F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 416
74 283
113
Co3p87xWYAAs52a.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 416
74 283
113
<blockquote rel="Terminator">http://m.sputniknews.com/military/20160614/1041293153/denmark-warplane-f-35-foul-play.html

Ez annyira szánalmas. A Sputniknál annyira félnek az F-35-től, hogy bármit képesek róla összehordani. Nézd meg a többi témába vágó cikküket, egyetlen jó szót se voltak képesek leírni róla.

http://sputniknews.com/europe/20160512/1039501701/denmark-controversial-warplane-deal.html

http://sputniknews.com/europe/20160518/1039798598/denmark-f35-fighter-jets.html

Egyszerűen röhejes.

</blockquote>


Ha jól emlékszem, ez az oldal írta meg először hogy felújítjuk a Mi-17-eseket és lehet hogy a Mi-24-eseket is. Akkor nagyon nagy hülyeségnek tűnt. Mostanra a Mi-17 felújításról már kiderült hogy igaz. Valami apró igazság mindig van az írásaikban. Az a nagy kérdés, hogy melyik része az.
 
M

molnibalage

Guest
Hatalmas különbség van egy hír posztolása - hogy valami megtörtént - és technikai ökörségek leírása között.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 378
10 913
113
Bár tudom Molni, hogy szoktál próbálni felvilágosítani a Totalcaron.
De kérlek, most NE tedd!
http://totalcar.hu/belsoseg/2016/08/03/most_lett_harckesz_az_egyesult_allamok_szuperfegyvere/?cp=1#comments
Elolvastam a hozzászólásokat...
Az egészséged nekünk fontosabb...
Én még szeretném olvasni a HT összefoglalódat ;-)
 
M

molnibalage

Guest
Nem enged hozzászólni egyetlen böngészővel sem. A kommentek egy része szokás szerint marhaság. Tényleg képtelen vagyok felfogni, hogy ennyi balfasznak honnan van ekkora mérhetetlen önbizalma...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 416
74 283
113
Hatalmas különbség van egy hír posztolása - hogy valami megtörtént - és technikai ökörségek leírása között.

Az általam linkelt írás miről szól? Arról hogy dán újságokban azt írják hogy Dániában, a kiválasztás során valamit lehet hogy nem előírás szerint csináltak.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ma adtam telefonos interjút az Infó Rádiónak az F-35 hadrendbe állásával, mint hírrel kapcsolatban.

Bocs, félre ne értsd, de milyen miőségben? (nem ismerlek, és lehet hogy a végén még kiderül hogy a Locheed Martinnak vagy a US Air Forcenak dolgozol... :)
 
M

molnibalage

Guest
Zord Gábor László, az Air Power blog házigazdája. TV-ben és rádióban is szokott nyilatkozni.

Allesmor majd, ha akarja, akkor elmondja, hogy kicsoda és mihez ért. Azt már eddig is láttátok, hogy hajtóműben nagyon otthon van. Én kb. azon a téren a bakancsát csókolgathatnám, a műszaki megvalósítás és részletes működésben fényévekkel jobban jártas a témában.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 789
30 573
113
<blockquote rel="molnibalage">Amilyen minőségben Zord nyilatkozik. Jártas a témában.

Kár..
Reméltem hogy beletrafáltam és tényleg egy "belsőshöz" van szerencsénk.
(egyébként ki az a Zord? Ő is jártas?)

</blockquote>

Belsős nem mond el semmi olyant, ami titkos, mert minimum ugrik a zsíros állása. De külsősként érdemes rá odafigyelned, mert a témában jártasabbal nem hiszem, hogy találkoznál a fórumon, ha mégis, annál jobb.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Zord Gábor László, az Air Power blog házigazdája. TV-ben és rádióban is szokott nyilatkozni.

Allesmor majd, ha akarja, akkor elmondja, hogy kicsoda és mihez ért. Azt már eddig is láttátok, hogy hajtóműben nagyon otthon van. Én kb. azon a téren a bakancsát csókolgathatnám, a műszaki megvalósítás és részletes működésben fényévekkel jobban jártas a témában.

Kösz az infót. Minden világos.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 235
61 607
113
Telefonban válaszoltam, egy perccel azután, hogy megkerestek, de sajnos máskor nem lett volna időm.
Összefoglaltam, hogy hány féle modifikáció van, kik a megrendelői, milyen főbb ismérveik vannak és ezekből melyik kb hol áll a hadrendbe állás fokán.
Beszéltem az ötödik generációról, az F-22-es szempontrendszereiről és hogy ezekhez képest miben definiálták újra az F-35 követelményrendszerét.
A hajtóművéről csak annyit tudtam mondani, hogy jelenleg ez a legmodernebb és legnagyobb teljesítményű sorozatban gyártott hajtómű, amit egy ekkora harci repülőgép beépítettek.

A szupermanőverezhetőséggel kapcsolatban annyit mondtam, hogy ennél a gépnél már nem volt fő szempont (ami talán annyiban téves, hogy a gép részlegesen képes a szupermanőverezőképességre), ahogy megemlítettem, hogy a szupercirkálás sem volt már igazán lényeges.
Beszéltem a csökkentett észlelhetőségről és a szenzorfúzióról.

Ezeket ki lehetett volna tételesen is fejteni, de erre már nem volt idő, a riporter megköszönte a válaszokat, majd gyorsan letette a telefont :)

Improvizáció volt a szereplés, de igyekeztem normálisan beszélni.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 102
3 061
113
"A hajtóművéről csak annyit tudtam mondani, hogy jelenleg ez a legmodernebb és legnagyobb teljesítményű sorozatban gyártott hajtómű, amit egy ekkora harci repülőgép beépítettek."


Ugyanez vágatlan igazi Allesmor feelingel átitatva?
El tudom képzelni amit a riporter 8 és fél óra után könyörög,hogy most mar elég lesz Allesmor úr!!!
Erre Ő.....na de riporter Úr én még még csak az F135-s első kompresszorlapát anyag összetételénél jartam:DD DDDDD