F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

légierőbeli szupeszónikuslobbi, és az álhírek:
http://thehill.com/policy/defense/232202-watchdog-air-force-doctored-the-data-to-make-a-10-look-bad
 
Az elkészült fejlesztéseknek köszönhetően tovább csökken az F-35-ösök gyártási költsége, jelenleg kb 1 millió dollárral, de 2019-re 10 milliós gépenkénti megtakarítást akarnak elérni, 80 milliós gyártási költséggel / db.
http://news.yahoo.com/lockheed-says-technology-investments-cut-cost-f-35-170541658--finance.html
Gondolom ez a flyaway cost, aztán hogy az árban vagy a profitban fog meglátszani ez a költségcsökkentés az a jövő titka. Szerintem inkább az utóbbi.
 
Mármint miről? Konkrétan lefordítani egy oldalas írást nem tart túl sokáig. Vagy valami nagyobb lélegzetvételű F-35 írásra gondolsz?
 
"A Lockeed szerint a gyártásban bevezetett változtatások sorozata és technológiai beruházások már most is csökkentik az F-35-ösök gyártási költségeit, és a megtakarítások megháromszorozódnak a tervek szerint, mire a kilencedik sorozat F-35-öst fogják gyártani.
Az F-35 program vezetője szerinte a bemnyújtott 131 gyártási változtatásból 58-at hagytak jóvá az új "Blueprint for Affordability" kezdeményezés keretén belül tavaly júniusban. Eddig elköltöttek 49 millió dollárt erre és további 57 milliót még befektethetnek a jövőben.
A Lockheed szorosan együttműködik az amerikai kormánnyal, hogy csökkentse a 400 milliárd dolláros projekt költségeit, aminek keretén belül megtervezték és gyártják az F-35 három változatát.
A változtatások új szerszámokat foglalnak magukba, amivel felviszik a gépek borítását, lézereket amivel eltávolítják az extra festéket, és új hűtési módszereket amit a megmunkálásoknál használnak.
A változtatások gépenként 260,000 dolláros megtakarítást eredményeztek az első 8 adag gép gyártásánál, a kilencediknél - ami 57 gépet foglal magába - meg megháromszorozódik ez a megtakarítás. Ez szerintük 1 millió dollár fölötti gépenkénti megtakarítást fog eredményezni. (megj.: nekem itt a matekem beszart, mert 260x3 az 780 nálam, szóval lehet ha úgy gondolták hogy a mostani 260k + még háromszor ennyi, de az már négyszeres megtakartás)
A Lockheed javaslatot nyújtott be a Pentagonnak a 9. és 10. adag gépek leszállítására, és még ebben a pénzűgyi évben teljesítenék a szerződést.
Úgy látják, hogy jó úton járnak affelé, hogy a gyártási költségeket 1,8 mld dollárral csökkensék 2019-re, vagy 10 millió dollárral gépenként ami 80 milliós gépgyártási költséget jelentenek 2019-re az inflációt is beleszámolva. (megj.: ha 1800 géppel számolok, 10 milliós megtakarítással gépenként, az nem 1,8 hanem 18 mld dollár)
A költségcsökkentési kezdeményezés alapján a Lockheed és a két fő beszállítója a Northrop és a BAE Systems megegyeztek egy 170 millió dolláros befektetésben, amivel bevezetik az új eszközöket és eljárásokat, amit az állam visszafizet ha hozzák az elvárt költségcsökkenést.
A Pratt & Whitney következő héten tervezi bemutatni a költségcsökkentési intézkedéseit ami a hajtóműveket érnti, és a Rolls Royce is ami a helyből felszálló változathoz készíti az első - emeléshez szükséges - turbinát.
A Lockheed szerint a program hamar fejlődik, a jelenleg 120 szolgálatban levő géppel 9 különböző bázison és 26000+ repórával a hátuk mögött. Eddig több mint 158 pilótát és 1640 technikust képeztek ki a gépekre.
A program fejlesztése 65 százalékban kész és és 2017-ben teljesen elkészül.
 
Hírhalomban.

Másik példa: a gép alkatrészein elkészítendő sok ezer furat kifúrásakor a folyékony alapú hűtést használnak a korábbi olaj alapúval szemben.

Ezt a részt nem értem. Az olaj alapú is folyékony. :)
 
Lehet ha az olaj nem folyt mindig, és így szarul hűtött. Most kipucolták a járatokat amin jön a hűtőfolyadék, és leszámlázták, mint 2 millió dolláros fejlesztés :)
 
Talán arra célzott, nem aeroszolos hűtést alkalmaznak.
Olaj helyett pedig akadnak, környezetbarátabb hűtőfolyadékok.

Emulgálható hűtőfolyadék esetleg?

De erről csak annyit tudok, hogy pár hete végigolvastam a SECO LTD magyaar cégeknek szánt 2015-ös tájékoztató anyagait..
 
Talán arra célzott, nem aeroszolos hűtést alkalmaznak.
Olaj helyett pedig akadnak, környezetbarátabb hűtőfolyadékok.

Emulgálható hűtőfolyadék esetleg?

De erről csak annyit tudok, hogy pár hete végigolvastam a SECO LTD magyaar cégeknek szánt 2015-ös tájékoztató anyagait..

Emulgálásra az olaj tökéletes. ;)
 
Passz....Annyit tudok, hogy töb oldalonát írtak ott valami környezetbarátabb hűtőfolyadékról.

De szerintem az a legvalószínűbb, hogy a cikkben írták el.
 
Hírhalomban.

<blockquote>Másik példa: a gép alkatrészein elkészítendő sok ezer furat kifúrásakor a folyékony alapú hűtést használnak a korábbi olaj alapúval szemben.

Ezt a részt nem értem. Az olaj alapú is folyékony. :)</blockquote>

Ez a megmunkálásra vonatkozik. Lehet emulzió, de akár ködpermet is szóba jöhet. Szerintem az belefér a folyékony alapú hűtőanyagba. A lényeg a megmunkálási költségeket akarják csökkenteni. Akkor ezek szerint már nem sokat tudnak faragni az árból, ha ilyen szinten fillérezgetnek már.
 
A lényeg a megmunkálási költségeket akarják csökkenteni. Akkor ezek szerint már nem sokat tudnak faragni az árból, ha ilyen szinten fillérezgetnek már.
Sok kicsi sokra megy, az esetleg itt kidolgozott technológia meg megy tovább mindenfele.
 
F-35_Lightning_II_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2.0-ás képösszeállítás. Még nem Block 3F :)
 
Ha ez tényleg összejönne....


<b>Steve O’Bryan, vice-president of F-35 programs at Lockheed Martin, said the jets have undergone a 50 per cent price reduction compared to five years ago, and estimated that each plane will cost $67 million by 2020.
</b>

http://www.obj.ca/Local/Defence%20and%20security/2013-02-08/article-3173539/F35-makers-go-on-offensive/1