F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
9
38
Affrancba, ezt nagyon benéztem.....

Valki feltette az egyik oldalra ezt a hírt ezt mostani dátummal...

helyetteegy tényleg új:
http://breakingdefense.com/2015/02/pentagon-launches-electronic-warfare-study-growler-line-at-stake/
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
2022-ben kapja meg az F-35 az SDB II-ket, de a B változatba nem fog beleférni egy teljes adag (8db) belőle.
http://foxtrotalpha.jalopnik.com/f-35-cant-carry-its-most-versatile-weapon-until-at-leas-1688616599
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
+215454545.jpg
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Felszálláskor és leszálláskor a hátsó kisebbik ajtók minek nyílnak fel? Ott csak a kardán tengely van.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Felszálláskor és leszálláskor a hátsó kisebbik ajtók minek nyílnak fel? Ott csak a kardán tengely van.

Meg a hajtómű-kompresszor beömlő keresztmetszete is ott van!
Mivel a gépnek ilyenkor nincs vizszintes sebessége, a szívócsatornán át kevés levegőt kap a hajtómű (pedig ekkor sok lég kell, mert max gázon üzemel!), így ezen az ajtón át tud plusz levegőt szívni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 460
113
Érdekes, hogy annak a hatalmas deflektorlapnak a bekötéseinek micsoda légerők ellenében kell megtartaniuk az a nagy felületet.
Másik, meg a Lift Fan hangja, ahogy megkapja a tengelykapcsolón keresztül a 29 ezer lóerőt és felsüvít. Gondolom, élőben eléggé mellbevágó hangja lehet.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Érdekes, hogy annak a hatalmas deflektorlapnak a bekötéseinek micsoda légerők ellenében kell megtartaniuk az a nagy felületet.
Másik, meg a Lift Fan hangja, ahogy megkapja a tengelykapcsolón keresztül a 29 ezer lóerőt és felsüvít. Gondolom, élőben eléggé mellbevágó hangja lehet.

Kénytelenek voltak így beépíteni, mert a ventillátor szívótorkát áramlástanilag valahogy el kellett különíteni a hajtómű pótlevegő-szívótoroktól.
Az meg még a videón keresztül is érezhető, nevéhez híven micsoda brutális hangja van Villámnak.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 460
113
Kénytelenek voltak így beépíteni, mert a ventillátor szívótorkát áramlástanilag valahogy el kellett különíteni a hajtómű pótlevegő-szívótoroktól.
Az meg még a videón keresztül is érezhető, nevéhez híven micsoda brutális hangja van Villámnak.

Amúgy népi megfigyelésem szerint egy sugárhajtómű zajhatása nem csak a kilépő gázsugár sebességétől és tömegétől függ, hanem a fúvócső átmérőjétől is. Az utasgépek kilépő keresztmetszete nagy, a kilépő lég/gáztömeg nagy, de a sebesség kicsi. A Vulcan bombázónak nincs utánégetője, a kilépő gáz tömege és sebessége is nagy, de a kilépő keresztmetszet kicsi, a gép hangja nagy, de inkább éles.
A Viggen levegőátfutása nagy, a fúvócsőve nagy átmérőjű, forszázson nagy a kilépő sebesség is, jó hangos az egész. A csúcskategória az NK-25 és az NK-32- ezek a világ leghangosabb hajtóművei.
Az F135-ös fúvócsöve nem kis átmérőjű, sok levegőt mozgat meg, nagy a gázsebesség, a forszázs lángja jól megnyúlik, a gyűrűk nagy távolságra helyezkednek el, ez nem lehet halk gép.
 
M

molnibalage

Guest
A zajhatásnál nagyon szubjektív érzések is bejátszanak, mert azonos hangnyomásszint esetén a szubjetkív hangosság érzet nagyon spektrum függő. Sajnos soha nem láttam egyetlen gép spektrumát sem különböző hajtómű fordulatszámok esetén.
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
9
38
http://defensetech.org/2015/03/04/new-small-diameter-bomb-doesnt-fit-inside-marines-f-35b/?ESRC=deftech.sm
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Elkészult az elso usán kívuli F-35 Joint Strike Fighter az észak-olaszországi Cameri légibázis melletti FACO (Final Assembly and Check Out) uzemben.
635617641889106935-DFN-Italy-F-35.jpg


http://www.lockheedmartin.com/us/news/press-releases/2015/march/first-ever-italian-f-35a-rolls-out-of-cameri-production-facility_150312ae.html
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Kénytelenek voltak így beépíteni, mert a ventillátor szívótorkát áramlástanilag valahogy el kellett különíteni a hajtómű pótlevegő-szívótoroktól.
Az meg még a videón keresztül is érezhető, nevéhez híven micsoda brutális hangja van Villámnak.


No igen, a dokufilmben is pont arról volt szó, hogy az X-32 hajtóműve a konstrukció miatt benyelte a "falslevegőt", aztán szépen elkezdett leállogatni...

De ha kapott volna egy valóban változtatható áramú (R.I.P. ? GE F120) hajtóművet, akkor mennyivel jobb paraméterekkel rendelkezhetne...
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Bár én drukkolok az ADVENT-nek, talán a 6. gen-ben kiteljesedhet... És akkor már, kinézet alapján a Lockheed-nek is 6. gen-ben...
http://www.lockheedmartin.com/us/what-we-do/emerging/advanced-aeronautics/air-dominance.html
És bocs, ha Lockheed fan-nak tűnök, de tényleg az is vagyok. Mert szerintem a leginnovatívabb cég jelenleg.