szintje már szinte fizikai fájdalmat okoz.
 
A fékhorognál nem volt olyan biztos a beakadás, mint várták. Módosították. Ennyi. Ellenben csak azért, mert úgy néz ki a belső tér, mint egy szerszámosláda az nem jelenti azt, hogy az fegyverek űrszelvényébe bármi belóg...
 
A srác többenyire egész korrekten írt emlékeim szerint, de aztán abbahagyta. Anno még leveleztem is vele.
 
"Melbourne tervei szerint "


Nem egy kardinalis hiba de nem Melbourne a fovaros az igazgatasi kozpont hanem Canberra.
 
995073_749558308441826_3609713370618028535_n.jpg
 
http://www.airrecognition.com/index.php/archive-world-worldwide-news-air-force-aviation-aerospace-air-military-defence-industry/2014-global-news-worldwide-world-international-air-force-aviation/august-2014-global-news-worldwide-world-international-air-force-aviation-aerospace-air-defence-military-industry-/1123-f-35-flight-test-program-milestones-maturing-combat-capabilities.html
 
https://farm6.staticflickr.com/5596/15076381255_2faab74a4e_o.jpg Ügyesen elkapott pillanat, mintha súlyos esemény lenne készülőben, pedig... :)
 
Mi történik? Mert én nem értem. Felszállás közben túl korai zárás, leszállás esetén meg túl kései.
 
Szerintem optikai csalódás. A kifutópálya pont nem látszik, csak a háttérben egy másik. A hátsó kerekek sincsenek teljesen kiengedve és nem érintik az aszfaltot ami a gép alatt van.
 
https://farm6.staticflickr.com/5596/15076381255_2faab74a4e_o.jpg Ügyesen elkapott pillanat, mintha súlyos esemény lenne készülőben, pedig... :)

Felszállás közben kicsit korai futóműbehúzás történt, és mivel a főfutókon még rajta volt a gép súlya, ráadásul a terhelést nyitási irányba kapta, a főfutók nem tudtak behúzódni. Ezért a hidraulika-nyomás az orrfutót "becsapta mint a WC-ajtót", a főfutókat csak ezután tudta elindítani befelé, ezt a pillanatot látjuk a képen. A pilóta urat biztos nem tüntették ki ezért a felszállásért, mert ha csak egy-két másodperccel korábban teszi behúzási helyzetbe a futómű vezérlőkart, menthetetlenül hasra tette volna a gépet.
(Egyszer a PG-ben is történt hasonló, csak ott a hangárban, földön álló gépnél. Valaki szabályellenesen "BE" helyzetbe kapcsolta és úgy is hagyta a futómű-vezérlő kart. Nem is volt semmi baj, míg valaki valami hidraulikus teszthez be nem kapcsolta a földi hidraulika-kocsit. Ahogy kialakult az üzemi nyomás, a gép megremegett, és a futómű elindult befelé, a gép meg a beton felé! Óriási szerencse, hogy a kabinban ülő kolléga rögtön felismerte, mitől is imbolyog alatta gép, és villámgyorsan semlegesbe kapcsolta a futó-vezérlést, hidraulika állj, a futók meg félig benti helyzetben megtartották a gépet. Aztán volt egy "kis" rohangálás, emelőket a gép alá, emeld meg, hidraulika indíts, futócsap "KI", és utána volt homloktörülgetés, egymás támogatása, reszkető és rogyadozó térdek kiegyengetése stb.)