Nem mondanám. De e téren is ott vannak a konkurensek is. A Northrop gyártotta a Lunar Module-t az Apollo programhoz, a Boeing / North American / McDonnel gyártotta a Saturn V-t, a Rockwell tervezte az űrsiklót, és így tovább...
Ráadásul ha rakéta technológia, akkor a SpaceX-et jelenleg nem igazán űbereli senki...
Nézd, a "fanság" alapból feltételez jó adag szubjektivitást is. De ami tény, a Lockheed eddig is sok mindent tett már le. És mivel olyan dolgokkal foglalkoznak jelenleg is, amik nekem (és nem csak nekem, a kvantumösszefonódás a legjelentősebb felfedezés az általunk ismert fizikában, ezen jelenség megértése és használata nagyon komoly távlatokkal bír, pl. fénysebességnél gyorsabb kommunikáció és ezáltal más fejlett fajokkal történő kapcsolatfelvétel, ami az emberiség történetében a legkomolyabb esemény lehetne, stb.) fontosak, ezért hát talán nem csoda, hogy így tekintek rájuk.
A többihez meg, én azt mondtam, hogy jelenleg. És jelenleg nincs már sem Rockwell, sem NAA, sem McDonnel...
A SpaceX meg a rakétatechnológia (hajtómű) miatt érdemel egy pirospontot, de ezen kívül mit tud felmutatni?
A HTV-2 és az SR-72 sem létező program, utóbbi ráadásul a Lockheed saját kis "marketingbombája", nincs mögötte semmi, csak játszottak a tervezőmérnökeik, ilyen téren számtalan innovatívabb megoldást látni, például a brit Skylon-t.
A HTV-2 létező dolog, repült is már. A Skylon-ról ez nem mondható el. Az SR-72 meg, nos, azt majd meglátjuk. Egyelőre, mivel nincs konkrét megrendelés, ezért csak saját project. Vagy lesz belőle valami, vagy nem. De nem lepődnék meg rajta, ha megcsinálnák, aztán lenne megrendelés is. Sokat beletettek már a FALCON-ba (Blackswift), nem akarják, hogy veszendőbe menjen, amit elértek.
Továbbá én csak arra utaltam volna, hogy ama kijelentés, miszerint a Lockheed a leginnovatívabb cég jelenleg, nem igazán áll meg a lábán.
Szerintem meg igen. De ezen kár összeveszni, mert, mint mondtam, ez eléggé szubjektív. Ami nekem fontos, abban ők a leginnovatívabbak tudomásom szerint.
Volt TVC, csak korlátozottabb:
Ez volt az ára annak, hogy alulról a hajtómű teljesen le volt árnyékolva, így kisebb volt az IR tartományban a felderíthetősége.
Nos, én sehol nem olvastam még arról, hogy lett volna TVC az YF-23-nál. Az, hogy a hajtómű fúvócsövének végére ugyanazt a téglalap alakú BuRTi ötvözetből készült egységet (aminek elsődleges célja az infrakeresztmetszet csökkentése amúgy) szerelték (vagy ugyanazokat a TVC-vel ellátott hajtóműveket kapta ez a prototípus is, mint az YF-22), még nem bizonyíték.
Fegyverzet terén annyiban volt hátrányban, hogy 4x AMRAAM + 4x Sidewinder volt az opció, szemben az F-22 6x AMRAAM + 2x Sidewinderrével... A Northrop teljesítette az elvárást e téren, ahogy manőverezőképesség terén is, noha abban az YF-22 volt a jobb, viszont végsebességben az YF-23...
A fegyverzetről nem lehet biztosat tudni... Én olyasmit is olvastam valahol, hogy csupán összesen 6 légiharcrakétát tudott volna hordozni (elnézve a gépet, ez nem is kizárt, ugyanis valószínűleg csak egy fegyverkamra volt lehetséges a sárkány miatt), szóval 4 AMRAAM+2 SideWinder... Ez azért jelentős különbség.
A manőverezőképesség meg olyankor lehet fontos, ha már a potenciális ellenségek is alacsony észlelhetőségű gépekkel rendelkeznek (akkor újra jön a légiközelharc) és jelenleg efelé tendálnak a dolgok (J-20, J-31, PAK-FA)
A Boeing egy vastag deltaszárny köré építette az egész gépet, áramlástani szempontból ez jobb megoldás volt, és az X-32A valójában "szebben" repült transzszonikus sebességnél, mint az X-35A, nagyobb végsebességet ért el, és kissebb volt a fordulóköre, valamint jobban viselkedett nagy állásszögű repülésnél. A kis orr nem volt probléma a Boeing szerint, mivel ők eredetileg abban gondolkoztak, hogy a két belépőélbe szerelnék az AESA radar T/R modulokat, ami szintén roppant ötletes megoldás.
A gép az utólagos elemzések szerint két okból bukott el valójában, az egyik a VTOL szereplése, ahol (valamiért) jobb megoldásnak tartották az emelőrotort (és kiderült, hogy korántsem olyan jó), a másik pedig az, hogy sajnos nem volt túl megnyerő a kinézete (a pilóták Monica-nak csúfolták, Monica Lewinsky után....
).
Transzszonikusban elhiszem, hogy lehetett jobb, de a nagyobb végsebességet így ránézésre is kétlem. Erről valami forrás? A nagy állásszsög megint kérdéses, ugyanis ott már szerintem kevéssé számít a szárnyfelület mérete.
A VTOL-ben meg az X-32 már kapásból leszerepelt, szóval, ha voltak is problémák az emelőrotorral, az egy dolog, de miért gondolod, hogy a gázsugáreltérítéses cuccal nem lettek volna legalább annyira súlyosak később?
Egyébként meg, ez is pont egy innováció, az emelőrotort ilyen konfigban még senki nem alkalmazta ezelőtt, míg a gázsugaras módszer a Harrier-ek rendszerének átültetése volt csupán