"A Lockeed szerint a gyártásban bevezetett változtatások sorozata és technológiai beruházások már most is csökkentik az F-35-ösök gyártási költségeit, és a megtakarítások megháromszorozódnak a tervek szerint, mire a kilencedik sorozat F-35-öst fogják gyártani.
Az F-35 program vezetője szerinte a bemnyújtott 131 gyártási változtatásból 58-at hagytak jóvá az új "Blueprint for Affordability" kezdeményezés keretén belül tavaly júniusban. Eddig elköltöttek 49 millió dollárt erre és további 57 milliót még befektethetnek a jövőben.
A Lockheed szorosan együttműködik az amerikai kormánnyal, hogy csökkentse a 400 milliárd dolláros projekt költségeit, aminek keretén belül megtervezték és gyártják az F-35 három változatát.
A változtatások új szerszámokat foglalnak magukba, amivel felviszik a gépek borítását, lézereket amivel eltávolítják az extra festéket, és új hűtési módszereket amit a megmunkálásoknál használnak.
A változtatások gépenként 260,000 dolláros megtakarítást eredményeztek az első 8 adag gép gyártásánál, a kilencediknél - ami 57 gépet foglal magába - meg megháromszorozódik ez a megtakarítás. Ez szerintük 1 millió dollár fölötti gépenkénti megtakarítást fog eredményezni. (megj.: nekem itt a matekem beszart, mert 260x3 az 780 nálam, szóval lehet ha úgy gondolták hogy a mostani 260k + még háromszor ennyi, de az már négyszeres megtakartás)
A Lockheed javaslatot nyújtott be a Pentagonnak a 9. és 10. adag gépek leszállítására, és még ebben a pénzűgyi évben teljesítenék a szerződést.
Úgy látják, hogy jó úton járnak affelé, hogy a gyártási költségeket 1,8 mld dollárral csökkensék 2019-re, vagy 10 millió dollárral gépenként ami 80 milliós gépgyártási költséget jelentenek 2019-re az inflációt is beleszámolva. (megj.: ha 1800 géppel számolok, 10 milliós megtakarítással gépenként, az nem 1,8 hanem 18 mld dollár)
A költségcsökkentési kezdeményezés alapján a Lockheed és a két fő beszállítója a Northrop és a BAE Systems megegyeztek egy 170 millió dolláros befektetésben, amivel bevezetik az új eszközöket és eljárásokat, amit az állam visszafizet ha hozzák az elvárt költségcsökkenést.
A Pratt & Whitney következő héten tervezi bemutatni a költségcsökkentési intézkedéseit ami a hajtóműveket érnti, és a Rolls Royce is ami a helyből felszálló változathoz készíti az első - emeléshez szükséges - turbinát.
A Lockheed szerint a program hamar fejlődik, a jelenleg 120 szolgálatban levő géppel 9 különböző bázison és 26000+ repórával a hátuk mögött. Eddig több mint 158 pilótát és 1640 technikust képeztek ki a gépekre.
A program fejlesztése 65 százalékban kész és és 2017-ben teljesen elkészül.